הצטרף: 16 ינו' 13
הודעות: 73
פורסם: רביעי 16 ינו',13 15:07
שלום חברים.
כשאני יושב לבצע מיקס (לצורך העניין הז'אנר הוא רוק אלטרנטיבי), ורוצה לקבל מימדים של עומק ורוחב, מצודד , שולח את הערוצים הרצויים לאפקטים המקביליים הרצויים (ריב, דילי, וכל דבר אחר שנשמע לי טוב וכמובן מבלי להפריז), ומקבל תמונה מרהיבה ומספקת. אז מה הבעיה?
שהתמונה הזו "מחזיקה" רק אצלי באולפן, ובכל מקום אחר נשמעת אחרת ולא לטובה.
נוצר מיש-מש ומיסוך והבאלאנס הולך לאיבוד.
אגב אני בודק את המיקסים שלי במונו.
סביבת העבודה שלי מאוזנת יחסית מבחינה אקוסטית, ואני עובד עם מוניטורים מכובדים (דברים ששידרגתי במשך הזמן מתוך רצון גדול לשפר את העבודות שלי), ועדיין, התחושה היא שהמוניטורים ה"מחמיאים" גורמים לקטע להשמע נכון ומדוייק, מה שמתברר כלא נכון בחוץ.
עשיתי נסיון והקלטתי באולפן דגימות באיכות מעולה, לקחתי לשמוע באוטו (תמיד חושף את האמת המרה) וזה עדיין נשמע מעולה., אז למה בעבודות שלי התמונה משתנה לרעה?
הצטרף: 28 פבר' 09
הודעות: 115
מיקום: מושב שדמות דבורה
פורסם: רביעי 16 ינו',13 15:23
יש לך דיסק רפרנס טכני?
כזה שאתה שומע בכל מקום כדי ללמוד לעומק את סביבת ההאזנה שלך?
זה מאוד עוזר להבין בדיוק את מגבלות המקום שבו אתה שומע.
שמע אותו על כל מערכת שאתה נתקל בה (מרמקול של פלאפון דרך האוטו ועד לקונטרולים היי אנד) וככה תוכל לדעת בדיוק איך דברים מתרגמים באולפן שלך ובחוץ כדי לדעת מה אולי ישמע פחות טוב אצלך אבל יתורגם על מקסימום מערכות בצורה מעולה.
_________________
clean.
הצטרף: 24 מאי 09
הודעות: 407
מיקום: ישראל
פורסם: שישי 18 ינו',13 18:44
אני הייתי חוזר לאקוסטיקה בחדר, זה אחד הדברים שיגרמו לך לשמוע את היצירה שלך באופן כל כך שונה במקומות אחרים, אם כי עם הזמן לומדים כל חדר ומכירים את הבעיות שלו.
תנסה לעבור קודם על הבסיס - מרחק וזווית נכונה של מוניטורים, עוצמת עבודה, וגובה ישיבה.
תראה אם יש בעיות אקוטיות בחדר כגון החזרים חזקים מקיר אחורי או דברים שאתה יכול לקשור אותם לבלבול שנגרם לך בהבנת המיקס.
אולי יש מקום לעשות גם מדידה יותר מקצועית ולהתייעץ עם איש מקצוע בתחום, זה לא חייב להיות דבר יקר וזה תמיד טוב לקבל עוד דעה על החדר שבו אתה עובד ואולי גם כמה טיפים לשיפור.
עוד דבר שלי עוזר מאוד זה זוג רמקולים "שיט בוקס" באולפן, לדעתי זה חובה!
בהצלחה
תומר.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שבת 19 ינו',13 10:45
אתה יודע מה, אולי נתחיל מהתחלה?
לא שאני אלמד אותך, אלא שאתה תלמד את עצמך.
בסבלנות, עם תשוקה, ועם ההבנה, שתוכנת ההקלטה שלך אינה שונה מהותית מהגיטרה/פסנתר/חצוצרה שלך.
גם עליהם התחלת ללמוד צעד צעד לפני שניסית לנגן יצירות שלמות עם נגנים נוספים.
בוא תתחיל מהבסיס:
שני ערוצי גיטרה אקוסטית.
נסה להוציא מהם את הסאונד הכי טוב שאתה יכול (כולל יצוא והשמעה בפורמטים שונים על מערכות שונות). זה תהליך שייקח לך שבוע.
אח"כ תוסיף ערוץ שירה ראשי וערוץ קולות.
גם הדבר הזה אמור לקחת לך שבוע.
טיפ - נסה לעבוד עם נגנים ומבצעים מעולים - הם חלק משרשרת ההקלטה ואין טעם לנסות ללמוד להסיע אוטו מקולקל.
אח"כ תניח לפרוייקט הזה ונסה לבנות פרוייקט בס תופים הכי טוב שאתה יכול.
את שלושת הפרוייקטים האלה, נסה לבנות עם מינימום אפקטים.
כשהפרוייקטים האלה ישביעו את רצונך, יהיה טעם לדבר על ההמשך: איזה אפקטים, כמה, למה וכ"ו.