תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:46
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אפקטים ממסכים את המיקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (150) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  RoY b  
הצטרף: 16 ינו' 13
הודעות: 73
אפקטים ממסכים את המיקס
הודעה פורסם: רביעי 16 ינו',13 15:07   
שלום חברים.
כשאני יושב לבצע מיקס (לצורך העניין הז'אנר הוא רוק אלטרנטיבי), ורוצה לקבל מימדים של עומק ורוחב, מצודד , שולח את הערוצים הרצויים לאפקטים המקביליים הרצויים (ריב, דילי, וכל דבר אחר שנשמע לי טוב וכמובן מבלי להפריז), ומקבל תמונה מרהיבה ומספקת. אז מה הבעיה?
שהתמונה הזו "מחזיקה" רק אצלי באולפן, ובכל מקום אחר נשמעת אחרת ולא לטובה.
נוצר מיש-מש ומיסוך והבאלאנס הולך לאיבוד.
אגב אני בודק את המיקסים שלי במונו.

סביבת העבודה שלי מאוזנת יחסית מבחינה אקוסטית, ואני עובד עם מוניטורים מכובדים (דברים ששידרגתי במשך הזמן מתוך רצון גדול לשפר את העבודות שלי), ועדיין, התחושה היא שהמוניטורים ה"מחמיאים" גורמים לקטע להשמע נכון ומדוייק, מה שמתברר כלא נכון בחוץ.

עשיתי נסיון והקלטתי באולפן דגימות באיכות מעולה, לקחתי לשמוע באוטו (תמיד חושף את האמת המרה) וזה עדיין נשמע מעולה., אז למה בעבודות שלי התמונה משתנה לרעה?
Assaf Katz
הצטרף: 28 פבר' 09
הודעות: 115
מיקום: מושב שדמות דבורה
הודעה פורסם: רביעי 16 ינו',13 15:23   
יש לך דיסק רפרנס טכני?
כזה שאתה שומע בכל מקום כדי ללמוד לעומק את סביבת ההאזנה שלך?

זה מאוד עוזר להבין בדיוק את מגבלות המקום שבו אתה שומע.
שמע אותו על כל מערכת שאתה נתקל בה (מרמקול של פלאפון דרך האוטו ועד לקונטרולים היי אנד) וככה תוכל לדעת בדיוק איך דברים מתרגמים באולפן שלך ובחוץ כדי לדעת מה אולי ישמע פחות טוב אצלך אבל יתורגם על מקסימום מערכות בצורה מעולה.
_________________
clean.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 16 ינו',13 16:54   
אם אתה קושר את זה למעבדי האפקטים העניין דורש אבחנה בתוך המיקס. נסה להוציא מיקס יבש ולבדוק אותו היכן שאתה רגיל, ולראות אם יש הבדל.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: רביעי 16 ינו',13 19:21   
תעלה דוגמה כדי שנוכל לשמוע מה הבעיה
_________________
www.altman-as.de
  RoY b  
הצטרף: 16 ינו' 13
הודעות: 73
תודה על התשובות
הודעה פורסם: שישי 18 ינו',13 17:14   
תודה לכם על התגובות, בשלב זה אני מעדיף שלא להעלות לכאן מכל מיני סיבות, אבל כן ניסיתי את כל מה שכתבתם כאן- אז ככה:

ניסיתי לעבוד מול רפרנס, (כמובן כזה שתואם את הויז'ן שיש לי בראש לגבי צבע ואופי ההפקה שלי, וכמובן שה A B היה באותו הווליום), ושמתי לב לב מיד לעובדה שברפרנס הסאונד מתקדם אלי משמעותית, לעומת המיקס שלי שנשמע עמוק ביפנים, וכאילו דורש שישלפו אותו החוצה.

אני חושב שהקושי אצלי הוא להיות מסוגל לקבוע בצורה נכונה איך למקם את הכלים במושגים של קרוב רחוק, ולגרום לזה להשמע הגיוני. (ויותר חשוב אילו צעדים לעשות, ואולי איזה לא לעשות, כדי שהתמונה הזו תחזיק גם בחוץ)

דוגמא לצורת העבודה שלי (באופן כללי) בפרוייקט הזה שאפשר להגדיר אותו פשוט כשיר רוק סטנדרטי (אלטרנטיבי, מאלה שאפקטורת יתר עושה לו טוב) - פותח באלאנס (משקיע די הרבה זמן בבאלאנס) מתחיל באיקיו, הי פאס-לואו פאס,מנסה לפתור קונפליקטים בתדרים בין הכלים (בשלב הזה עובד במונו ועם כל הערוצים פתוחים), או לנקות תדרים מציקים, אחכ" קומפ על ערוצים בעייתיים דינאמית או להשגת צבע ואפקט מסויים, אני יכול לדוגמא לבחור שאני רוצה את הבייס דראם "לתוך פרצוף" אז אתן לו בקומפ' עם אטאק שיאפשר לטרנזיאנטס לעבור, וריליס מהיר בשביל הפאנצ', אשאיר אותו יבש וכו', ואותו דבר סנייר (ארטיב בקטנה) וגיטרה באס.

אחר כך אתפנה ליצור עומק ורוחב ע"י למשל צידוד 2 גיטרות קצב ימינה ושמאלה, דילי על אחת, ריברב על השנייה, מוסיף תפקיד קלידים ופותח עליו פינג פונג דילי וכו'... פשוט יוצר תמונה שנשמעת לי טובה, רחבה ועמוקה ובעיקר הגיונית. אבל, ההגיון הזה נאבד כשאני מוציא את המיקס החוצה- פתאום היחס קרוב רחוק משתנה- הבייס דראם מאוווד קדימה והגיטרה אי שם, למרות שממש לא הרגשתי שאני מפריז עם אף אחד מהשלבים- איקיו קומפרסיה או אפקטים, ועל פניו לא מבין מה הסיבה להפרשים הקיצוניים האלה.


ראובן, ניסיתי לייצא את המיקס בלי אפקטים וכן, זה נכון - הדברים נשמעים נכון בלעדיהם, אבל... צריך קצת לא? #smile אז מה אתם אומרים חברים?
Tomerttb
הצטרף: 24 מאי 09
הודעות: 407
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: שישי 18 ינו',13 18:44   
אני הייתי חוזר לאקוסטיקה בחדר, זה אחד הדברים שיגרמו לך לשמוע את היצירה שלך באופן כל כך שונה במקומות אחרים, אם כי עם הזמן לומדים כל חדר ומכירים את הבעיות שלו.

תנסה לעבור קודם על הבסיס - מרחק וזווית נכונה של מוניטורים, עוצמת עבודה, וגובה ישיבה.
תראה אם יש בעיות אקוטיות בחדר כגון החזרים חזקים מקיר אחורי או דברים שאתה יכול לקשור אותם לבלבול שנגרם לך בהבנת המיקס.

אולי יש מקום לעשות גם מדידה יותר מקצועית ולהתייעץ עם איש מקצוע בתחום, זה לא חייב להיות דבר יקר וזה תמיד טוב לקבל עוד דעה על החדר שבו אתה עובד ואולי גם כמה טיפים לשיפור.

עוד דבר שלי עוזר מאוד זה זוג רמקולים "שיט בוקס" באולפן, לדעתי זה חובה!
בהצלחה
תומר.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 18 ינו',13 19:24   
אם זה מסתדר בלי האפקטים אתה כנראה משתמש בהם בצורה מוגזמת, או לא נכונה, או בפלגים לא איכותיים או יותר מדי תפקידים על אותו מעבד אפקטים.
בצע השוואה אל מול חומר מסחרי באותו סגנון, וישם לב לשימוש ולכמויות של האפקטים אצלך באולפן ובמקום אחר. רצוי שתרשום לך מה ההבדל.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 08:18   
ציטוט:
אחר כך אתפנה ליצור עומק ורוחב ע"י למשל צידוד 2 גיטרות קצב ימינה ושמאלה, דילי על אחת, ריברב על השנייה, מוסיף תפקיד קלידים ופותח עליו פינג פונג דילי וכו'...


אני חושב שפה מתחילה הבעיה - בגדול אני חושב שהשימוש הזה באפקטים קיצוניים מבוססי זמן הוא מה שיוצר לך את הבעיה.

קודם כל: גיטרת קצב שמוקלטת פעמיים בדיוק אותו הדבר היא למעשה תפקיד אחד ש'מוגדל' באמצעות ההכפלה. אין שום טעם ליישם עליהם דיליי או ריוורב שונה אחד מהשני שרק יקחו מההגדרה של התפקיד.

בנוסף, דיליי הוא אפקט שההשפעה שלו על המוסיקה מאד חזקה וכדאי לבחור בצורה מאד אסטרטגית את הנקודות בהם הוא נמצא. כסוג של גיידליין, לרוב מה שמקבל דיליי הוא תפקידים מובילים בשיר (למשל שירה, סולו גיטרה) או תפקידים עם אופי מנגינתי מאד חזק (למשל איזו מנגינת מיתרים מרגשת). בד"כ יותר מדי כלים עם דיליי עליהם בו זמנית ייצרו מריחה קשה בקטע.

הייתי ממליץ לך לבנות את האפקטים יותר ביחס לגרוב הכללי של המוסיקה והמקום של התפקיד בתוך השיר, במקום לגרום לתפקיד להישמע מליון דולר כשהוא בסולו עם כמויות של אפקטים. אני חושב שכדאי לך מאד להתמקד באפקטים קצרים יותר, למשל ריוורבים Room (לעומת Hall) ודיליים עם פידבק של מעט מאד חזרות עם הפרש ממש קצר - כאלה יעזרו לך לתת טיפה נפח לטראק שצריך את זה במקום לגרום לו לגנוב את ההצגה מהסולן.

אגב, אני יודע שיש אנשים שלא מסכימים איתי בנושא הזה, אבל אני לא מאמין בלמקסס 'יבש', או בלהפריד את פעולת הקומפרסורים מפעולת האיקיו. כל האלמנטים האלו צריכים לעבוד ביחד במיקס, וגם תגלה מאד מהר שהם משפיעים אחד על השני - קומפרסור משפיע בקלות על תכולת התדרים של הערוץ, איקיו משפיע דרסטית על ווליום וריוורב משנה לגמרי את הצורך בשני הכלים הנ"ל - ערוץ רטוב פתאום יצטרך עוד נגיעה בהיי מיד כדי לצאת החוצה, וערוץ יבש יחסית לאחרים יצטרך יותר קימפרוס כדי שהאוזן לא תתחרפן מכל פיק שלו שנמצא ממש לידה.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 08:24   
עוד דבר ששכחתי:

חשוב להתייחס גם לזמן המוסיקלי (ולא רק מילישניות) של הדיליי. כלומר - יש חשיבות רבה להאם הדיליי הוא בשמיניות או רבעים, ומה הזמן שלהם אומר על התפקיד המנוגן. זמן הדיליי הוא ממש כמו כלי נגינה, וצריכים להיות מאד רגישים למה שהערוץ מנסה להגיד כדי לתרום לו באמצעותו. כבר שמעתי סאונדמנים ששמים דיליי בקצב של חלקי שש עשרה על תפקיד שנוגן בטריולות - בלגאן טוטאלי!
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 10:45   
אתה יודע מה, אולי נתחיל מהתחלה?
לא שאני אלמד אותך, אלא שאתה תלמד את עצמך.
בסבלנות, עם תשוקה, ועם ההבנה, שתוכנת ההקלטה שלך אינה שונה מהותית מהגיטרה/פסנתר/חצוצרה שלך.
גם עליהם התחלת ללמוד צעד צעד לפני שניסית לנגן יצירות שלמות עם נגנים נוספים.

בוא תתחיל מהבסיס:
שני ערוצי גיטרה אקוסטית.
נסה להוציא מהם את הסאונד הכי טוב שאתה יכול (כולל יצוא והשמעה בפורמטים שונים על מערכות שונות). זה תהליך שייקח לך שבוע.
אח"כ תוסיף ערוץ שירה ראשי וערוץ קולות.
גם הדבר הזה אמור לקחת לך שבוע.

טיפ - נסה לעבוד עם נגנים ומבצעים מעולים - הם חלק משרשרת ההקלטה ואין טעם לנסות ללמוד להסיע אוטו מקולקל.

אח"כ תניח לפרוייקט הזה ונסה לבנות פרוייקט בס תופים הכי טוב שאתה יכול.
את שלושת הפרוייקטים האלה, נסה לבנות עם מינימום אפקטים.
כשהפרוייקטים האלה ישביעו את רצונך, יהיה טעם לדבר על ההמשך: איזה אפקטים, כמה, למה וכ"ו.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון