
שימו
לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב
לפני שיגור מענה לשרשרת זו
הצטרף: 09 ינו' 10
הודעות: 11
מיקום: תל אביב
פורסם: חמישי 09 מאי,13 17:31
האם ידוע או יש שמועות על ״יורש״ ל-Yamaha Motif XF?
Act Compatible
הצטרף: 04 מרץ 05
הודעות: 1000
מיקום: קריות
פורסם: חמישי 09 מאי,13 17:52
יש שמועות ? אפילו את השמועות לא שמעתי..!
הגיע הזמן שיצאו בסדרה /ממשק/טכנולוגיה חדשה מהמוטיף..
הצטרף: 01 אוג' 08
הודעות: 398
פורסם: חמישי 09 מאי,13 19:05
לא הייתי עוצר את נשימתי....התחום הזה של תחנות עבודה די מוצה, עובדה שלא רולנד ולא ימהה הוציאו משהו חדש בשלוש שנים האחרונות.
קורג עדיין שומרים על הגחלת עם הקרונוס, שנראה לי סינתי מדהים עם צלילי מקלדות מצויינים, אבל עם צלילים אקוסטיים ברמה קצת פחות טובה.
קורצוויל מודיעים כבר כמה שנים שהם בדרך ל-K3000, אבל בהתחשב במשאבים המוגבלים שלהם נראה לי שאפשר להמשיך לחכות.
נראה שכולם משתמשים היום במחשבים בשביל לעשות מוזיקה, וקונים מקלדות רק בשביל לסובב כפתורים.
קצת עצוב שסוף סוף כשאפשר לשלב כוח מחשוב חזק עם פתרונות איחסון מהירים (SSD) ומסכי מגע במחיר סביר, אנשים פשוט ירדו מהקונספט.
Act Compatible
הצטרף: 04 מרץ 05
הודעות: 1000
מיקום: קריות
פורסם: שישי 10 מאי,13 00:56
אין לי כ"כ התנסות עם עבודה עם מחשב על הבמה, אבל לא נראה לי שהמחשב היום יכול להחליף לגמרי את תחנות העבודה..
יותר מקור לתקלות, לסחוב רכיבים נוספים, (מקלדת מחשב כרטיס קול)שינוי מהיר למעבר של סאונדים שונים וסט אפים, לייטנסי(רק אם הוא ממש ממש נמוך הוא לא מורגש (מה שמקשה על המעבד ויכול לגרום לקירחוצים )
לפי דעתי תחנת עבודה חדשנית עדיין יש לה מקום לקלידנים שלא מנגנים רק אלקטרוני ומפעילים לופים. לקורג יש את הקרונוס והאואזיס שהם חדשניים לפחות מהמוטיף והפאנטום בגישה/טכנולוגיה. הבעיה העיקרית איתם שהם יקרים מאוד ועדיין לא תמיד הכי טובים בסאונד למשל (הפסנתר האקוסטי והחשמלי של נורד סטייג' ממש אהבתי, פשוט עפים עליו: לפחות זה הנסיון שלי מניגון בחנות על שני כלים אלה באותה החנות)
וגם בסופו של יום תחנות העבודה עדיין ממשיכות להמכר אז אין סיבה שלא שימשיכו לחדש ואפילו אם בכמה תכונות נוספות בשביל להכניס עוד כסף לחברה(כמו מהמוטיף XS ל- XF למשל).
אם השינויים/תוספות יהיו משמעותיים למשתמש ? ימים יגידו.. נראה מה ימהה יוציאו אם השמועות נכונות
הצטרף: 01 אוג' 08
הודעות: 398
פורסם: שישי 10 מאי,13 07:20
מסכים איתך, גם בבית אני מעדיף לעבוד עם תחנת עבודה, אבל נראה לי שכוחות השוק נגד הסיגמנט הזה למרות שקורג מוכרים לא רע.
מצד שני, קורג פשוט ניצלו את המומנטום של האואזיס ושיפרו אותו קצת, ככה הם מחזירים לעצמם את ההשקעה אדירה באואזיס שלא נמכר כ"כ (בגלל מחיר שערורייתי!), ע"י שילוב הטכנולוגיה שלו בכלי יותר זול , שאני רואה הרבה תלונות בפורומים על אייכות הבנייה שלו.
ימהה צבעו את ה-XS בשחור, הוסיפו תמיכה בכרטיסי פלאש, וקראו לו XF, שום שינוי משמעותי בארכיטקטורה.
רולנד ממחזרים את ה-XV5080 המצוין כבר 10 שנים ומוציאים כלים עם באגים שהם לא טורחים לעדכן.
קורצוויל מקמבקים את אותה טכנולוגיה (מצוינת ככל שתהיה) כבר 15 שנה לפחות, עם כלים מצוינים ומראים לכולם שבסאונד לא חשוב הגודל (של הדגימה....)
בקיצור, הכלים של היום מייצגים את הטטנולוגיה של האתמול (חוץ מהקרונוס), מקווה שמישהו ירים את הכפפה וייצר תחנת עבודה שמשלבת פיזיקל מודלינג של פסנתרים עם טכנולוגיות אחרות בצורה מוצלחת ואמינה.
Act Compatible
הצטרף: 23 אוג' 03
הודעות: 934
מיקום: על סוס משועמם
פורסם: שישי 10 מאי,13 10:17
אני דווקא חושב אחרת.
בתור מישהו שעבר לעבוד עם מחשב לפני כשנה באופן בלעדי (מק + MainStage), מה שבאמת חסר לי זו מקלדת שליטה ממש טובה, עם קונטרולים פיזיים וכרטיס קול מובנה.
הסרבול העיקרי היום מבחינתי הוא להרכיב את המחשב, כרטיס הקול והמקלדת. אני משתמש ב-Roland A37 - הפשרה הטובה ביותר שמצאתי בין מקלדת איכותית וניידות, אבל היא עתיקה, ללא שלטים פיזיים כמעט וללא חיבור USB.
אם היתה מקלדת איכותית שמתחברת למחשב בכבל USB יחיד ומשמשת גם כממשק אודיו, הייתי קופץ על המציאה. בעיני אין היום שום הצדקה לתחנת עבודה כשיש כלים וירטואליים איכותיים ותוכנת performance נוחה כמו MainStage.
_________________
Macbook Pro 15" i7 16GB RAM | Logic Pro X | RME Fireface UC | Adam A7X |
Synthogy Ivory II | Roland A-88 | Omnisphere | Rhodes Suitcase 73 Mk I
Solstice Coil
Act Compatible
הצטרף: 16 מרץ 05
הודעות: 676
מיקום: קיבוץ סעד
פורסם: שישי 10 מאי,13 15:32
אני איתך שי, למרות שיש לי חיבה עזה גם לתחנות עבודה ואני ככלל אוהב שהמקלדת שאיתה אני שולט על Mainstage תכיל גם סאונדים טובים משלה רק לצורך גיבוי.
בפועל אני תמיד חוזר לנוחות והוורסטיליות של המקבוק עם Mainstage כמעט לכל סיטואציה.
ההיצע של שוק מקלדות השליטה עם כרטיס קול מובנה באמת מאכזב מאוד ומפתיע שהוא כל כך זנוח. הייתי מצפה למצוא המון מוצרים טובים בז'אנר הזה וכמעט אין, במיוחד אם אתה רוצה יותר מ 2 יציאות - מתבקש בהמון הפקות עכשוויות שדורשות ערוצי מחשב + קליק נפרד + אם אתה גם מנגן את הסאונדים שלך מהמחשב יוצא ש 5-6 יציאות נפרדות זה מינימום.
_________________
בחיפוש מתמיד אחר זמר / שותף ליצירה.
הצטרף: 01 אוג' 08
הודעות: 398
פורסם: שישי 10 מאי,13 18:21
אני עובד עם מחשבים כל היום, ולא מסוגל פסיכולוגית להשתמש בהם למוזיקה- סוג של דפיקות\מוגבלות.
כל המקלדות שלי היו תחנות עבודה:
Yamaha V50
Ensoniq EPS16
Korg 01WD FD
Ensoniq TS10
Korg Triton
את ה-TS10 אני משאיר אצלי, ואם מישהו רוצה להבין מה עדיף בתחנת עבודה ע"פ עבודה עם מחשב, שינסה את הכלי הזה, יש לו תצוגה מוגבלת, אבל הוא פשוט חושב יחד איתך, קשה לי להסביר את זה....זה כמו בחורה שאפשר לדבר איתה על הכל, לעומת בחורה שהכי כייף לשתוק איתה.
ביום שהמהנדסים של הכלי הזה יקימו חברה חדשה, אני הראשון בתור.
אני מסתובב בינתיים בחנויות, ויש כלים מצויינים! הקרונוס למשל הוא פלא טכנולוגי, אבל לעומת זאת, הנורד שיושב לידו בתצוגה יותר עושה לי את זה.
יש איזה חיבור בין סאונד לאפקטים ולתגובת מקלדת, שלא כל כלי מצליח להביא.
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
פורסם: שישי 10 מאי,13 18:42
מעניין....
אני נופל איפשהו בין שתי הקטגוריות, ובלי להתקרב לאף אחת מהן ממש.
מצד אחד אני לא סובל תחנות עבודה כי אין מצב שאני אנצל אפילו 20% ממה שהן מציעות, ועודף האפשרויות רק מרחיק אותי מהמטרה העיקרית שלשמה התיישבתי על הכסא, שני ניחושים מה היא היתה.....
ומצד שני, עד כמה שעבודה עם מחשב היא אחלה, אין לי ביצים מספיק גדולות כדי להסתמך על מחשב בהופעה. מבחינתי זה כמו לצאת לטיסה לקפריסין עם מנוע אחד. כן, זה אפשרי, אבל זה מסוכן מדי, שלא לאמר חוסר אחריות, אם להתנסח בעדינות.
אין לי ספק שיהיו פה כאלה שיסתרו באגרסיביות את מה שאני אומר, אבל זה עניין של הרגשה.
לגבי המקלדות, העתיקות שלי פלוס הצלקות על הגב, פלוס השנאה העמוקה שיש לי לפשרות מיותרות, הובילו אותי לכיוון של מקלדות ייעודיות: פסנתרים? נלך על מי שטוב בהם. האמונדים? נו, הפתרון די ברור, סינטים? דווקא בזה יש הכי פחות בעייה כי בעיני כולם היום טובים פלוס מינוס.
לגבי הקרונוס, בהחלט מכשיר אימתני, אבל עד כמה שהתרשמתי עמוקות מיכולות העריכה שלו, ידעתי שאין מצב שאני אצליח להיות פרודוקטיבי עם דבר כזה. אם הייתי מכון וייצמן הייתי קונה אותו מייד, אבל....בסך הכל אני רוצה לנגן.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
הצטרף: 01 אוג' 08
הודעות: 398
פורסם: שישי 10 מאי,13 20:06
מבין אותך לגבי הקרונוס, קראתי עליו המון, אבל כשאתה ממש ליד המכשיר ומתחיל לנבור בתפריטים, אתה מבין שאתה צריך להיות רווק, עשיר, ומאוד בודד, בשביל שיהיו לך הזמן והמוטיבציה להתחיל להבין מה הולך שם.
תוסיף לזה את העובדה שהסיקוונסר לא ידידותי במיוחד, ואתה באמת לא את הקטע, מה שווה כל הטכנולוגיה הזאת אם היא לא נגישה ושימושית?
אני חושב שזה הפרדוקס של תחנות העבודה, ככל שהן חזקות יותר הן מסובכות יותר ולא מעוררות השראה.
אם ה-TS10 שלי היה מכיל דיסק פנימי וקורא דגימות, + פוליפוניה של 128 במקום ה-32 שיש לו, לא הייתי מסתכל על שום דבר אחר.

שימו
לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב
לפני שיגור מענה לשרשרת זו
עמוד 1 מתוך 3