הצטרף: 19 מאי 03
הודעות: 252
פורסם: רביעי 15 מאי,13 18:15
הי. התיעצות. לא דרושות לי תשובות מדויקות אלא פותח דיון דעות.
אני מורה למוסיקה ביסודי. מנגן פסנתר וגם גיטרה . אחכ התחלתי לנגן על בס. חלילית אקורדיון מפוחית וכו. ועכשיו בא לי ללמוד תופים אבל גם כינור חליל צד סקסופון ובעצם הכל.
האם עדיף לדעתכם להשקיע בכלי אחד וההתפזרות היא לא טובה? כלומר לוותר על הדחף הזה? ברור שזה אינדיבידואלי אך אשמח לשמוע דעות
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
פורסם: רביעי 15 מאי,13 21:28
אני מניח שזה בין השאר עניין של אופי. אני מופיע כבר כמה שנים עם המון כלי נגינה וכנראה שזה בעיקר כי הייתי יותר מדי סקרן, לא מתוך איזושהי אידיאולוגיה. היום, כשאני מתחיל להתעסק בהקלטות, זה נורא כיף לקום בבוקר ולהתיישב על התופים, ובערב כבר להתחיל למקסס שיר שיש בו קצב, גיטרות, קלידים ונשיפה, בלי להתעסק במידי.
החיסרון הגדול הוא כמובן הטכניקה. רוב המתופפים/בסיסטים/קלידנים/גיטריסטים/חלילנים/סקסופוניסטים וכו' שאני רואה על במות, שולטים בכלי שלהם ברמה הרבה יותר גבוהה ממני. לא לא נתון לדיון בכלל, ואין לי שום סיכוי מול אדם שמתאמן ארבע שעות ביום על הכלי שלו. היתרון הוא בעצמאות המוזיקלית - היו לי שני מקרים לאחרונה שבהם שימשתי כמפיק, אחד עם פרקשניסט, ואחד עם חלילנית, שבהם ניסיתי בכל כוחי להסביר להם איך אני רוצה שזה יישמע ולא הצלחתי. אז שלחתי אותם להפסקת קפה, נעמדתי עם החליל/שייקר מול המיקרופון וקיבלתי את מה שהיה לי בראש.
אני חושב שזו לא שאלה של מה יותר נכון. זה פשוט שאלה של מה בוער לך בעצמות....
מירון
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
פורסם: חמישי 16 מאי,13 11:22
עוד ברשימת הפלוסים מול מינוסים:
פלוס - כמעט בכל הרכב שמנגן יהיה לך מה לתרום. כנ"ל לגבי ג'אמים - הכלי שלך אף פעם לא יהיה "תפוס".
מינוס - כמות הכסף שהשקעתי בסקסופונים (אני אלטיסט אבל מה - לא נחזיק איזה סופרן בשביל הכיף?), חלילי-צד (אחד טוב לנגינה במקומות סגורים ואחד בינוני להתעללות בהופעות שטח), מפוחיות (אחת כרומטית טובה וכמה דיאטוניות), תופים, גיטרות חשמליות (כל אחד חייב גם איזה רבע-נפח ליד הסוליד בודי) ואקוסטיות, בס (חייב גם פרטלס....). בקיצור - אם הייתי גיטריסט והייתי שם את הסכום הזה רק על גיטרות, היה לי בטח פדאל-בורד עם מיזוג אוויר שפועל על מנוע סילוני... או במילים אחרות - אתה נכנס פה לתחביב יקר. מאוד.
תומך
הצטרף: 13 יונ' 03
הודעות: 1185
מיקום: Low mid
פורסם: חמישי 16 מאי,13 11:39
לדעתי בימים אלו כל הנושא של מולטי נגן דיי נפוץ ובמקרים מסויימים אפילו נדרש ומועדף, בהרבה הופעות רואים נגנים שמתחילים בקלידים, עוברים פתאום באיזה שיר לחמת חלילים, אחר כך לאקוסטית כשצריך אקוסטית בשיר הספציפי ובסוף כשצריך סולו ז'ורנה אז גם את זה הוא תופר.
אותו סנריו קורה גם עם הבסיסט שמנגן פתאום על חליל אירי/ סקסופוניסט שעושה גם חילל צד / פרקשן וכו', הדבר לדעתי הגיע למצב של דרישה מנגנים היום להיות מולטי נגן בהרבה מקרים והם אפילו מקבלים תיעדוף על נגנים אחרים כי זה מוזיל את העלויות בלהביא עוד נגן של איזה כלי מיוחד רק בשביל שיר או שניים.
דוגמה:
אמש בהופעה של דודו טסה בשוני לאורך כל ההופעה דילג אריאל קסיס בין הקנון/ דרבוקה/ טמבורין וקלידים.
_________________
" אנלוגי כן כן! דיגיטלי כן כן! " (א.אולארצ'יק)