הצטרף: 07 ינו' 09
הודעות: 9
מיקום: ראשון לציון
פורסם: חמישי 27 יונ',13 12:47
ישבתי והסתובבתי לי פה בין הפוסטים השונים בתקווה שאוכל למצוא ולהחליט איזה בית ספר מתאים לי ביותר. למען האמת יצאתי הרבה יותר מבולבל!
קצת על עצמי - בן 25, בעל מעט רקע בנגינה על גיטרה ועוד רקע של כמה שנים של יצירה והפקת מוסיקה אלקטרונית. אני מחפש לקחת את החלק ההפקתי/יצירתי/אלקטרוני לרמה גבוהה יותר ועל הדרך אשמח ללמוד לנגן על גיטרה כמו שצריך למרות שהדגש על הנגינה הוא נמוך כי תמיד אוכל לקחת מורה פרטי.
אני מחפש את ה-בית ספר, שיקח אותי לרמה הגבוהה ביותר בתחום המוסיקה האלקטרונית, סינטזה, מיקסינג ומאסטרינג. לא מחפש תארים ותעודות - מחפש ידע אמיתי ואיכות.
מישהו פה יכול לתת לי תשובה לגבי איזה בית ספר הכי מתאים?
תודה מראש!
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 41
מיקום: קרית אונו
פורסם: חמישי 27 יונ',13 13:44
אז אתה בעצם רוצה לעבוד יותר מהצד ההפקתי ופחות כטכנאי אולפן?
ממה שאתה אומר נשמע לי כאילו MUZIK הכי מתאים למה שאתה מחפש, אני מחזיק בדיעה שמבחינת לימודי סאונד פלוטו נמצאים ברמה הכי גבוהה בארץ, אבל מוזיקה אלקטרונית וסינטזה לא תמצא שם כמו במיוזיק סביר להניח.
מה שאתה לא עושה תתרחק מBPM ומגרא(בתור תלמיד של אחת מהן אני יודע מה אני אומר), הייתי גם אומר שמיוזיק לא הרשימו אותי בתור מקום רציני מדי אבל הם היחידים בארץ שמציעים משהו בכיוון שלך, יש מצב שאולי גם המסלול ברימון יוכל לתת מענה דומה, תבדוק את זה.
עצה שלי - תעשה סיור מכללות ותבקר בכל מכללה שאתה שוקל, מעבר לזה - תבקש להיכנס לשיעור, ככה תקבל רושם אמיתי של איך הדברים עובדים במקום ומה הוייב.
באופן כוללני אך לצערנו מדוייק אפשר לומר באופן חד משמעי שרוב המכללות בארץ לא לוקחות ברצינות את מה שהן עושות ומנצלות את התלמידים כספית, הפקת מוזיקה אלקטרונית וסינטזה הם דברים שאתה יכול בגדול ללמוד מהתנסות וקריאה עצמאית בבית, והרמת לימוד ברוב המקומות לא גבוהה באופן שמצדיק את הצורך במסגרת, זו בעצם גם הבעיה הכי גדולה של המקומות האלה, אתה מגיע בשביל לקבל מסגרת וליצור קשרים, ולרוב אתה לא מקבל שום מסגרת ורוב האנשים שאיתך בכיתה מגיעיים ללא רקע וידע כי המכללה לא דופקים חשבון ומקבלים כל מי שמוכן לשלם.
עצוב אך נכון. אם יש לך דרכון אירופאי הייתי ממליץ לך ליסוע ללמוד בחו"ל וגם להישאר שם.
הצטרף: 07 ינו' 09
הודעות: 9
מיקום: ראשון לציון
פורסם: חמישי 27 יונ',13 14:05
רגע אז למען הסר ספק כשאתה אומר הפקה אתה אכן מדבר על מיקסינג, מאסטרינג סינטזה וכאלה?
אני רוצה בעצם לדעת להפעיל את כל המכשירים כמו קומפרסורים אקולייזרים אפקטים וכדומה. אני כבר יודע לעשות את זה ברמה מסויימת ע"י התנסות אבל אני רוצה להגיע לרמה (קרובה לפחות) שבה יש לי את הרעיון של איך הסאונד ישמע ואני אדע לעשות ולכוון את הפרמטרים השונים כדי להגיע לסאונד שחשבתי עליו.
מיקסינג - שוב, אני עושה ע"פ שמיעה והשוואה למוסיקה דומה לזאת שאני יוצר. אבל אני תמיד רחוק יותר ולוקה בחסר בדינמיקה של הסאונד. אני רוצה לדעת יותר, רוצה שיבקרו אותי כששומעים משהו לא במקום ויתנו לי הדרכה.
סינטזה - גם פה כמו בפסקה הראשונה, אני רוצה לחשוב על סאונד בראש ואז לעצב אותו. לא רוצה להשתמש בפריסטים. סינטזה אישית בדרך כלל מהווה את האופי והייחודיות שלך במוסיקה אלקטרונית.
בכל מיקרה, אם לזה התכוונת כשאמרת "צד הפקתי" אז כן בהחלט על זה אני רוצה לעבוד.
האמת שBPM הייתה אחת האופציות הראשונות שלי אבל אני מתחיל להבין ממך ומעוד כמה מקומות שראיתי שלא ממליצים עליה.
הצטרף: 28 מאי 06
הודעות: 41
מיקום: קרית אונו
פורסם: חמישי 27 יונ',13 15:37
הפקה, מיקסינג, מאסטרינג, סינתזה, כולם תחומים שונים מאוד שהרבה פעמים
אנשים מתמקצעים בכלל רק באחד מהם, זה הגיוני שעדיין לא ברור לך מה אתה רוצה לעשות ובא לך לעשות הכל, יש אנשים שגם עושים כמה דברים ומאוד טובים בהם, אבל זה לוקח זמן ולמידה ממושכת.
אל תצפה שמוסד לימודים ילמד אותך למקסס ברמה גבוהה, בטח שלא למאסטר ברמה גבוהה, או שימוש מעמיק בקומפרסורים, שוב, לצערי זה לא קורה ממש ובת'אכלס ההבנה והשימוש במכשירים האלו נרכשת בעיקר מנסיון ויכולת להקשיב למה שהם עושים לסורס.
עוד דבר הוא שלרוב מקומות שמתעמקים בהפקה ויצירה אלקטרונית לרוב לומדים סאונד בצורה לא מאוד מעמיקה.
שם לב כשאתה מגיע למוסד לימודים לסוג האנשים שיש במקום, לתנאי הקבלה, לכמות שעות הלימודים, אל תיתן להבטחות או ציוד שניראה לך נחמד להטעות אותך, ותתעקש להיכנס לשיעור ולהתרשם.
ושוב אם יש לך דרכון אירופאי, המלצתי החמה היא ליסוע.
הצטרף: 07 ינו' 09
הודעות: 9
מיקום: ראשון לציון
פורסם: חמישי 27 יונ',13 16:10
תודה על התגובות עזרתם לי מאוד ואני אלך ואתרשם מהמוסדות השונים למרות שגם שיעורים פרטים הם אופציה.
לצערי חו"ל אינה אופציה...