תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 22:19
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הקלטת הופעה בערוצים. שווה?
הודעה פורסם: חמישי 25 יול',13 19:26   
יש כמה חברה שכבר מציעים את השירות הזה, יש להם ניידת, הם סאונדמנים במקצועם, והם באים להופעה להקליט את הלהקה.

מה שאומר שאם אתם נשמעים פצצה על הבמה רוב הסיכויים שההקלטה תהיה טובה מאוד.
השאלה מה קורה שיש פאשלות, עד כמה זה ניתן לעריכה בגלל זליגות וכולי?
מי שלוקח שירות כזה זה כדי להביא הקלטה זולה יותר מללכת לאולפן? או כדי לשמר סאונד חי יותר(או שניהם)?

בקיצור אני אשמח לשמוע ממישהו שהתנסה בעניין הזה(להקה) ולא מישהו שמשווק את זה.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שישי 26 יול',13 07:55   
מי שרוצה לתעד את ההופעה בדרך הכי טובה זו הדרך.

לתקן טעויות נגינה ואפילו זמר מזייף לרוב זו ממש לא בעיה, ואף נהוג לעשות זאת
בכל dvd שצפית סביר שתיקנו וכנראה גם נוגנו דברים מחדש.
_________________
www.sheron.co.za
tamuzstudios
Act Compatible
הצטרף: 16 דצמ' 07
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 26 יול',13 09:11   
אנחנו מספקים שירות הקלטת הופעות והקלטות שטח שונות ובמקביל כמובן מספקים גם שרותי אולפן, ודווקא מתוך היכולת לראות את שני העולמות - התשובה תהיה יותר מבוססת מתגובה חטופה של להקה שהתנסתה בזה פעם אחת או פעמיים ואהבה או שנאה את הרעיון.

להקלטת הופעה כמובן יש יתרונות רבים כגון תיעוד רפרטואר שלם בזמן קצר ובאיכות גבוהה, ביצוע לייב מול קהל שמוציא מהמוסיקאים קסמים אחרים ועוד.

לגבי המחיר - לא תמיד יהיה נכון לומר שזה זול יותר מלהקליט באולפן כיוון שאם רוצים לעשות השוואה אמיתית בין הסיטואציות אז צריך לקחת אולפן המאפשר הקלטת לייב ולבדוק מה העלות שלו לפרק זמן של חצי יום עבודה שזה פחות או יותר שווה ערך לבאלאנס ונגינת לייב בהופעה (טייק אחד).

כל עבודת אולפן אחרת כמו הקלטה בהעלאות, הקלטת מספר טייקים לכל שיר, תיקוני שירה או כלים אחרים, עריכות למינהן וכו' - מבטלת מיד את האפשרות להשוות באופן אמיתי.

החסרונות כמובן קיימים גם הם - נדרש ביצוע מעולה, יש זליגות במיקרופונים רבים, היכולת לתקן חומר מוקלט מוגבלת ולעיתים לא אפשרית.

אני לא חושב שצריך להסתכל על הקלטת הופעה כחלופה להפקת אלבום באולפן.
אלו שני דברים שונים במהות, התוצאות שונות, הזמן הריכוז והביצוע שונים ועוד הרבה משתנים אחרים.

בהקלטות רבות בהן השתתפתי - אשר היו מיועדות מראש לצורך הוצאת אלבום הופעה / די וי די וכו' - הוקלטו מספר הופעות כדי לאפשר שילוב של חומרים וגם כמובן כדי להפחית את הסיכון לביצוע לא מספיק טוב בהופעה בודדת.
_________________
תמוז אולפנים
דיסנצ'יק 9, תל אביב
03-6481791
www.tamuzstudios.co.il

אולפן הקלטות
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שישי 26 יול',13 10:09   
הכל נכון. זה די מבעס, כי אין לנו זמן להתמקצע(רק לקבוע חזרות שכולם יכולים להגיע באותו החודש זה בעיה). אני לא מאמין שנגיע לרמה מקצועית של להקליט אלבום בגלל זה. ולכן אולי כדאי להתפשר על זה. הייתה לנו הקלטה שבעל המקום סידר לנו אבל מן הסתם הבלנסים השתנו כל פעם והסאונדמן שחשבתי שיפרגן(כי הוא הציע להקליט) לא היה בכלל על הקונסולה בין השירים. אולי הוא סמך עלינו יותר מדי.

אני אדבר איתך בפרטי, בכל מקרה מדובר בעוד כמה חודשים. יש לנו הופעה בשבוע הבא ואז הפסקה ארוכה.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
benny schwartz
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
הודעה פורסם: שישי 26 יול',13 11:54   
הקלטת הופעה בערוצים זה שווה אם אתה רוצה להקליט הופעה.
הקלטת הופעה זה לא הקלטת אולפן. לא יותר ולא פחות פשוט משהו שונה.
תחשוב בעצמך על כמה אלבומי הופעות שאתה מכיר. הם בד"כ עומדים בפני עצמם.

כשלמדתי ברימון, אילן מוכיח אמר באחד הקורסים שאחד הדברים הטובים ביותר והנוראים ביותר שקרו בעולם המוסיקה זו המצאת ההקלטה.
יש משהו קסום בהנצחת רגע שלא ישוב, ויש משהו מעוות בלהנציח אותו ולא לתת לו להיות חד פעמי...

בהופעה קורים דברים שלא קורים באולפן (ולהיפך). אם אתם בעניין של להפיק משהו מהאנרגיות האלו אז בוודאי ששווה - וכמו שנאמר כאן, אכן אפשרויות העריכה שלאחר ההקלטה הן רבות מאד.
ניתן להגיע לתוצאה יפה מאד, אבל זה כל זמן שאתם לא עושים את זה כפשרה להפקת אולפן, אלא כהפקה העומדת בפני עצמה.
זה אומר שלשם מכוון האופי של הסאונד הסופי וזה אומר שעדין יש תקציב שמיוחד לעריכות העלאות תיקונים מיקסים ומאסטרניג..

בכל מקרה אם חומר הגלם הראשוני לא מספיק מלוטש אל תצפה לגדלוות ונצורות. אם אין לכם זמן לחזרות כנראה שאתם אנשים עובדים. זמן עבודה = כסף.
את הכסף שתחסכו מהחזרות תשקיעו בשעות אולפן לתיקונים קוסמטיים.
לא חבל?
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5209
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 26 יול',13 12:45   
אלמנט טכני שיכול לשפר את הקלטות חיות, (ולהביא אותן לנקודת פתיחה טובה יותר לעריכות והעלאות) , ועל הדרך לשפר את הסאונד בהופעה ואפילו הקלטה פשוטה של board mix, הוא מעבר לאין איר.
אני מרגיש קצת כמו מטיף בעניין הזה, ומדובר גם בהשקעה כספית, אבל כל השקעה שעושים בתחילת הדרך, מחזירה את עצמה בתוצאה, ומונעת אכזבות בהמשך.

אני רוצה לחדד מה שנאמר פה על תיקונים להקלטות לייב.
יש המון עזרים טכניים לתיקון, כל עוד הביצוע טוב.
גיטרות מקליטים בנוסף גם דיירקט ואז אפשר להחליף ת הערוץ, דראמ רפלייסמנט זה מזמן לא מילה גסה, קלידים בטח שאין בעיה להחליף באלפן, וכדי ליצור נפח לביצועים בקלות אפשר להסיף ערוצי הכפלות של גיטרות וקולות ואפילו תפקידים נוספים כמו חיזוק בפרקשן או זמרי ליווי.
גם ווקאל אפשר להקליט מחדש מאחר וזה מקור שסביר שלא יזלוג למיקרופונם אחרים, במיוחד כשהניטור הוא באין איר.

השאלה היא כמו תמיד, עד כמה אתם מחוייבים לתוצאה וכמה אתם יכולים לחשוב מעבר לסטנדרט.

לגבי חזרות, בלי קשר, אבל אײַן לזה תחלף. להקה לא מתורגלת נשמעת ח_א על הבמה ועוד יותר כשמקשיבים להקלטה.
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שישי 26 יול',13 13:39   
לא חושב שאמרתי כאן משהו שסותר את מה שאמרו כבר.
ציטוט:
את הכסף שתחסכו מהחזרות תשקיעו בשעות אולפן לתיקונים קוסמטיים.
לא חבל?

לא.
זה לא חומר של ערוצים. זה לא שירים לרדיו. זה מוסיקת ג'אז פיוז'ן, אולי הייתי צריך להגיד את זה מהתחלה.אנחנו לא מנסים בכלל לפנות לאיזה קהל, מקסימום לאיזה מפיק פסטיבלים. אנחנו רוצים שיהיה לנו את החומר מוקלט באיכות סבירה.
כי להגיע לרמה של מקצועיות זה לא יקרה כמו שאמרתי כבר. ובגלל זה אני לא רואה הגיון בכלל להקליט ערוצים בנפרד באולפן. כי כל החיות והאנרגיה של מוסיקה אינסטרומנטלית היא בחיבור בין הנגנים, דבר שמאוד קשה לשחזר בערוצים נפרדים. על אחת כמה וכמה שמתרחשים כל מיני "רגעים" מוסיקליים באילתור שלא היו מתאפשרים בנגינה על פלייבק, לא משנה כמה טוב הוא יהיה.

לכן לא חבל לי בכלל, כי כל הקוסמטיקה הזאת מתאימה לז'אנר אחר מבחינתי. החומר רק ישמע יותר משעמם אם לא יהיו את האנרגיות של החיבור בין הנגנים. לא משנה כמה הסאונד יהיה נעים ונגיש למאזין.

הייתי מקליט באולפן רק בהפרדה עם חדרים וגם את זה כבר שאלתי בפורום כאן. רק שאני רואה שאין לנו בעצם סיכויי להגיע לרמה מקצועית, כי אין לנו מספיק חזרות לנגן ביחד, ולהישמע מדויקים כמו שנגנים מקצועיים נשמעים.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2670
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שישי 26 יול',13 14:03   
ציטוט:

החסרונות כמובן קיימים גם הם - נדרש ביצוע מעולה


זה חסרון זה?
כל גורם שיכריח עבודה יותר רצינית ומפוקסת על החומר והביצוע עצמם, הרי זה רק מבורך!
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5209
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 26 יול',13 16:14   
אפשר בהשקעה קטנה יחסית היום להרים מערכת הקלטה שתהיה שלכם וניידת.
לא יודע כמה נגנים אתם, אבל אפשא להוציא תוצאות טובות גם בלי הפרדה ובלי מייקינג לכל טמטמם. במיוחד בג׳אז.

צרפו אליכם טכנאי עם הבנה מוזיקלית וסבלנות, מצאו לכם יום (שלם) ומקום יכילו את כולכם, שעתיים סט-אפ ויאללה להתחיל לנגן על ״סרט רץ״

בסוף היום יהיה לכם מספיק חומר בשבי שלושה דמואים.
זה לא בשמים
tamirpetito
הצטרף: 30 דצמ' 03
הודעות: 39
מיקום: תל אביב
הקלטת הופעה בערוצים
הודעה פורסם: ראשון 27 אוק',19 10:23   
היי חברים
אנו מספקים שירות זה - הקלטת הופעה בערוצים ניפרדים
הקלטת שירת המונים ופורמטים שונים שמצריכים להגיע לשטח עם ציוד מתאים
הכל מוקלט באיכות הגבוהה ביותר , עם תוספות של מיקרופונים לקהל והגדלת ראש בכל הנוגע לתיעוד חד פעמי של ההופעה שלכם - עושים היסטוריה.

תמיר פתיתו - תמיר סאונד
050-9551213
www.tamirsound.com
tamirsound@gmail.com
_________________
תמיר סאונד
הקלטות חוץ אולפניות
סאונד מן פרילאנסר
אולפן פוסט-פרודאקשן
http://TamirSound.co.il
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון