תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הסבר עם הטכניקה המגניבה הזאת
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  ramipomi  
הצטרף: 17 ינו' 12
הודעות: 105
הסבר עם הטכניקה המגניבה הזאת
הודעה פורסם: שלישי 20 אוג',13 11:21   
שלום חברים חבר שלח לי קישור לטריק מאד מעניין שאפשר להשתמש איתו המון בהקלטות/מיקסים
הנה הכתבה:
קישור
אני לא הצלחתי לבצע כי לא הבנתי בדיוק איך לעשות את זה

1 נשלח את השירה אל תוך מכשיר הדיליי (הבנתי שאני צריך לפתוח ערוץ אפקט ולנתב לשם את השירה)
2 בערוץ של מכשיר הדיליי לאחריו נוסיף בטור קומפרסור (באותו ערוץ של האפקט או בערוץ אפקט נוסף?)
3 נגדיר לקומפרסור שהוא נשלט דרך ה"סיידציין" ע"י השירה (הלחצן שליד הפרסט של הקומפרסור?)
4 נכוון את סף הקמפרוס ברמה כזאת שכאשר השירה מגיעה אל הדיליי הקומפרסור ימחץ את העוצמה של החזרות של הדיליי למטה, וכשהשירה
נפסקת ישתחרר הקומפרסור ויתן לדיליי לחזור לעוצמה החזקה יותר. (עם זה הסתכבתי...)
מישהו יוכל להסביר קצת יותר בפירוט גם בשביל כל החברים כאן בפורום?
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 20 אוג',13 12:13   
אני חושב שלפני שאתה קופץ למים של טיפים וטריקים מתקדמים, כדאי שתעבור על הבסיס, לפחות כדי שיהיו לך הכלים להבין מה כתוב בהוראות.
אי אפשר לרוץ לפני שלומדים לעמוד.
  ramipomi  
הצטרף: 17 ינו' 12
הודעות: 105
הודעה פורסם: שלישי 20 אוג',13 12:31   
ממש עזרת לי
#doh
Liron.Chaim
הצטרף: 29 אפר' 10
הודעות: 14
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שלישי 20 אוג',13 12:55   
בגדול מה שאתה מתאר פה זה דייליי שנפתח רק בעדר סיגנל...
מה שלא ציינת זה שאתה צריך לשלוח בסנד לדיליי ואז בסנד אחר על הסיידצ׳יין שפתחת על הדיליי
חשוב לזכור !
כשאתה שולח בסנד לסיידצ׳יין יש להיות במצב של פרי-פיידר על מנת שמיקום הפיידר לא ישפיע על כמות השליחה.
_________________
source טוב הכל טוב #smile
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 20 אוג',13 16:40   
את העיקרון שמאחורי הטיפ הבנת?
כאילו, מה בעצם הבעיה ומה הפיתרון המוצע מנסה לשפר?

קוד:
כדי שהשירה תהיה ברורה לאורך כל השיר והדיליי לא יערפל אותה, אני בעצם מעוניין לשמוע את החזרות של הדיליי בעוצמות שונות לאורך השירה.
כשיש שירה אני מעוניין בפחות עוצמה של החזרות, וכשהשירה דועכת ארצה לשמוע את העוצמה של הדיליי יותר, כאילו היא ממשיכה את סיום השירה.
אפשרות מספר אחת היא לבצע אוטומציה על ערוץ החזרה של הדיליי.
אפשרות מספר שתיים שיותר אומנותית  ויותר אפקטיבית היא לגרום לשירה לבצע עבורנו את האוטומציה אל הדיליי...


כעת, שים לב לשורה שאומרת שניתן לעשות זאת עם אוטומציה.
(לאחרונה רצה פה שרשרת על התקליט "יפה כלבנה" של אביתר בנאי - קרא אותה כי היא עוסקת בדילמה דומה)
אני לא אכנס כרגע לשאלה מה יותר אמנותי ומה יותר מוזיקלי (לדעתי ההיפך הוא הנכון) אבל good practice יהיה להתחיל דווקא עם אוטומציה.
מאחר והאוטומציה היא בעצם הפעולה שמאוחר יותר תרצה אולי לנסות לעשות באופן יחסית "אוטומטי" באמצעות קומפרסור

העיקרון פשוט:
כשאתה שולח סיגנל יבש לתוך אפקט, אתה בעצם מקבל חזרה במיקס חלק (את ה"כמות" שקבעת) "רטוב".
אבל אתה מקבל את ה"return" (ההחזרה, כן?)רטוב לכל משכו.
אפקטים מסויימים מערפלים מאד את המסר המוזיקלי, ובאופן כללי, מוציאים פוקוס מהמיקס.
ולכן, הדבר הנכון הוא, לגרום לאפקט להגיב רק כשאתה רוצה, ולא באופן תמידי וללא שליטה.

בדיוק כמו שפסנתרן לוחץ ומרפה מדוושת הססטיין או גיטריסט מכניס ומוציא את הדילי/פאז/יו ניים איט.

אם כן: התרגול יהיה לפתוח את האוטומצייה בערוץ שאותו אתה שולח לאפקט.
לחפש את הסנד הספציפי (ברירת המחד היא בד"כ ווליום, אתה צריך ללמוד איך להציב בגרף האוטומציה את ה-send).
ואז לשחק ב "יותר" ו"פחות" בהתאם להעדפותיך.

נסה להגיע למצב שבו, אתה לדוגמה:
- פותח את הדילי רק בזנבות של המשפט.
- ומצליח לשלוט במהירות ההחזרים (נגיד, שתהיה על השמינית של הפעמה)
- ומגדיר את כמות ההחזרים (שיהיו פרט לסיגנל המקור עוד שלושה החזרים)
- ושולט בעצמת ההחזרה השני, השלישי והרביעי.

זכור, שלכמות ה"send" עשויה להיות השלכה על השינוי בעוצמה הכללית של הערוץ כי הוא מתווסף לסיגנל היבש ומעבה אותו.

נסה להגיע למצב שעם אפקט ובלי אפקט העצמה והדינמיקה קרובים.

בהצלחה
  ramipomi  
הצטרף: 17 ינו' 12
הודעות: 105
הודעה פורסם: חמישי 22 אוג',13 10:32   
תודה חברים אבל אוטמציה אני תמיד עושה
הענין הוא לעשות כמו המדריך הזה שלא הבנתי בדיוק איך הוא פועל..
מישהו יוכל לפרק את המדריך ולהסביר בצורה יותר פשוטה?
תודה לעונים
yoavasif
Act Compatible
הצטרף: 18 אוג' 04
הודעות: 863
מיקום: Tel Aviv
הודעה פורסם: חמישי 22 אוג',13 14:58   
היה סרטון מצוין בדיוק בנושא זה ובעברית שעלה לאקט לפני מספר חודשים. נסה לחפש..
_________________
יויה-מיוזיק | הלחנה לויז'ואל ובמה | הפקה מוזיקלית לאמנים | מיקסים | www.yoyamusic.com
  ramipomi  
הצטרף: 17 ינו' 12
הודעות: 105
הודעה פורסם: שישי 23 אוג',13 12:11   
לא מצאתי מידע..
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שישי 23 אוג',13 12:18   
אוקיי בוא נפשט את זה.

1. שליחה של שירה לדיליי, מפעילה את הדיליי כל הזמן, ואז השירה
טובעת בדיליי וזה ברור וידוע לנו.

2. שליחה אל השירה אל הדיליי, ובנוסף שלח את אותה שירה
לכניסת סיידצ'יין לקומפרסור שיוצב אחרי הדיליי - בטור.
את השליחה לסיידצ'יין תשים ב pre fader.

עכשיו לפי סעיף 2, כל פעם שיהיה verse של שירה,
הקומפרסור יופעל ויחנוק את ההחזרים של הדיליי.
כשה verse יסתיים, הקומפרסור ישחרר את החבל, והדיליי ינשום החוצה.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
  ramipomi  
הצטרף: 17 ינו' 12
הודעות: 105
הודעה פורסם: שישי 23 אוג',13 12:31   
אז ככה

1. שליחה של שירה לדיליי - פתחתי ערוץ אפקט עם דיליי ושלחתי את הערוץ של השירה לדיליי - כעת אני שומע את הדיליי חזק

2. "שליחה אל השירה אל הדיליי'' מזה אומר?
"שלח את אותה שירה לכניסת סיידצ'יין לקומפרסור שיוצב אחרי הדיליי - בטור" - ז"א לפתוח ערוץ אפקט נוסף עם קומפרסור ולשלוח את השירה גם לשם?

אנחנו לא על אותו תדר נשמה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון