תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 02:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
חיווט גייט וקומפרסור על אותו ערוץ
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  zack de la rocha  
הצטרף: 13 אוג' 02
הודעות: 20
מיקום: אזור ת"א
חיווט גייט וקומפרסור על אותו ערוץ
הודעה פורסם: שלישי 10 דצמ',02 16:24   
שלום לכולם. כרגיל אני צריך שתצילו אותי ותענו לי על שאלה... #smile

אם אני מחבר לבייס דראם קומפרסור אז אני מכניס את זה לאינפוט בערוץ שלו. אם אני רוצה גם

להוסיף לו נוייז גייט אז לאן בעצם אני צריך לדחוף את הPL?
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: רביעי 11 דצמ',02 01:24   
הטעות הנפוצה

INSERT SEND לנוייז גייט => GATE OUT => קומפרסור =>INSERT RETURN
הגייט נסגר , הקומפרסור מעלה רעשים והחגיגה גדולה

הטעות ה -2
קומפרסור לגייט
אתה נשאר בלי תחום דינמי לגייט והכיוון נעשה בלתי אפשרי, אין גייט יש רעשים, והחגיגה גדולה

השיטה הנכונה

יציאה לקומפרסור => לגייט => לחזרה

יציאה============^

אתה מפצל את היציאה ל -2 ושולח ל KEY IN בגייט , ככה שאתה מקבל תחום דינמי לגייט , והשתקת רעשים של הקומפרסור במצב סגור של הגייט
  zack de la rocha  
הצטרף: 13 אוג' 02
הודעות: 20
מיקום: אזור ת"א
הודעה פורסם: רביעי 11 דצמ',02 18:50   
טוב, קצת פרטים ועכשיו אני מבולבל לגמרי כי קיבלתי עוד פרטים יותר פשוטים אך מוזרים

הבנתי שבעצם צריך לגשר בין הקומפרסור לגייט ואז לשלוח ממנו כבל לאינסרט.. יכול להיות?

מדובר בקומפרסורים של ברינגר. הגייט אני לא ממש זוכר והקונסולה של אלן&היט 32 ערוצים

עכשיו אם בעצם לקומפרסורים יש כניסת XLR זכר ולגייטים יש PL אז אני בעצם צריך כבר INSERT

שהוא בעצם בצד אחד XLR זכר וPL ובצד השני PL לINSERT? נראה לי שעשיתי פה סלט פירות

שלם. אה ועוד דבר אם בעצם מגשרים ביניהם אז הם אמורים להיכנס בקומפרסורים ובגייטים לLINE IN או לOUT? עכשיו המצב הקיים הוא שגם האין וגם האאוט מחוברים בקומפרסורים ובצד השני הם מחוברים לPL ונכנסים לINSERT בקונסולה

שוב, המון תודה על העזרה אני ממש מעריך את זה!
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: רביעי 11 דצמ',02 23:18   
טוב , INSERT מעין נקודת השחלה על ערוץ האודיו למעשה ברגע שאתה "משחיל" אפקט לנק' INSERT , הוא יושב בטור (כמו לחתוך את הכבל ולהכניס אפקט בדרך)

לנקודת INSERT יש יציאה לשליחה לאפקט, וכניסה לחזרה מאפקט (SEND-RETURN )

בחלק מהקונסולות יש רק נק' PL אחת שהיא גם שליחה וגם חזרה והיא דורשת כבל שנקרא כבל Y שבצידו האחד PL סטראו (TRS) ובצידו האחר הוא מתפצל ל - 2 חיבורים (בד"כ 2 PL מונו, אבל כל חיבור אחר לצורך העניין) שאחד לשליחה ואחד משמש לחזרה

עכשיו נשאלת השאלה למה להשתמש בנקודת INSERT ולא לשרשר את האפקטים לפני הכניסה לקונסולה (ובגלל זה גם שאלתי עם מקור הצליל הוא טייפ או מיקרופון)
מכוון שאפקטים בדרך כלל דורשים עצמת LINE LEVEL , מיקרופונים מיצרים עצמה חלשה, נקודת INSERT נמצאת אחרי קדם המגבר של הקונסולה , וכך אתה מקבל LINE LEVEL אחרי שמקור הצליל כבר הוגבר ע"י הקונסולה,
(אם מקור הצליל הוא מטייפ או מודול אתה יכול לוותר על השימוש בINSERT לצורך הניסויי)

דווח לי עם הבנת את חלק א של השיעור
כמו כן בצע חיפוש על קומפרסורים וגייטים צורת עבודה ו SIDE CHAIN
גם על INSERT וכבל Y נכתב פה לא מעט
  zack de la rocha  
הצטרף: 13 אוג' 02
הודעות: 20
מיקום: אזור ת"א
המורה, את חלק א' הבנתי
הודעה פורסם: חמישי 12 דצמ',02 02:10   
אבל, וזה האבל הכי חשוב לא הצלחתי עדיין להבין דבר אחד.

אני בעצם עושה סאונד PA בהופעה. אני צריך לשים על ערוץ הBASE DRUM גם קומפרסור וגם גייט. המיקרופון שאני משתמש בו הוא D112 אם אני לא טועה בדגם זה בעצם מיקרופון ייעודי בBASE DRUM. עכשיו השאלה שלי היא:

אם אני בעצם צריך לשים גם קומפרסור וגם גייט על הערוץ זאת אומרת שאני צריך לגשר בין הקומפרסור והגייט נכון? בקומפרסור יש לי כניסות ויציאות XLR ובגייט יש לי יציאות PL בלבד

אני בעצם צריך כבר פיצול שבצד אחד יש XLR וPL ובצד השני לחבר לערוץ בקונסולה? זה מתחיל
להיות לי די דחוף כך שאם תוכל לתת לי תשובה כמה שיותר מהר אני אשמח כי מחר אני צריך להכין את צמת הגייטים\קומפרסורים הזו להופעה ביום שישי.

שם טוב, המון תודה על העזרה!
  zack de la rocha  
הצטרף: 13 אוג' 02
הודעות: 20
מיקום: אזור ת"א
מסתבר ש.....
הודעה פורסם: חמישי 12 דצמ',02 11:37   
עשיתי פיל מזבוב חבר'ה..

כל מה שהייתי צריך זה... כבל PL ולהכניס אל הINPUT של הקומפרסור ולצאת מהOUTPUT של הנוייז גייט....

החכמה נוזלת ממני חחחחחחחח :razz:

שם טוב שוב תודה על העזרה, אתה מלך #clap
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שישי 13 דצמ',02 00:05   
אבוי זו טעות מספר 2 (עם כי תלוי ברמת הדחיסה והסף) אתה עלול למצוא את עצמך ללא יכולת כיוון של הנוייז גייט , מכוון שלאחר הדחיסה ההפרש בין הרעש לצליל שבא מהמיקרופון קטן

לכן שים לב
את יציאת ה SEND פצל ל- 2 (תכין לך כבל מפצל) כך שיהיו לך 2 יציאות זהות מה SEND
1 תחבר לקומפרסור, ומשם לנוייז גייט ומשם ל RETURN
את השניה תחבר לנוייז גייט לכניסה שנקראת KEY IN או SIDE CHAIN (ואני מקווה שיש לך כזאת)
בד"כ גם יש כפתור בנוייז שבורר בין מצב עבודה רגיל , ל SIDE CHAIN
ה SIDE CHAIN היא בעצם כניסה לחיישן שבודק את עוצמת האות, ע"י כך שאתה עוקף את הקומפרסור אתה מקבל תחום דינמי רחב לכיוון הנוייז גייט

שים לב שאתה חייב לעבוד עם נקודת INSERT היות ואתה משתמש באות ממיקרופון

ובקשר לחיבורים
עליך לברר עם הגייט הוא בעל כניסות מאוזנות A.K.A BALANCE אם אתה לא בטוח אז צא מהנחה שלא

עכשיו למעביר

אם הגייט הוא מאוזן (BALANCE) אתה זקוק ל XLR ו פלג סטראו או TRS
פין 2 ב XLR ל TIP ב פלג (הקצה)
פין 3 ב XLR ל RING (האמצע של הפלג)
פין 1 ב XLR לסיכוך ולחלק האחורי בפלג (SLEEVE)

אם מדובר ב UNBALANCE או שאתה לא בטוח
תעשה אותו דבר רק עם פלג מונו ותלחים את הסיכוך ואת מה שמגיע מפין 3 לSLEEVE (החלק האחורי בפלג
  zack de la rocha  
הצטרף: 13 אוג' 02
הודעות: 20
מיקום: אזור ת"א
עדכון אחרון
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 06:02   
אז כמו שחשבת שזה מה שאני צריך לעשות, הייתי צריך כבל INSERT להכניס בGATE אל IN וה

OUT ואת הPL שנותר בצד השני לדחוף לOUTPUT בקונסולה. לא נעים בכלל כי הסאונדמן המסכן

שהיה צריך להיום את הגייטים לא קיבל אותם ... טוב נו, SHIT HAPPENS כמו שהוא אמר #smile

אז זהו, פה חתמתי את פרק הנוייז גייטים שעכשיו אני יודע ב100% איך לחבר אותם ולאן.

עכשיו עוד שאלה אחת, כשלא מעבירים את זה דרך קומפרסור, לאן בעצם מחברים את הPL

הנותר? הרי כניסת הINSERT תפוסה עם הקומפרסור...

שם טוווווווווובבבבבבבבבבבבבב שיגעתי אותך הה??? #biggrin
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 13:31   
כדי לא להשאיר בורות- נהוג בחברות הגברה להחזיק מכשיר שיש בו גם קומפרסור וגם גייט וכך לחסוך את הכבליזציה הזאת. אמרת ברינגר? להם יש דגמים של קומפרסורים שבצידם גייט. תבדוק, אולי זה מה שיש ברשותך #smile

בחזרה לשם-טוב..
_________________
Sartre knows it
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 17:32   
כפי שכבר ציינתי, לגייט יש כניסה שנקראת בד"כ KEY IN , או SIDE CHAIN
בלחק מהגייטים אין את האפשרות הנ"ל
אם תציין את דגם הגייט , אוכל לברר לך אם הוא בעל כניסה שכזאת
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון