תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיקס עבור השמעה ב - PA
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  MaestroZevik  
הצטרף: 30 יול' 11
הודעות: 7
מיקום: באר שבע
מיקס עבור השמעה ב - PA
הודעה פורסם: ראשון 01 דצמ',13 20:27   
שלום !

מבקש לדעת האם יש דגשים מיוחדים למיקס שיושמע במערכת הגברה PA.
לאחרונה ביצעתי מיקס שנשמע טוב בכמה מערכות ביתיות ובמוניטורים שלי
YAMAHA HS50, אבל כשהושמע באולם עם רמקולי ענק דרך ה-PA יצאו באסים מוגזמים ובוץ מטורף.

ברור לי שאם אוריד באסים במיקס העניין יסתדר אך איני יודע כמה להוריד משום שקשה לחתוך תחום מסוים בצורה "קרה" ומתמטית. אין לי אפשרות לחתוך וללכת לבדוק במערכת PA, כמו כן הקטע מבוצע באולמות שונים בעלי מערכות הגברה שונות. איך ניתן להגיע לממוצע טוב ?

יש לציין שהחדר שלי לא מטופל אקוסטית, מכיוון שמדובר באולפן ביתי הממוקם בסלון...
Jonathanr
הצטרף: 19 אפר' 10
הודעות: 11
מיקום: שבדיה
הודעה פורסם: ראשון 01 דצמ',13 22:24   
בשביל זה קיים מאסטרינג.
שלח את המיקס שלך לטכנאי מאסטרינג וכך יפתרו בעיותייך ידידי #smile
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 01 דצמ',13 23:05   
יש מצבים בהם מערכת הגברה נשמעת טוב לצרכי הגברת כלים חיים ופחות טוב להשמעת מוסיקה מוקלטת. לפני שאתה רץ למסקנות לגבי מאסטרינג בדוק שדיסקים מסחריים שאתה מכיר טוב לא סובלים מאותה בעיה במערכת הספציפית.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
Erezblm
הצטרף: 07 יונ' 11
הודעות: 17
מיקום: רמת גן
הודעה פורסם: רביעי 11 דצמ',13 00:37   
אוקיי...
דבר ראשון, אם הסטודיו שלך לא מאוזן אקוסטית, כלומר יש הבדלים חריפים בין תדרים בחדר, זה יכול לגרום למיקס לצאת לא אמין, וכך להישמע אחרת במערכות שונות (כלומר תדרים יתחרפנו לך לגמרי פתאום).
כמו כן, גם רמת המוניטורים חשובה, אבל לי אישית היא פחות מפריעה מאקוסטיקה.
אה, וכמובן גם האקוסטיקה יכולה להיות הבעיה בחדר בו שמעת עם המערכת הגברה. במקרים בהם הווליום חזק יותר, כך ההשפעה של האקוסטיקה תהיה חזקה יותר. לא קל לבנות מועדון.

עוד דבר... התפיסה של האוזן האנושית לגבי תדרים משתנה בין עוצמות שונות. אחד החוקים הראשונים שכל מפיק צריך לדעת על סאונד. בעוצמות נמוכות, התדרים שאנחנו הכי רגישים אליהם, הם התדרי מיד שמשתייכים לתדרי הדיבור (עניין אבולוציוני).
ככל שתגביר את הווליום אתה תשים לב שהבאסים מתגברים ומתנפחים, ואיתם גם התדרים הגבוהים מאוד.
גוגל: עקומת פלצ'ר מונסון.
לפעמים אנשים מחליקים על המידע הזה, על אף שהוא יכול להסביר את הרומן של כולנו עם המתג של הווליום.

אז תמיד שווה לעשות מיקס בשלושה לבלים שונים: נמוך בינוני וגבוה, כדי לראות שהקטע הסופי יתאים לכולם.

ברמת העיקרון, רמקולים גדולים, הם פשוט רמקולים גדולים :]
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון