הצטרף: 30 יול' 11
הודעות: 7
מיקום: באר שבע
פורסם: ראשון 01 דצמ',13 20:27
שלום !
מבקש לדעת האם יש דגשים מיוחדים למיקס שיושמע במערכת הגברה PA.
לאחרונה ביצעתי מיקס שנשמע טוב בכמה מערכות ביתיות ובמוניטורים שלי
YAMAHA HS50, אבל כשהושמע באולם עם רמקולי ענק דרך ה-PA יצאו באסים מוגזמים ובוץ מטורף.
ברור לי שאם אוריד באסים במיקס העניין יסתדר אך איני יודע כמה להוריד משום שקשה לחתוך תחום מסוים בצורה "קרה" ומתמטית. אין לי אפשרות לחתוך וללכת לבדוק במערכת PA, כמו כן הקטע מבוצע באולמות שונים בעלי מערכות הגברה שונות. איך ניתן להגיע לממוצע טוב ?
יש לציין שהחדר שלי לא מטופל אקוסטית, מכיוון שמדובר באולפן ביתי הממוקם בסלון...
הצטרף: 07 יונ' 11
הודעות: 17
מיקום: רמת גן
פורסם: רביעי 11 דצמ',13 00:37
אוקיי...
דבר ראשון, אם הסטודיו שלך לא מאוזן אקוסטית, כלומר יש הבדלים חריפים בין תדרים בחדר, זה יכול לגרום למיקס לצאת לא אמין, וכך להישמע אחרת במערכות שונות (כלומר תדרים יתחרפנו לך לגמרי פתאום).
כמו כן, גם רמת המוניטורים חשובה, אבל לי אישית היא פחות מפריעה מאקוסטיקה.
אה, וכמובן גם האקוסטיקה יכולה להיות הבעיה בחדר בו שמעת עם המערכת הגברה. במקרים בהם הווליום חזק יותר, כך ההשפעה של האקוסטיקה תהיה חזקה יותר. לא קל לבנות מועדון.
עוד דבר... התפיסה של האוזן האנושית לגבי תדרים משתנה בין עוצמות שונות. אחד החוקים הראשונים שכל מפיק צריך לדעת על סאונד. בעוצמות נמוכות, התדרים שאנחנו הכי רגישים אליהם, הם התדרי מיד שמשתייכים לתדרי הדיבור (עניין אבולוציוני).
ככל שתגביר את הווליום אתה תשים לב שהבאסים מתגברים ומתנפחים, ואיתם גם התדרים הגבוהים מאוד.
גוגל: עקומת פלצ'ר מונסון.
לפעמים אנשים מחליקים על המידע הזה, על אף שהוא יכול להסביר את הרומן של כולנו עם המתג של הווליום.
אז תמיד שווה לעשות מיקס בשלושה לבלים שונים: נמוך בינוני וגבוה, כדי לראות שהקטע הסופי יתאים לכולם.
ברמת העיקרון, רמקולים גדולים, הם פשוט רמקולים גדולים :]