תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:46
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Physical and Mathematical modeling
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל
  agurvitz  
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
Physical and Mathematical modeling
הודעה פורסם: רביעי 11 דצמ',13 16:17   
לפי מה שהבנתי מדגם פיזיקאלי עוסק בפירוט מדויק של הגורמים היוצרים קול או צליל שמתחוללים מכלים חיים או מכל מה שאנושי. למשל, לצורך הפשטות, הקול שלנו נוצר באמצעות אוויר שנדחף דרך מיתרי קול ומשתנה בהתאם לתזוזה X של הלשון, השיניים והשפתיים. (זה מדגם פיזיקאלי) כמו כן, גם האף יוצר הרמוניות כל שהם בהתאם לשינויים האלה.
באותה צורה ישנם מדגמים "קצת הרבה" יותר מפורטים לעשרות ומאות כלים כמו גיטרה, כינור חצוצרה ועוד...
המדגם המתמטי עוסק בקוד או באלגוריתם דיגיטלי שמתייחס לכל הפירוט הפיזיקאלי (הנ"ל), מחשב את כל הנתונים דיגיטלית ויוצר ריאקציה מדויקת ככל הניתן בין כל הגורמים שמשפיעים על הצליל (רוח, מיתרי קול, שפתיים, שיניים וכו'.. או בפסנתר למשל: פטיש עם כרית שמכה במיתר יוצרת סאונד X בעוצמה X עם תהודה X וכו').
כך ניתן ליצור אימולייטור (כלי/תוכנה שמדמה כלי) של כלי אקוסטי או שהו.

השאלה שלי היא כזאת...

האם במדגם מתמטי ליצירת אימולייטור מדובר בצירה של צליל (של כלי אמיתי כל שהו) באמצעות קודים ואלגוריטמים או שנדרש גם לסמפל את הכלי שאותו מדמים בוריאציות שונות, בתווים שונים?
מה שמזכיר דרך "מסורתית" יותר לדמות כלים אמיתיים היא על ידי סמפול של הכלי המקורי (לצורך העניין כינור) באמצעות הקלטות רבות בהמון וריאציות שונות (ולוסיטי ועוד), בתווים שונים לרוחב הרגיסטר של הכלי (טווח התווים שלו) ועל ידי טכניקת עיבוד דיגיטלית של אינטרפולציה או שינוי תדר הדגימה ניתן לשנות את גובה הצליל במרווחי ביניים עדינים או מרווחים שלא סומפלו מראש.

השאלה היא כזאת: בכדי לדמות ברמה גבוה כלי אמיתי באמצעות מודל מתמטי ישנו צורך/הכרח לשלב הקלטות וסימפולים של אותו כלי?

האם אומניספיר וטריליאן הם דוגמאות טובות למודל מתמטי של כלים חיים?

האם הכלים האלו משלבים סימפולים והקלטות או שמדובר רק במדגמים מתמטים שיוצרים את האימולייטור ללא סימפולים של הכלי המקורי?


אמנם השאלה אובר מפורטת אבל ככה נגיע יותר מהר לתשובה מספקת #wink

תודה רבה
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: רביעי 11 דצמ',13 17:29   
ציטוט:
האם במדגם מתמטי ליצירת אימולייטור מדובר בצירה של צליל (של כלי אמיתי כל שהו) באמצעות קודים ואלגוריטמים או שנדרש גם לסמפל את הכלי שאותו מדמים בוריאציות שונות, בתווים שונים?


באופן תיאורטתי, לא נדרש לסמפל כלום.
אבל אתה יודע איך אומרים, ההבדל בין תיאוריה לפרקטיקה קיים רק בתיאוריה... #smile

בעולם האמיתי מידול פיסיקאלי (ולאו דווקא של כלי נגינה) נתקל בכך שישנם תהליכים פיסיקאליים שקשה עד בלתי אפשרי לדמות מתמטית (ניתן אולי לתאר אותם כאוסף של משוואות דיפרנציאליות, אך לא בטוח שיש להן פתרון יציב או כזה שניתן לממש נומרית בזמן סביר).

הנה פרויקט אקדמי רחב היקף בעניין, בניצוחו של סטפן בילבאו המבריק.

לגבי אפליקציות קיימות בתעשיית המוסיקה, שאל מישהו אחר...
sven
Act Compatible
הצטרף: 09 אוק' 01
הודעות: 183
מיקום: TLV
הודעה פורסם: רביעי 11 דצמ',13 20:44   
ציטוט:
האם אומניספיר וטריליאן הם דוגמאות טובות למודל מתמטי של כלים חיים?


לא.
הם דוגמאות מצויינות לכלים שמגנים דגימות. #smile
אם אתה לא בטוח תמיד תסתכל על גודל הקבצים.
_________________
http://danielaandbenspector.bandcamp.com/
http://benspektor.bandcamp.com/
mozizo
Act Compatible
הצטרף: 04 מרץ 05
הודעות: 1000
מיקום: קריות
הודעה פורסם: חמישי 12 דצמ',13 03:21   
זה לדוגמא מנגן סאונדים מכרטיס הרחבה(של ימהאה מתאים לדגמים הראשונים של מוטיף ועוד מחברת ימהאה)
שמבוסס על physical modelling בעקרון זה כלי שאמור לדמות כלי נשיפה (לא מבוסס סמפלים כאמור הכל דרך פיזיקל מודלינג) אבל כמובן מסוגל להרבה יותר.. למרות שזה כלי ישן עדיין יש בו תכונות דיי יחודייות ומעניינות.
מבוסס על כלי "פיזיקל מודליג" שהומצא עוד בשנות השמונים נדמה לי של יהמאה

http://www.youtube.com/watch?v=Uk1unkAiY1Y

http://www.youtube.com/watch?v=pfBGQP829vw

נדמה לי שיש גם VSTI כיום שמבוססים על סינטי פיזקל מודליג אבל בדרך כלל זוללי מעבד ולא תמיד נשמעים טוב
mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: חמישי 12 דצמ',13 09:53   
ציטוט:
בכדי לדמות ברמה גבוה כלי אמיתי באמצעות מודל מתמטי ישנו צורך/הכרח לשלב הקלטות וסימפולים של אותו כלי?


כמעט בכל מודל יש פרמטרים חפשיים שאתה צריך "לבחור" באופן ידני. בחירה או כיוונון של פרמטרים כאלה נעשה לרוב ע"י סימפול הכלי שאותו אתה ממדל ובחירת הפרמטרים שנותנים נאמנות גבוהה ככל האפשר למקור (בהנחה שנאמנות למקור זה מה שאתה מחפש)
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: חמישי 12 דצמ',13 10:31   
פיזיקל מודלינג, לפחות בהגדרתו ה'טהורה' לא משתמש בסימפולים.

תיאורטית, בשיטה הזו נגיע בסופו של דבר לכלים שנשמעים הכי טוב והכי אותנטי, אבל אני לא חושב שיש היום עדיין כלי אחד שהוא לגמרי שם.

כשמשווים כלים שמשתמשים במודלינג ודגימות בד"כ אלה של המודלינג מגיבים הכי טוב לארטיקולציות ודינמיקות שונות ומציעות הרבה יותר ווריאנטים של תגובה לכלי, אבל הכלים המבוססי דגימות נשמעים הכי טוב והכי דומים 'לדבר האמיתי' ברמת הגוון.

אגב, הרבה סינתים היום שעובדים עם סימפולים משתמשים גם לפעמים במודלינג ברמה זו או אחרת כדי להשיג יותר מנעד דינמי לכלי. נורד זו חברה שמשלבת בין הדברים ולדעתי גם טריליאן עושה את זה.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
  agurvitz  
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 17 דצמ',13 17:49   
oh babie
ציטוט:
באופן תיאורטתי, לא נדרש לסמפל כלום.
אבל אתה יודע איך אומרים, ההבדל בין תיאוריה לפרקטיקה קיים רק בתיאוריה... #smile

eyalamir
ציטוט:

פיזיקל מודלינג, לפחות בהגדרתו ה'טהורה' לא משתמש בסימפולים.


נראה לי שזה עונה לי על התשובה.

תודה רבה #biggrin


אם בכל זאת מישהו יודע על כלי שמשלב באותו מודל גם קוד וגם סאמפלינג אשמח לשמוע עליו.

eyalamir
ציטוט:
נורד זו חברה שמשלבת בין הדברים ולדעתי גם טריליאן עושה את זה.


השאלה אם לא מדובר ב 2 פונצקיות נפרדות בכלי אחד? ז"א: סמפלינג לכוד ומודל מתמטי לכוד בשני סאקשנים או פריסטים שונים.
אני מתכוון למודל מתמטי שמשלב קוד וסמפול באותו מודל או קוד ספציפי וכך יכול לשפר את יכולותיו בלדמות ולהישמע אמיתי יותר.
amirm
הצטרף: 18 אוק' 14
הודעות: 9
הודעה פורסם: שני 20 אוק',14 20:49   
בפיסיקל מודלינג אין סיבה לשלב סימפול בפנים (עד כמה שידוע לי). מה שכן, על מנת לכייל את המודלים המתמטים עושים הרבה הקלטות ו"משחקים" עם הפרמטרים עד שמקביל צליל משכנע.
ehudk
Act Compatible
הצטרף: 25 יול' 06
הודעות: 205
מיקום: ישראל
הודעה פורסם: שלישי 21 אוק',14 07:46   
אני משתמש בפסנתר המעולה הזה שמבוסס על פיסיקל מודלינג, לא יודע אם יש עוד אחד-
פיאנוטק

אין בזה דגימות בכלל
_________________
"השיעור הגדול של החיים הוא שלפעמים המשוגעים צודקים."

וינסטון צ'רצ'יל
amirm
הצטרף: 18 אוק' 14
הודעות: 9
הודעה פורסם: שלישי 21 אוק',14 17:57   
אני בדיוק מאזין ליצירות שנוגנו עם פסנתרים שלהם. הלסת שלי ברצפה.
הטכנולוגיה הזאת של פיסיקל מודלינג מאפשר לאנשים לנגן ממש במודל פיסיקלי של פסנתרים שאנשים נורמלים לא יכולים להשיג.

https://www.pianoteq.com/listen_by_style

אני חושב לקנות אותו (זה לא יקר מידי) ולהתקין על מחשב יעודי קטן ללא מסך.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון