תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה ההבדל בין תקרה לשאר הקירות?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  uri  
תומך
הצטרף: 06 ספט' 04
הודעות: 445
מה ההבדל בין תקרה לשאר הקירות?
הודעה פורסם: חמישי 26 דצמ',13 11:38   
עברתי לגור בדירה שכורה ולקחתי איתי את התמונות האקוסטיות שבניתי לטובת החדר הקודם. סה"כ החדר מטופל יפה, מלבד התקרה. כרגע התקרה חשופה לגמרי.
מאחר וזו דירה שכורה, אני מעדיף לקדוח כמה שפחות חורים ולהסב כמה שפחות נזקים.
בחדר הקודם, תליתי את התמונות הכבדות שבניתי לטובת התקרה בעזרת ג'מבואים. הבעיה היא שאני מעדיף להמנע מזה כרגע כי זה יוצר חורי קידוח גדולים.
השאלה שלי היא, האם מאחר וכבר מיקמתי על הקירות פאנלים שמטפלים כראוי בתדרים הנמוכים, אני יכול כעת לתלות על התקרה פאנלים קלים יותר שלא נותנים מענה לתדרים נמוכים?
המחשבה שעברה לי בראש היא שלעניות דעתי תדרים נמוכים הם ארוכים יחסית ולרוב 'עומדים' בחדר. לכן, ביחס לתדרים גבוהים פחות חשוב למקם את המלכודות המיועדות להם בטווח של החזר ראשוני, קל יותר 'לתפוס' ולספוג אותם כי הם נמצאים בכל החדר (חדר בגודל של 2.8 על 3.5) . ומכאן, אם טיפלתי בקירות בהרבה סופגים שמיועדים לתדרים נמוכים, אני
יכול להסתפק בתקרה בפאנלים קלים יותר. אמת?

ובכלל, האם יש התייחסות שונה לכל קיר (כולל תקרה ורצפה) בחדר?
אני יודע שבפינות מקובל להניח מלכודות בס. כמו שאני מבין, זה בגלל שהתדרים האלו נוטים להתקע בפינות, וגם בגלל שיותר קל לשים בפינה את הסופגים העבים והמאסיביים, ניצול מקום.
גם בקיר שמאחורי המוניטורים נהוג לשים סופגים לתדרים נמוכים.
הרבה פעמים כששואלים כאן בפורום איך לטפל בחדר מסוים, עונים לשואל: 'תתחיל קודם מטיפול בתקרה עם כך וכך צמ"ס תלוי במרחק X מהתקרה וכו'..' - למה להתחיל מהתקרה? האם זה רק בגלל שהכי נוח וחסכוני במקום לשים שם את הסופגים לתדרים הנמוכים? או שיש לתקרה התייחסות שונה משאר הקירות..

#thankyou
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 26 דצמ',13 14:39   
הבעיה עם חומרים סופגים דקים היא לאו דווקא שהם לא סופגים נמוכים אלא שהם כן סופגים את שאר התחום. זאת אומרת שאם כיסית את התקרה בשכבה דקה של חומר שסופג נניח מ500 הרץ ומעלה שינית באופן יחסי את עקומת התדרים של הספיגה האקוסטית בחדר.

אנשי המקצוע הרציניים בתחום בטח יידעו לתת תשובות יותר מדוייקות אבל בינתיים למיטב הבנתי, אם אתה מכסה שטח קטן יחסית בחומר שסופג רק תחום תדרים צר, ועושה את זה רק במקום בו נדרשת ספיגה של החזרים ראשוניים ולא על כל החדר, טיפלת בבעיה בלי ליצור בעיות משמעותיות אחרות. פה גם נכנסת השאלה, מה הבעיה בה צריך לטפל אם בכלל?

עוד פיתרון הוא לנסות לבנות מחדש את התמונות האקוסטיות בצורה קלה יותר. לחדר במידות שלך, אם תיצור כמה תמונות אקוסטיות בשטח של 4-5 מ"ר (סה"כ) ובעובי של 10 ס"מ, הן לא חייבות להיות מאוד כבדות.

שוב לגבי מה בדיוק הצורך ומה בדיוק הטיפול המתאים צריך אולי להתדיין על זה בצורה יותר רצינית.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
1man_band
הצטרף: 14 ינו' 07
הודעות: 204
מיקום: האי פיאנוזה, 12 ק"מ דרומית לאי אלבה
הודעה פורסם: חמישי 26 דצמ',13 17:06   
לדעתי אל תתפשר. אם כבר יש לך פנלים תקדח ותשים אותם.
כשתעזוב תסתום את החורים עם גבס ותעביר וויש של צבע על התקרה- לא לוקח יותר משעה ושווה את הזמן בו יש לך אקוסטיקה יותר נורמלית בייחוד אם תישאר בדירה מספיק זמן (מתכנן לעבור בחצי שנה הקרובה? לא? מתכנן להקליט/למקסס בשנה הקרובה? כן? כמה פעמים?)
מה גם שבחדרים קטנים ההבדל עם פנלים על התקרה הוא משמעותי (יש יאמרו הכרחי)
_________________
TURN ON YOUR LOVE LIGHT. AND LIVE IT ON !
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 26 דצמ',13 21:28   
תקרה לא שונה מקיר.
מה ששונה זה המערך של שלושת הגורמים: מחוללי רעש (מוניטורים או כלי נגינה), גורמי קלט (האוזנים שלך או המיקרופונים) ומקדמי החזר/הקרנה/בליעה/פיזור וכ"ו (יאללה - ספוגים בלשון העם) לרבות הזוית של כל אלה ביחס לשנים האחרים.

ומאחר ושלושת הגורמים האלה, קצת טריקיים, אז מי בכלל אמר שצריך משהו על התקרה? או על הקירות?, או אולי רק על התקרה, או אולי על קיר אחד...

בקיצור - אם אין בעיה, אז אל תשים כלום.
ואם יש בעיה - שים רק מה שצריך.
  uri  
תומך
הצטרף: 06 ספט' 04
הודעות: 445
הודעה פורסם: חמישי 26 דצמ',13 22:20   
וודאי שאתם צודקים בכך שטיפול אקוסטי לא צריך להיות על אוטומט, אלא כמענה לבעיות ספציפיות שמורגשות בחדר.
רק התמקמתי בחדר החדש ותוך כמה זמן אני ארגיש ואלמד אותו ואת הבעיות שלו, ולפי זה אפעל.
השאלה נבעה מסקרנות כללית אבל גם מעשית בהתייחס למצב ולחדר שלי.
הענין הוא שכרגע באתי לכאן עם מלאי קיים של פאנלים לתדרים נמוכים, פאנלים לתדרי אמצע והשאר הם ספוגי מלמין (כמדומני) פשוטים וזולים לתדרים גבוהים.
כרגע, מיקמתי את כל הפאנלים שיש לי, מלבד ספוגי המלמין. השיקול נבע בדיוק מהסיבה הזו:
ציטוט:
הבעיה עם חומרים סופגים דקים היא לאו דווקא שהם לא סופגים נמוכים אלא שהם כן סופגים את שאר התחום. זאת אומרת שאם כיסית את התקרה בשכבה דקה של חומר שסופג נניח מ500 הרץ ומעלה שינית באופן יחסי את עקומת התדרים של הספיגה האקוסטית בחדר.

אמרתי לעצמי שאני אדחה את הטיפול בתקרה ורק אחרי שאראה מה מחוייב המציאות, אפעל בהתאם.
עכשיו, נניח ואני מרגיש צורך בטיפול נוסף בתדרים נמוכים, אני מוכרח לקנות פאנלים נוספים? או שאולי שינוי מיקום של הפאנלים שכבר יש לי, יעזור. במקרה שלי, תליית הפאנלים הכבדים על התקרה ובמקומם לתלות על הקירות את ספוגי המלמין.

לפי התשובה של יורם, אני מבין שתקרה היא כמו כל קיר אחר בחדר ומכאן שאין לי מה לעשות החלפה של גרב בגרב. מקווה שהסקתי נכון.

עזבו שבגשמים האחרונים הופיעה פה גם רטיבות בתקרה ונזילה קטנה וזה גם דוחק אותי מלתלות פאנלים על התקרה. אולי בגלל זה אני אלך על צמר עטוף בניילון, כדי שאם שוב תהיה נזילה הצמר לא ישקול טונה.

ושאלה נוספת, בנוגע לבידוד של דלת החדר, הלכתי למפעל גומי קרוב לבית שלי והציעו לי להשתמש בגומי מסועים. כלומר, לקחת גומי כזה באורך 2 על 1 ולהצמיד אותו לדלת כדי להוסיף לה מסה וחסימת מעברי אוויר/קול. עברתי על כמה אלטרנטיבות שהיו שם וזו נראתה לי הכי טובה. זה עבה, כבד ולא יקר. למישהו יש נסיון?
לא מצפה לבידוד הרמטי, הכל יחסי..
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 26 דצמ',13 23:17   
קוד:
לפי התשובה של יורם, אני מבין שתקרה היא כמו כל קיר אחר בחדר ומכאן שאין לי מה לעשות החלפה של גרב בגרב. מקווה שהסקתי נכון

לא, הבנת לא נכון.
תקרה היא כמו כל קיר אחר במובן הקונסטרוקטיבי.
מבחינת הסאונד התקרה לא כמו הקיר כפי שהקיר שמולך אינו כמו הקיר משמאלך.

הקיר הזה שאתה קורא לו תקרה נמצא בזווית מסוימת מהאוזן שלך (תבחר איזה) אבל גם הקיר שמאחוריך נמצא בזוית מסוימת.

בקיצור: כל אחד מהקירות הוא פאה בתיבה וכל פאה כזו תורמת לתוצאת הסאונד בחדר.
כל קיר דורש את הטיפול שלו.
וכל קיר מטופל ישליך על שאר הפאות של החדר.

ההבדלים בין הפאות הם בין השאר בישום.
לדוגמה, אם כדאי לשים פרקט על פאה אחת כלשהי, אז כדאי לשים אותו על הפאה שהיא הרצפה, ויותר קל לטפל קודם בקיר אכני מאשר בתקרה, ולכן יש איזשהו רצף פעולות.
אבל הכל הכל מתחיל בתמונת מצב אקוסטית של החדר.

זה שיש לך ספוגים או דפיוזרים או "תמונות" מהבית הקודם זה נתון לא רלוונטי.
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: שישי 27 דצמ',13 01:17   
גומי מסועים?
נסעתי למחצבה, ביקשתי בנימוס, ונתנו לי לקחת כמה שאני רוצה ממה שפירקו מהמסועים. באמת לא יקר (לא עלה לי שקל)
אני משתמש בזה להניח על כבלים (בכביש, לא איפה שעוברים רק אנשים אלא גם מכוניות)
זה כבד רצח. אם זה המוצר, אני לא מאמין שדלת רגילה (ובעיקר הצירים שלה) תשא את זה.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 27 דצמ',13 11:35   
אני מנסה לחשוב ממה עשויים המסועים בבית האריזה שבקיבוץ.
זה מין PVC כזה, לא?

אני חושב שצריך קצת להרגיע את האניגמה סביב איטום אקוסטי:
העיקרון פשוט ואכזרי: כערך המאסה השקולה, כך מקדם הזליגה.
קודם כל חריצים - כמו מניאק, עם פנס של משגיח כשרות.
גם אם הדלת שלך תשקול שני טון, כל זה לא שווה אם יש לך סדק של מילימטר במשקוף או רווח זעיר בין המשקוף לדלת.
שנית, לכל חומר יש מסה (משקל חלקי נפח).
אתה מחפש חומר שמצד אחד ישקול הרבה (אפילו הרבה מאד) ומצד שני תוכל ליישם אותו (טוב, נו, להדביק אותו) בלי שכל הבנין ייקרוס. (יש עוד כל מיני ענינים פורוזיים וכ"ו אבל אני מעדיף לעשות לך את זה פשוט).

יש חומר מצוין - קוראים לו ברייר מאט'. (Acoustic Barrier mat)
יש בעוביים שונים ובמשקלים שונים.
הוא נותן את התמורה הטובה ביותר ביחס למשקלו.
חסרונו, שבד"כ אתה חייב לקנות גליל או לפחות מינימום מסויים.
כדאי אולי לנסות לפנות לאקוסטיקאי ולקנות ממנו שאריות (לי אין כרגע, תבדוק אצל היורם השני, כאילו הראשון).

יכול להיות שחומרים נוספים יהיו אפקטיביים אבל ייכול להיות שלא. אל תבקש ממני להעריך את זה כי אני פשוט מאד לא אהב לעשות טעויות אז אני עובד רק עם חומרים שעל האריזה שלהם כתובים מספרים.

בכל מקרה, בשביל גודל של דלת, לא הייתי הופך את העולם וממציא לעצמי חומרים חדשים.
זכור, בהמשך להערתו של נמרוד, שאם אתה מעלה את משקל הדלת, זה יכול (זה בטוח יעשה, סמוך עלי) דפומציה במשקוף ובצירים שמן הסתם לא תוכננו להחזיק כזה משקל, ואז מה שהרווחת בפינה הזו, הפסדת באיטום וחריצים.

מנסיוני, אם תאטום מאד מאד את כל הסביבה של הדלת, חצי מהבעיה תעלם. אתה תגלה שהמון רעש מגיע מכל מיני מקומות שלא הכרת...
נגיד מהחלון ומשם למרפסת וכ"ו.

אני חושב שההמלצה הזו ניתנה פה מתישהו - אני אחזור עליה:
אנחנו מדברים על השקעה מסוג שונה, אבל בשביל לקבל קצת השראה ביחס למה זה יסודיות ועבודה ללא פשרות, קודם כל בהקשר של החלל האקוסטי (איטומו וייטובו), גלוש לשרשרת שבה ארן לביא תיאר באריכות ונדיבות את התהליך של בניית אולפן המיקס החדש שלו.
עד שלא תזחל קצת כמו שהוא זוחל שם על הרצפה, לא תבין מה זה חריץ.
dor baruch
הצטרף: 08 פבר' 13
הודעות: 43
מיקום: צפון
האם כדאי לכסות תקרה ב5 ס"מ סופג?
הודעה פורסם: שבת 04 ינו',14 11:57   
האמת שהשאלות בקשר לתקרה מאד מעניינות #smile
הרבה פעמים אני נתקל ברצון של הלקוח לכסות את כל התקרה ב5 ס"מ חומר סופג(הפקטור הוא מחיר בדרך כלל) לעומת טיפול ספציפי בחומר סופג עבה במקומות ספציפיים
וכרגע אין לי תשובה מספקת לבעיה כאשר הלקוח לא רוצה לבנות ענן מונמך

האם לפי דעתכם בחדר שכן מטופל אקוסטית בשאר הקירות(חוץ מהרצפה) (כולל תדרים נמוכים ודיפיוזרים) ישנו יתרון בכיסוי התקרה ב5 ס"מ עובי בלבד או כדאי לתעקש על סופג(אם צריף בשילוב דיפיוזר מתאים) עבה יותר שרלוונטי לרוב ההחזרים מהתקרה ולא רק לתדרים גבוהים יותר

מבחינה אובייקטיבית או פסיכו אקוסטית התשובה מורכבת ומעניינת #smile
_________________
יעוץ אקוסטי ובניית אלמנטים אקוסטיים
db acoustics
https://www.facebook.com/pages/Db-acoustics/320067248103629?ref=ts&fref=ts
yotamros
הצטרף: 15 יונ' 08
הודעות: 57
מיקום: חולון
אני לא יכול להתאפק
הודעה פורסם: שבת 04 ינו',14 13:20   
פשוט הייתי חייב,

תקרה זה למעלה, וקירות זה בצד #think ?

סליחה מראש
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון