תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:10
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אפקט סטריאו מזויף ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (190) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  oplatner  
הצטרף: 05 מרץ 12
הודעות: 297
אפקט סטריאו מזויף ?
הודעה פורסם: ראשון 12 ינו',14 17:49   
הי חברים,

במסגרת חיפוש די רציני שביצעתי ברחבי הרשת במטרה ללמוד כיצד להקליט סאונד גיטרה "גדול" בביתי למדתי טריק שחדש לי, אבל ישן אולי לכם, אשמח לשמוע את דעתכם עליו.

עריכה 13/1: שימו לב שהמטרה שלי היא להקליט ולפרסם קטעי גיטרה סולו, ולא כחלק ממיקס כולל.

הרעיון שלי היה ליצור סאונד כמה שיותר גדול לגיטרה החשמלית שאני מקליט בבית ( מגבר מנורות 45w רמקול 12' אחד > מיקרופון ריבון mxl r144 > כרטיס קול avid eleven rack > pro tools 10 ). חיפשתי וחיפשתי, ומצאתי כל מיני טיפים על מיקום המיקרופון קרוב/רחוק/לצד, משחק עם פלאגינים כגון: eq, קומפרסיה וכו'... דבר לא עזר. לאוזניי הגיטרה תמיד נשמעה "קטנה".

בחור שמפרסם לא מעט סרטונים בנושא ב- youtube עניין אותי ופשוט כתבתי לו. הוא היה מספיק נחמד כדי לאשר לי שהסאונד הבסיסי שאני מקליט בבית הוא טוב ולא "קטן" כמו שחשבתי, ותיבל בטיפ נוסף:

כדי ליצור סאונד גיטרה "גדול" אפשר לייצר אפקט סטריאו מזויף כדלקמן: לייצר שכפול של הערוץ המקורי ( duplicate ), כך שיהיו למעשה שני ערוצים זהים > לצדד כל ערוץ באופן מלא או כמעט מלא ימינה/שמאלה > להזיז את אחד מן הערוצים בכמה מילי שניות ( קדימה/אחורה, לא משנה ). כך נוצר מעין אפקט סטריאו.

אני כבר אמרתי נואש עוד קודם לכן, כי הבנתי פחות או יותר שבשביל סאונד גדול צריך ל"פתוח" את המגבר בבית ולאחר מכן לחייג מקוצר למשטרה... וחוץ מזה, יצא לי כבר בעבר להשתמש בפלאגין שמדמה אפקט סטריאו על ערוץ המאסטר ( stereo width - שבא עם pro tools ).

אבל אמרתי יאללה ננסה, והופתעתי... הגיטרה פתאום נשמעת לי גדולה !

אני מדמיין ? זה חרטוט זול או טכניקה מקובלת ?


להלן דגימות להשוואה, אנא אל תשפטו את הנגינה ( כי סתם חירטטתי משהו בשביל הניסוי ), אלא את הסאונד. בכל הדגימות השתמשתי בפלאגין waves L3 16 בשביל ווליום ( multimaximizer ) :


מקור:



2 ערוצים (אחד משוכפל) + פלאגאין מדמה סטריאו של pro tools:



2 ערוצים (אחד משוכפל ), "סטריאו מזויף":


_________________
http://www.youtube.com/user/oplatner79/videos
kimchy
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 7919
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 12 ינו',14 18:09   
תצחק, אבל לאוזני נעם הקטע הראשון, יותר משני אחיו הסטרואידיים.. #biggrin

ראה אם כאן יש מידע שמעניין לך.

*ככלות הכל, אני מניח שניסוי וטעייה + אוזניך, יתנו את התשובה שהכי נכונה לך,
מעבר לטכניקות וניסיון של אחרים, שכבודם לגמרי במקומם ואני לחלוטין לא מזלזל בהם, נהפוך הוא.
DuckTape
תומך
הצטרף: 21 ספט' 04
הודעות: 1270
מיקום: בסטודיו ( רב הזמן )
הודעה פורסם: ראשון 12 ינו',14 19:17   
אני לגמרי עם קימחי.
הראשון נשמע הכי טוב,השני ממש מוקטן אפילו ביחס למקור והשלישי לא רע אבל אין לו את הבייצים שיש לראשון.
ואחרי הכל כולם בסדר,הכל תלוי במה אתה רוצה ומחפש להשיג.
_________________
DuckTape , כי דבק טוב עושים מברוזים !
shayshez
Act Compatible
הצטרף: 28 אוק' 09
הודעות: 577
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 13 ינו',14 04:31   
אתה מוזמן לתת כבוד למונו ולבדוק את 3 הדוגמאות שלך במונו (כשהערוץ הימני והשמאלי שניהם מצודדים לאמצע).
אתה תגלה שהדוגמא הראשונה נשמעת הכי טוב וזה בגלל שב 2 הדוגמאות האחרות אפקט הסטריאו המדומה בעצם משנה את ההסט (פאזה) בין גלי הקול של צד ימין ושמאל ובמקום "לנפח" לך את הסאונד עושה בדיוק את ההפך ומעלים ממנו פרטים.
השיטות האלה הם מתכון בטוח לחוסר אחידות בסאונד בין מערכות שונות ותנאים אקוסטים שונים, למיקס מבולגן עם בעיות פאזה ובכלל לסאונד חולה.
אם אתה רוצה סאונד גדול, אני ממליץ לך להמשיך לחקור.
_________________
שי שזיפי
מוסיקה עושים באהבה או שעושים חומוס.
http://goo.gl/jcvtb
fugazi
הצטרף: 01 אוג' 08
הודעות: 398
הודעה פורסם: שני 13 ינו',14 09:33   
חד משמעית, הקטע הראשון נשמע הכי טוב וטבעי, השאר נשמעים "מעובדים" ופחות נעימים לאוזן.

ברגע ששמעתי את הקטע השני חשבתי כך, והופתעתי לראות ששאר התגובות דומות - נדיר למצוא תמימית דעים אצל יהודים בכלל, ואצל מוזיקאים בפרט.

בקיצור, קיבלת את התשובה שלך, ואם יורשה לי, הסאונד המקורי שלך טוב ונשמע ומלא מספיק, אל תיגע!
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שני 13 ינו',14 10:19   
מסכים לחלוטין עם כל מה שנאמר לפני. הטרק הראשון נשמע הרבה הרבה יותר טוב.

נראה לי נפלת באותה מלכודת שנופלים בה גם כאלה שנחשבים "מקצוענים". תוספת אפקטים לפעמים גורמת לתוצאה בדיוק הפוכה ממה שרצית. כל מה שאתה מקבל זה איזה כתם אפקטורה במקום סאונד פאנצ'י, חם ובריא.

אני בכלל קלידן, ומהצד שלי זה תמיד נראה הזוי ועל גבול ההתעללות בחפים מפשע, מה שגיטריסטים מעוללים לכלי שהם מצהירים שהם כל כך אוהבים....אבל זה דיון אחר #smile

בנוסף, קח בחשבון ש"גודל" הרבה פעמים הוא תוצאה פסיכו-אקוסטית שנובעת לאו דוקא מהסאונד גיטרה לבדו, אלא גם ממה שקורה סביבה מבחינת העיבוד והמיקס, שלא לאמר גם מה תכלס התפקיד שאתה מנגן.
בהמון מקרים אתה שומע קטעי מוסיקה שבהם כלי מסויים נשמע גדול מהחיים, וברגע שאתה שומע את אותו כלי בסולו, אתה פשוט לא מבין למה לפני שנייה הוא היה נשמע ככה...#smile

זה השני סנט שלי.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שני 13 ינו',14 10:42   
אם היית מאפשר להוריד את המקור, אפשר היה לנסות לעזור
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 13 ינו',14 11:44   
שמעתי... בעיני גם הראשון לא כזה מציאה והשאר מבולגנים.
זה לא הענין.

הענין הוא שאנשים שוכחים (או מסרבים להפנים) כלל גדול בתורה:
זה פשוט לא חשוב, לא מענין ולא עקרוני איזה סאונד גיטרה יוצא לך בהקלטה (ברור שזה מענין וחשוב אבל!: )
הנתון היחיד!, האחד והיחיד שמענין אותך (ואם היה לי עוד הגדלות והדגשות הייתי משתמש גם בהן) איך הגיטרה נשמעת במיקס.
ובד"כ, שים לב: בדרכ כלל יש יחס הפוך בין "גודל" המקור לבין "תועלתו" במיקס (אתה מוזמן להחליף את המילה "גודל" ב-"שמן", "חם", "מפציץ", "בומבסטי" וכל תיאור מופשט שתבחר).

ולכן, המחקר שאתה עושה חשוב ונחוץ רק אם הבנת את המשפט שכתבתי למעלה.
חקור את האופציות שלך.
חפש את מרחב העבודה שלך כגיטריסט.
הגדל את ארגז הכלים שלך.
ושכח את ההנחה לפיה הגודל קובע. במיקס המצב בדרך כלל הפוך.

גיטריסט שיודע להעניק לצליל שלו עוצמה בדינמיקה חלשה.
זמר שיודע לייצר לקול שלו נפח ללא תלות בעוצמה.
באסיסט שמרגישים כל צליל שלו דווקא כי הוא מנגן מעט ויודע לא רק מתי להתחיל את הצליל אלא במיוחד מתי לסגור את הצליל.
מנהלת הפקה שיודעת מתי לעוף לי מהעינים...
כל אלה גורמים אשר תורמים להצלחת היצירה דווקא בשל היעדרם, צניעותם וקטנותם.
  oplatner  
הצטרף: 05 מרץ 12
הודעות: 297
הודעה פורסם: שני 13 ינו',14 12:46   
yoramilan: לא הדגשתי זאת בפוסט המקורי, המטרה שלי היא להקליט ולפרסם קטעי גיטרה סולו, אולי לכל היותר עם ערוץ ליווי גיטרה נוסף ב - loop. ברור שבמסגרת מיקס כולל כל הקלפים נטרפים.


AriG: הגדרתי אפשרות להורדה של הקובץ המקורי, אשמח מאד לשמוע מה אתה היית עושה או כיצד היית מטפל בחומר.

קישור:

original


תודה לכולם על התגובות !
_________________
http://www.youtube.com/user/oplatner79/videos
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שני 13 ינו',14 14:27   

_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון