תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שימוש בקומפרסורים שמובנים על המיקסר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  adamp  
הצטרף: 12 יונ' 13
הודעות: 158
שימוש בקומפרסורים שמובנים על המיקסר
הודעה פורסם: שני 27 ינו',14 16:27   
אולי זה ישמע קל אבל על המיקסרים יש קומפרסורים מובנים
במקרה שלי זה בצבע צהוב (מיקסר של יאמה)

מתי הם באים לידי ביטוי ? מתי צריך להשתמש ואיך יודעים כמה לסובב ?

ממשחק שלי עם הקומפרסורים לא קיבלתי שום שינוי בצליל או סאונד במיקרופונים ..
אשמח לתשובה שאני מאמין די פשוטה עבורכם..
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שני 27 ינו',14 17:27   
ציטוט:
במקרה שלי זה בצבע צהוב

לא פלא שזה לא עבד, זה צ"ל בצבע ירוק... #wink

ציטוט:
...לא קיבלתי שום שינוי בצליל או סאונד במיקרופונים ..

הקומפרסור לא משפיע על אופי/צבע הצליל אלא על הדינמיקה שלו, וגם זה רק מעל לסף מסויים.
אם הסיגנל שהעברת לא עלה מעל לאותו סף אז הקימפרוס לא נכנס לפעולה וכמובן שלא יהיה הבדל בין האות לפני/אחרי.

אתה מוזמן לנצל את פונקציית ה"חפש" שלמעלה ולמצוא הודעות/התייחסויות שנכתבו לנושא בעבר.
וכמובן גם לגגל לפי Audio Compressor , תמצא מלא הסברים ומדריכים... #search

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
ItayJ
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: שני 27 ינו',14 17:31   
כדאי להציץ בMANUAL של המיקסר כדי להבין מהי דרך ורמת הקימפרוס של הנוב הצהוב הזה #wink
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שני 27 ינו',14 20:26   
קומפרסור נועד להנחית סיגנל כשהוא מגיע לנקודת סף (Threshold)
מסויימת, בכמות של הנחתה מסויימת (Ratio)
שיתחיל לעבוד במהירות מסויימת מרגע גילוי הסיגנל בנקודת הסף (Attack)
וישחרר את הסיגנל כלומר יפסיק לבצע הנחתה אחרי פרק זמן מסויים (Release)

כל זה המשתמש אמור לקבוע, וזה משפיע על הדינמיקה של הסאונד.
מנחית את הסאונד בעוצמות גבוהות, והתוצאה היא הגבר של הסאונד בעוצמות הנמוכות.
כלומר מה שגבוה מונמך, ומה שנמוך מוגבר, ואז הטווח הדינמי למעשה מצטמצם.

הפעולה ההפוכה לקומפרסור היא Expander
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שני 27 ינו',14 20:57   
ציטוט:
...והתוצאה היא הגבר של הסאונד בעוצמות הנמוכות... ...ומה שנמוך מוגבר

לא מדוייק, זה לא חלק מפעולת הקומפרסיה #nene

אם נדרש, הרמת כל ה'מעטפת' יכולה להיעשות ע"י העלאת ה Level אח"כ.
בכך למעשה יוגבר האות החלש, תוך שהקומפרסיה שומרת שהחזק לא יחרוג/יעיף משהו...

אבל ההגבר הנ"ל אינו חלק ממה שמוגדר כקומפרסיה. זהו שלב נפרד, ואם בכלל, הוא יבוא אחריה.

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
tal
הצטרף: 23 מאי 03
הודעות: 199
מיקום: כפר אדומים
הודעה פורסם: שני 27 ינו',14 21:01   
נמרוד, כתבת:

ציטוט:
הקומפרסור לא משפיע על אופי/צבע הצליל


לדאבוני זה לא המצב במיקסרים עם הקומפרסור המובנה, לפחות הימאהה המדובר.
מנסיוני, אופי הצליל משתנה גם משתנה, ולא לטובה. זה לא איזה LA2A...
כשהיה לי את המיקסר (עד שנגנב) לא השתמשתי בקומפרסורים כי הם דפקו לי את הסאונד.
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שני 27 ינו',14 22:45   
ציטוט:
לדאבוני זה לא המצב במיקסרים עם הקומפרסור המובנה, לפחות הימאהה המדובר.
מנסיוני, אופי הצליל משתנה גם משתנה, ולא לטובה...

יענו דינמיקה + אפקט מובנה #thumbsdown

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שלישי 28 ינו',14 08:36   
ציטוט:

לא מדוייק, זה לא חלק מפעולת הקומפרסיה


נו אז קוראים לזה post gain,
והתיאור של התוצאה שהבאתי הוא סופר מדויק.
רק שכחתי לכתוב post gain.
יופי קטנוני #sleep
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
  adamp  
הצטרף: 12 יונ' 13
הודעות: 158
הודעה פורסם: רביעי 29 ינו',14 03:15   
ציטוט:
לדאבוני זה לא המצב במיקסרים עם הקומפרסור המובנה, לפחות הימאהה המדובר.
מנסיוני, אופי הצליל משתנה גם משתנה, ולא לטובה. זה לא איזה LA2A...
כשהיה לי את המיקסר (עד שנגנב) לא השתמשתי בקומפרסורים כי הם דפקו לי את הסאונד.


באיזה מובן דפקו לך את הסאונד?

למה זה גרם?
tal
הצטרף: 23 מאי 03
הודעות: 199
מיקום: כפר אדומים
הודעה פורסם: רביעי 29 ינו',14 12:26   
זה גרם לאופי של הצליל להשתנות. צלילים גבוהים נעשו חריפים ולא נעימים, פשוט לא החמיא. הציפייה שלי מקומפרסור כזה היא שיהיה שקוף ככל האפשר. כאן לא מדובר בצביעה סטייל UA מנורות, או בפאמפינג של מוסיקה אלקטרונית, אלא בכלי פשוט שאמור לעזור בדינמיקה בלי להסתבך. מסתבר שאי אפשר לא להסתבך כשמדובר בכפתור אחד, בלי יכולת לשלוט על אף פרמטר.
אני ניסיתי למשל לצמצם דינמיקה של רבנים שעורכים חופות. רגע צועקים, רגע לוחשים, והמיקרופון נע בין חצי מטר עד מרחק אפס מהפה. בכייוונון עדין, אין השפעה בכלל. עוד קצת, ואתה מפדבק והרב נשמע כמו זמר ראפ ביום גרוע במיוחד, מעוך ועם הברות שורקות ומצפצפות. עכשיו, מילא הרב, שאין לי ממש אחריות לאיך שהוא נשמע, (וגיליתי שעדיף לגשת אליו רגע לפני ולבקש ממנו להחזיק את המיקרופון צמוד כל הזמן) אבל כשאתה מנסה להיעזר בקומפרסור למוסיקה, זה פשוט משחית אותה.
אגב, חוויות דומות היו לי גם עם קומפרסורים חיצוניים פשוטים של DBX (166) התועלת שמפיקים מהם קטנה מהנזק לסיגנל. אז או שהולכים על קומפרסור איכותי, אפילו ה DBX 160 כבר יותר טוב, או שלומדים לשמור על דינמיקה בביצוע עצמו #biggrin
כלל אצבע, כמה שפחות רכיבים בשרשרת יותר טוב. ואם כבר חייבים - שיהיה איכותי. יש לך כאן בפורום את יורם לב שמייצר קומפרסורים מעולים כחול לבן.

ההערות כאן אינה מכוונת כלפי קומפרסורים שמשתמשים בהם בגלל הצבע הייחודי שלהם, כמובן.

בהקשר הזה אני רוצה שוב להודות לAriG שהעביר אלינו את LOUDMAX64, השקוף והמדהים.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון