הצטרף: 22 דצמ' 10
הודעות: 92
מיקום: ירושלים
פורסם: שני 26 מאי,14 09:10
אני כבר המון זמן מתעצל ומנגן למרבה הבושה בדו מזור ולה מינור (כל עוד זה משמיעה- כשזה מהדף, זה מהדף)
את הדרגות אני שומע מצויין אבל נשאר בקיבעון הנול ובגלל זה נשאב תמיד לתרגם אותם לדו מזור ולה מינור.
איזה תירגול שישבור את הקיבעון הנוח הזה הייתם מציעים למי שרוצה לשלוט בדרגות כל הסולמות ובנגינה בכולם אבל התקבע ומתקשה לצאת ממעגל הקסמים..?
תודה
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
פורסם: שני 26 מאי,14 11:11
הנה רעיון קצת מוזר וקצת לא אורתודוקסי אבל שיש בו הרבה כיף:
נגן עם הרדיו, עם יוטיוב, דיסקים או כל מדיה אחרת ש"עלולה" להתקיל אותך עם סולמות שאתה לא רגיל אליהם. תעשה play ופשוט תשתלב. זה טוב גם לפיתוח שמיעה, אינסטיקטים הרמונים, טיים, סולמות, ומה לא....
העדיפות היא רדיו, כי שם הכל בא בהפתעה ואין rewind.
אני עושה את זה מאז שהייתי ילד. זה כיף גדול.
כמובן זה לא תחליף לאימון מסורתי, אבל למה לא לתבל קצת....
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: שני 26 מאי,14 20:25
תנגן שירים של בילי ג'ואל בהרבה מהם יש מודולציות, או בכלל תנגן שירים עם מודולציות(שיש יותר מסולם אחד).
אם אתה מדבר על לנגן מודוסים, זה סיפור אחר לגמרי.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
פורסם: שני 26 מאי,14 21:09
קח עוד תרגיל שיעזור לך להרגיל את הראש ואת האצבעות (לא אמרת באיזה כלי אתה מנגן, אבל משהו אומר לי שמדובר בפסנתר):
קח מהלך הרמוני פשוט אך שימושי (נגיד ב2/4):
C / F / Gsus4 - 3 / C
נגן אותו פעם אחת, ועשה לו טרספוזיציה בLIVE לכל הסולמות הקיימים, אחד אחד, על פי הסדר, ברווחים של חצי טון.
אם אתה שולט בזה מעולה, זוכר בעל-פה את האיצבועים ומזהה בראש את האופי של המהלך והאקורדים, קח עוד מהלך:
C / Em / F / G / C (/ Ab7)
נקסט:
C / Am / Dm / F / C (/ Ab7)
C / E7 / Am / Fm6 / C (/ Ab7)
C / A7 / Dm7 / G7 / C (/ Ab7)
C / G / Am / Em / F / C / F / G (אולי תזהה פה את הקנון המפורסם)
תמציא לך עוד מהלכים (לאט לאט תוסיף עוד דרגות וטנשנים), אלו תרגילים מעולים שמחדדים לך את האוזן, הידיים והראש. כשתשמע שירים כבר תזהה את המהלכים...
*טיפ: כדאי להוליך את הבס ולתת לו מין ליין שכזה. זה עושה את התרגיל יותר מוסיקלי ומהנה, גם עוזר לך במציאת האקורד הבא, וגם נותן לך עוד פרמטר להתייחס אליו.
ככה לימדתי את עצמי פסנתר והרמוניות בתור ילד... ואני שמח שעשיתי זאת.
בהצלחה!
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
פורסם: שני 26 מאי,14 22:12
מה שפתח לי את השמיעה היה זה ששידרו ברשת ג' מצעד של כל שירי הביטלס.
הקלטתי את כל התוכניות לקלטות.
בחופש הגדול שבא אח"כ ישבתי כל יום ופשוט ניסיתי להוציא את כל הישירם יחד איתם.
אחרי שהוצאתי את בלאקבירד הייתי מבסוט מעצמי עד הגג,
ובכלל זה שידרג את היכולות.
מעבר לזה באמת הרבה לפתוח מוסיקה ולהתקשקש איתה,
וגם להגדיר זמן לתרגולים מסודרים של סולמות.
נגן את הסולמות כמו שהם אחד אחרי השני,
וכנ"ל כמו שהציעו לך קח דברים שאתה יודע לנגן או מהלכים קבועים מראש, ונגן אותם בסולמות שונים.
כל זה ביחד (חלק את התרגול לזמנים לכל אחד מהחלקים)
ואתה אמור להיות מסודר...
הצטרף: 27 נוב' 09
הודעות: 50
מיקום: רמת גן
פורסם: שלישי 27 מאי,14 08:24
היי ,
אני יכול להזדהות אתך כי גם אני הייתי בדיוק באותו המקום, כל היכולות שלי היו הרבה יותר גבוהות על דו מינור ומזור , כל מה שכתבו לך כאן למעלה אלו רעיונות מצוינים, מה שלי בעיקר עזר זה יצר הרפתקנות ומוכנות לא לקבל סיפוק מידי שהייתי ככ רגיל לקבל מהסולמות המוכרים, פשוט התחלתי לנגן בכמה שיותר סולומות, פתחתי את הבוקר בכוונה עם סולם אחר , עליו ניסיתי לעשות את כל מה שאני רוצה או רגיל מדו, דא בהמשך גיליתי (אפילו שזה ידוע) שלכל סולם יש יופי משלו ושמוסיקה שונה מתבקשת ממנו אז כך שיש לך גם עוד עולמות מוסיקלים חדשים לגלות,
לגבי פרקטיקה יבשה , המוח שלנו עובד בקישורים , אם כבר מבוססות הדרגות כמו שצריך וכל מהלך אתה יודע את הדרגות , אתה צריך ליצור בעצם קישורים בין הדרגות לפירוש שלהם בכל הסולמות , זה הכי טוב לעשות בדיבור קריאה כתיבה ונגינה , לדוגמה אתה לוקח מהלך הרמוני מנגן אותו בסולם חדש תוך כדי אתה אומר בפה את השמות של הדרגות ובפעם אחרת את השמות של האקורדים , דוגמה נוספת היא לרשום על דף דרגות של מהלך ולנגן אותו בכל הסולומת תוך כדי שאתה מסתכל על הדף ואומר את שמות האקורדים של הסולם בו אתה מנגן, גם בנסיעה ברכבת אתה יכול לקחת מהלך בדרגות ולכתוב את האקורדים בכל 12 הסולמות , אתה בטח יכול לחשוב על עוד תרגילים שיתאימו לך ספציפית העיקר הוא ליצור את הקישורים,
מה שחשוב זה לא להשתמש בסולם המוכר כגלגל עזר לסולמות אחרים,
גם ברד מלדאו דיבר באחד הראיונות המוקדמים שהוא נתן על ההתגברות שהוא היה צריך לעשות כדי לחקור סולמות חדשים ,
בהצלחה
הצטרף: 22 דצמ' 10
הודעות: 92
מיקום: ירושלים
פורסם: שלישי 27 מאי,14 10:28
את הרעיון האחרון (להגיד בפה את הדרגה) אני כבר מיישם לפעמים בתירגולי סולמות רגילים, עכשיו אכניס את זה גם לשירים ממש. זה באמת אחלה דבר