תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 04:55
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Bose L1 Model 1S מישהו התנסה?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  meirone  
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
Bose L1 Model 1S מישהו התנסה?
הודעה פורסם: שבת 07 יונ',14 13:13   
האם אפשר לחבר לו סאב חיצוני במקום הסאב שיש לו. ם ה-B2 בנוי משני דרייברים של 10". אני מעדיף אחד של 15, או אפילו של 12 במקום שניים של 10....

זה אפשרי?
avig70
הצטרף: 13 דצמ' 11
הודעות: 60
מיקום: י-ם
הודעה פורסם: ראשון 08 יונ',14 19:56   
יש בעייתיות די גדולה בהוספת/החלפת הסאב המקורי בסאב אחר ולא משנה כמה הוא טוב. במערכות כאלה, שיש קופסה סגורה, עם מעבד אותות (DSP) מובנה, המערכת מכוונת מהיצרן לעבוד טוב עם הרכיבים המקוריים כך שהמעבד מפצה על המגרעות שיש לרמקולים וגם "מתאם" בין הרכיבים השונים שיעבדו טוב ביחד ויוציאו את המקסימום מהרכיבים. ברגע שאתה מכניס רכיבים לא מקוריים, כל הכיוונים האלו משתנים ואם אין לך את הידע והכלים לכוון ולהתאים את הרכיבים השונים מחדש, סביר להניח שלא תקבל תוצאה טובה יותר מהמקור.

מה אתה רוצה להשיג ע"י ההחלפה הזו?
אבי
_________________
מנהל פורום הגברה של
Crown Audio
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
+1
הודעה פורסם: ראשון 08 יונ',14 21:41   
למה שאבי כתב..

ומעבר לזה, צריך להזהר לא ליפול למלכודת האגדה ה'אודיו-רבאנית' הזו של 'גודל' הוופרים #think

אין בגודל לכשעצמו שום ייתרון. להיפך, בהרבה מקרים אלמנטים בקוטר קטן ייתנו איכות ואמינות (במובן נאמנות למקור) בעיקר עקב משקל מכלול ממברנה נמוך יותר,
והיכולת לתגובה זריזה ועקיבה נכונה ומדוייקת יותר של שינויי המתח.

תיבות שמכילות אלמנטים 'קטנים' ושמתוכננות נכון, קרי מותאמות לאלמנטים, יכולות לספק ביצועים שלא נופלים מתיבות שמאכלסות מפלצות מרובות אינט'שים...

ודרך אגב, תיאורטית 2 וופרים "10 מספקים שטח ממברנה (ברוטו) הקטן רק בכ 9% מוופר "15 אחד.

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
  meirone  
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
בעיקר עניין של טעם
הודעה פורסם: שני 09 יונ',14 00:15   
כרגע אני עובד עם שני מוגברים 10" של QSC. יש להם איזה כפתור שמעביר אותם למצב DEEP שאמור לתת בוסט בנמוכים. אבל גם הם, וגם ה-B2, פשוט לא נשמעים <איזושהי מילה שמבטאת נפח וצבע ואופי ועניין> כמו סאבים של 15" שיצא לי לשמוע. אז אני מנסה להבין אם יש איזו אפשרות להנות מכל העולמות.... (ולא, לא אכפת לי לסחוב. פשוט בא לי שזה יישמע יותר טוב).
avig70
הצטרף: 13 דצמ' 11
הודעות: 60
מיקום: י-ם
הודעה פורסם: שני 09 יונ',14 05:18   
אם אתה מתכוון ל-K10 של QSC, אז הם די ידועים בתור סוסי עבודה אבל עם סאונד לא יותר מדי טוב. תוכל להוסיף להם את ה-K-SUB שמתאים להם ואז תקבל קצת יותר אבל עדיין לא משהו. בכל מקרה כל העניין הזה של מה יותר טוב ממה הוא מאוד סובייקטיבי אז צריך קצת יותר לדעת מה אתה רוצה. בנוסף צריך דגמים ספציפיים כדי לא לדבר באוויר. עדיף שתאתר את הדגם של הרמקולים שיש לך באתר היצרן ותדביק לפה בהודעה לינק ישיר אליהם.

יכול להיות שאני בעמדת מיעוט אבל לדעתי אם אתה רוצה לקבל את איכות הסאונד הגבוהה ביותר, בעלות הנמוכה ביותר, הדבר הכי חשוב זה להפסיק לחשוב על העניין בצורה של קומבינות. הדבר הכי טוב וזול בדרך כלל זה פשוט למכור את הכל, לעשות סקר שוק רציני, ולקנות בדיוק את מה שאתה אוהב.

סקר שוק טוב מתחיל בזה שאתה אוסף לעצמך טרקים באיכות מאד גבוהה (לא סתם mp3 שהורדת מהרשת ואתה לא יודע את האיכות שלו), מגדיר מראש את התקציב והדרישות שלך מהציוד (לכמה אנשים, איזה סוג מוזיקה באיזה מרחק מהרמקולים, מקום סגור או פתוח. הדרישות שלך צריכות להתאים ל-90-95% מהעבודה שאתה עושה ולא ל-100%, בשאר 5-10% מהעבודה אתה אמור להשכיר את הציוד ולהיות יכול להשלים למערכת גדולה שתספיק), מאתר וקובע עם החנויות הרלוונטיות, מתיעץ ושומע את הציוד הנבחר בסביבה כמה שפחות "מעובדת" וניטרלית, למעט העיבוד הפנימי שיש בתוך הרמקולים, מקשיב לטרקים שאתה אספת ומכיר. אחרי זה, במידת האפשר תנסה להשכיר את הציוד לכמה ימים שיש לך עבודה ותראה איך הוא באמת. אפשרות נוספת זה להצטרף למישהו מפה מהפורום שיש לו את הציוד שאתה חושב לקנות.

אם אתה צריך אז יש פה המון אנשים טובים שישמחו לעזור לך גם בעצה על מה לקנות וגם להצטרף אליהם אם יש להם את הציוד המתאים.

אם ציוד משומש בא בחשבון אז יכול להיות שהשדרוג גם לא יהיה מי יודע מה מבחינת מחיר…
אבי
_________________
מנהל פורום הגברה של
Crown Audio
avig70
הצטרף: 13 דצמ' 11
הודעות: 60
מיקום: י-ם
הודעה פורסם: שני 09 יונ',14 09:47   
כשאני קורא שוב את מה שכתבת בפוסט האחרון, זה גורם לי לחשוב שיכול להיות שיש לך בעיה אחרת שלאו דווקא קשורה לאיכות הרמקולים אלא יותר לאיפה שהם נמצאים, יכול להיות שיש גם בעיה בחיבורים. תפרט קצת יותר על איפה המערכת נמצאת, גודל וצורת החדר, איפה בחדר הם ממוקמים, אולי אפילו מישהו יכול לקפוץ אליך לחוות דעה...
_________________
מנהל פורום הגברה של
Crown Audio
  meirone  
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
אכן Q10
הודעה פורסם: שני 09 יונ',14 09:48   
קודם כל תודה על התשובה המפורטת.

עשיתי קצת סקר והקשבתי (עם אקוסטית\פסנתר ושירה - המערכת מיועדת להופעות שירה בציבור, לא לתיקלוט), לכמה מערכות.

היתרונות הגדולעם שיש ל-BOSE, זה הפריסה של הסאונד. גם נפילת ווליום נמוכה יותר, וגם פתיחה של 180 מעלות (בפועל זה קצת פחות, אבל עדיין הרבה יותר מרוב הקונפיגורציות שבדקתי). והגודל.

בצורה שבה אני מופיע - הופעות מול 50-150 איש בסלון או בחצר - הגורמים האלה קריטיים. עכשיו נשאר לי לבדוק האם אני יכול להיפטר מהחלק במערכת שאני פחות אוהב - הסאבים.

ולנימרוד - אני בטוח שיש ממברנות קטנות שיודעות לסחוב נמוכים לא רע, ויש גדולות שיעשו את זה גרוע.
אבל (1) למיטב הבנתי, ככל שהממברנה גדולה יש לה פוטנציאל טוב יותר לייצר נמוכים בצורה יותר מדוייקת. אני טועה?
אבל (2) ספציפי את ה-B2 של BOSE פשוט לא אהבתי.
  meirone  
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
מיקום הרמקולים
הודעה פורסם: שני 09 יונ',14 11:16   
avig70 :
כשאני קורא שוב את מה שכתבת בפוסט האחרון, זה גורם לי לחשוב שיכול להיות שיש לך בעיה אחרת שלאו דווקא קשורה לאיכות הרמקולים אלא יותר לאיפה שהם נמצאים, יכול להיות שיש גם בעיה בחיבורים. תפרט קצת יותר על איפה המערכת נמצאת, גודל וצורת החדר, איפה בחדר הם ממוקמים, אולי אפילו מישהו יכול לקפוץ אליך לחוות דעה...


אני עושה שירה בציבור ונמצא כל פעם בחלל אחר. כשאני בחצר זה פחות נורא כי אני פשוט מרחיק קצת את הרמקולים וכך גם הפיזור וגם נפילת הווליום פחות קריטיים. הבעיה היא אירוע בתוך סלון, שבו תמיד נלכדים בסים בפינות (כי זה המקום הכי נוח להציב את הרמקולים). יש שם כל מיני מגבלות ששמות את מיקום הרמקולים בערך בעדיפות חמישית, ואז מתחילות הצרות, שיש לי איזה תקווה שהמבנה מערך של Bose יכול לפתור לי.
avig70
הצטרף: 13 דצמ' 11
הודעות: 60
מיקום: י-ם
הודעה פורסם: שני 09 יונ',14 12:47   
ציטוט:
(1) למיטב הבנתי, ככל שהממברנה גדולה יש לה פוטנציאל טוב יותר לייצר נמוכים בצורה יותר מדוייקת. אני טועה?

כן ולא, בדרך ככל שהממברנה יותר גדולה היא גם כבדה יותר, לכן יש לה פוטנציאל לרדת יותר נמוך ולהישאר בעצמה סבירה, אבל היא גם בדרך כלל פחות מדוייקת. נראה לי שלזה נמרוד התכוון אבל זה התחום שלו והוא בטח יכתוב לנו בעצמו בהמשך #smile

כל האמור על הממברנות הוא רק כללי אצבע שעובדים בדרך כלל לכן כל מקרה לגופו.

בקשר לבעיות הסאונד שלך, את הבעיות האקוסטיות לא נפתור בחללים שבהם אתה מנגן כי אתה כל הזמן משנה חללים אבל את הבעיות היותר פשוטות, אולי כן. אתה חייב שני רמקולים במופע שלך? אם אתם בעיקר מנגנים אז אתם עובדים במונו ורמקול אחד אמור להספיק, בטוח שבתוך סלון בבית, ככה אתה גם מבטל בעיות של כבלים בפאזה הפוכה וגם מונע את ההשפעות הלא רצויות של יותר מדי אלמנטים בחלל אחד. שווה נסיון!
_________________
מנהל פורום הגברה של
Crown Audio
  meirone  
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
מסכים איתך לחלוטין לגבי המונו
הודעה פורסם: שני 09 יונ',14 13:11   
הסיבה היחידה לעבוד עם שני רמקולים זה הפיזור של הסאונד בחדר. אני עובד במונו תמיד, אבל שם שני רמקולים בשביל הפיזור.

כמו שאמרתי - זו המוטיבציה העיקרית שלי לעבור למערכת של BOSE. מבחינת סאונד אני לא רואה בזה שידרוג, אלא אם אני אצליח להתאים לזה סאב שאני אוהב.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון