תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 05:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מי מזהה את המיקרופונים?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  nimrod_wagner  
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
מי מזהה את המיקרופונים?
הודעה פורסם: שלישי 16 ספט',14 17:46   
חוץ מאריק, כל השירות מוגברות ע"י קומבינציה של שני מיקרופונים. תראו למשל ב-2:30 וב-3:57. MD421 לפחות בחלק מהזוגות.

יש סיפור? מה הסיפור?

nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שלישי 16 ספט',14 19:21   
אני מכיר סיפור/הסבר אחד... מהשנים הראשונות של המופעים החיים.
זאת היתה שיטה מקובלת ויעילה להילחם בפידבק ולקבל GBF (לא היו מכשירי EQ מפורטים, או בכלל..)
או לנטרל רעשי סביבה או זליגות של כלים חזקים.

שני המיקרופונים הוצמדו כמו שרואים ואחד מהם חובר במופע הפוך.
כך כל סאונד שהגיע ברמה זהה אל שני המיקרופונים למעשה התבטל,
ואילו השירה שהייתה חזקה משמעותית במיק' שקרוב לפה, הוגברה ללא בעיה.

כדי שהתרגיל הזה יהיה יעיל היה נכון להשתמש ב2 מיק' זהים. בתמונות רואים כמה צמדים לא זהים. לא ברור למה #confused

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
  nimrod_wagner  
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: שלישי 16 ספט',14 20:04   
אז זהו, שהצמדים לא זהים, ושני המיקרופונים המוצמדים פונים אל הזמר, כך שלו היו זהים והפוכי מופע השירה היתה מושתקת...

אני שמעתי סיפור, אני חושב שייחסו לדיפ-פרפל, אך לא הצלחתי לאמת אותו בסרטוני וידאו: שימוש בשילוב של 57 ו-81 מוצמדים כמו שרואים בוידאו, עם מיקרופונים אחרים כמובן.
לפי אותו סיפור, השילוב הזה הביא את שור לפתח את ה-87.

רק שכאן, הסולן שר על מיקרופון אחד.
בעוד שאלו קולות הרקע שמוגברים בלקומבינציית שני מיקרופונים.
המיקרופונים שזיהיתי שם מעולים (421, 441) ויקרים
קצת מוזר לי
taltool
Act Compatible
הצטרף: 11 דצמ' 02
הודעות: 317
הודעה פורסם: שלישי 16 ספט',14 20:32   
וואי וואי וואי
איזה יופי, פשוט נהדר
תודה על השיתוף
_________________
פתרונות מוסיקליים www.twmusic.co.il
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שלישי 16 ספט',14 22:10   
ציטוט:
ושני המיקרופונים המוצמדים פונים אל הזמר, כך שלו היו זהים והפוכי מופע השירה היתה מושתקת...

אז זהו שלא... אם השירה הייתה ממש מול האמצע של הזוג אז נכון שהיא הייתה מושתקת,
אבל שים לב שהשירה מתבצעת בד"כ יותר מול מיק' אחד מהשניים (לא משנה איזה #think )

באופן כזה מיק' אחד מקבל את השירה באופן ישיר ומייצר בהתאמה אות הרבה יותר חזק מהשני,
האות המבטל (מהמיק' הרחוק יותר) חלש באופן יחסי ולכן הביטול שהוא גורם לאות העיקרי קטן ופחות משמעותי.

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 08:56   
ממה שאני זוכר, השימוש היה לפיצול הסאונד בין הקלטה להגברה. קופסאות פיצול טובות לא היו ממש בשימוש והמיקסר הכי ביתי כיום יכל להיחשב אז עתידני #smile, והיו אילתורים מהסוג הזה כי לטכנאים הייתה בעיה לשלוט על הסאונד בהגברה וההקלטה בנפרד.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
reso
Expert
הצטרף: 27 יול' 03
הודעות: 243
הודעה פורסם: חמישי 18 ספט',14 00:32   
הספקתי לחוות דברים כאלה בעצמי בתחילת שנות השמונים. בצבא הייתי בצוות הקלטות המוזיקה של גלצ ובתחילת הד.רך לא היו לנו פיצולים נורמליים, פשוט הוספנו מיקרופונים...

באיזשהוא שלב בנו לנו ניידת הקלטות עם קופסת פיצול
גדולה וגם אז זה לקח לחברות ההגברה שנים להתרגל.
israele
הצטרף: 09 נוב' 10
הודעות: 31
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: חמישי 18 ספט',14 12:35   
הופעה נהדרת! תודה #thumbsup
  nimrod_wagner  
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: חמישי 18 ספט',14 12:50   
אבל אם כבר, אז בכל זאת: מי מזהה את המיקרופונים? והמיקרופונים היקרים האלה - "זה מה שהיה בארגז מיקרופונים" או שמישהו בחר. ואם מישהו בחר נגיד סנהייזר 421 או 441 למה מיק שונה להגברה ולהקלטה?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 27 ספט',14 10:04   
המיקרופון הטוב והמתאים יותר הלך להקלטה, והשני עבור הגברת השירה.
לרוב רק השירה הייתה זקוקה לשני מיקרופונים, ומגברי הנגנים שימשו גם עבור האולם ולכל אחד מהם נדרש מיקרופון להקלטה בלבד (מערכות הגברת-אולם באו מאוחר יותר).

הנה דוגמה עם הביטלס. המיקרופון התחתון לאולם והעליון להקלטה. שימו לב איך אז הספיקו מגברי הגיטרות לאולם שלם (שלא לדבר על אצטדיון שלם #smile )

_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון