תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
פורסם: רביעי 17 ספט',14 08:53
לדעתי הבסיס, עוד הרבה הרבה לפני מונו וסטריאו ואפקטים, ושים לב,
זה פתח לאינספור אפשרויות והתחבטויות - אבל מה שאני הולך להגיד כאן
הוא לגמרי מדעי. ועם זאת גם בלתי צפוי, פרדוקסלי, ותלוי אוזן ככל האפשר:
תחשוב על מימד הזמן.
שאל את עצמך את השאלות הבאות:
מתיי האירועים שלך מתרחשים? נאמר מונו, קיק בס מצילה סנר
כולם בעת ובעונה אחת? לפעמים זה קורה נכון? וזה בסדר גמור.
מה קורה אם אתה מעכב את הבייסליין ב 4 \ 6 \ 8 מילישניות ביחס לקיק?
מה קורה אם אתה מקדים את הבייסליין ב 4 \ 6 \ 8 מילשניות ביחס לקיק?
פתאום אתה שם לב, שהם מבטלים אחד את השני, מגבירים אחד את השני,
או שאתה מקבל בדיוק מה שרצית - הם משלימים זה את זה!
מה קורה אם אתה מקדים את הסנר או הקלאפ ב 4 \ 6 \ 8 מילישניות ביחס לקיק?
מה קורה אם אתה מעכב את המצילה 2 \ 4 \ 8 מילישניות ביחס לקלאפ?
אתה מבין לאן אני מגיע עם זה? יש לך אינספור אפשרויות כאן.
פתאום תגלה שאתה יושב רק על ארבעת האלמנטים האלה
ומוצא שאתה יכול להושיב אותם הרבה יותר טוב אחד עם השני.
ולא בכדי!
אתה למעשה גורם לממברנות ולטוויטרים לצאת ממצב עבודה של עומס.
ולצאת מעבודה בה מתקבל ביטול בין תפקידים,
ובעצם לעבוד בצורה שתאפשר מרווח נשימה לאלמנטים האלה של הרמקול.
רוצה לקחת את זה עוד יותר קדימה?
זנבות.
אם תקצר זנבות של תפקידים: קיק, תווים של בייסליין, מצילות, קלאפים,
ותתזמן הכל נכון, פתאום הממברנה פחות עמוסה ויש יותר מיקוד - ובסופו של דבר
סאונד יותר פאנצ'י ומרכזי ובועט במוח.
Timing is everything
וזה נכון.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 05
הודעות: 512
מיקום: קריות
פורסם: רביעי 17 ספט',14 10:53
תודה למגיבים.
מני - אין ספק שהעניין הוא תזמון. הבעיה שלי היא נניח שאני מנגן בסולו את אחד הערוצים. לצורך העניין, ערוץ סינתי וירטואלי. מסתכל על תמונת הסטריאו במיקס ורואה משהו רזה. לא מונו, אבל טיפה יותר רחב. הצליל במונו נשמע סבבה. אני מתחיל להרחיב עד שאני רואה ושומע שיש לי תמונת סטריאו רחבה ונאה, לא רע יחסית לטראק המסחרי שלרמת המיקס שלו אני רוצה להגיע. אני שוב מקשיב במונו ו...הסאונד כאילו נעלם. לא שומעים אותו כמעט. הנושא הזה לא קשור לטיימינג.
(ברור לי שזה השוואתי. הרגע שמעתי סטריאו, עכשיו זה במונו...בום ! לאן הכל הלך ? )
אם אני אשמע מיקס שלם עם אותו הערוץ אני מגלה שהוא פשוט לא נשמע. חשוב לציין שאני לא נוגע ב mid , אלא רק ב sides כך שהוא אמור להישמע טוב במונו אבל כנראה שאני מפספס כאן משהו חשוב.
ראובן - ציינתי שאני לא עושה את זה עם איזשהו פלאגין מרחיב סטריאו אלא עם טכניקות שונות (דינמיות, panning, ריוורב, דיליי, mid\side). אשמח להרחבה.
DataMiner - אני שומע על הרבה פלאגינים וגם בדקתי. משהו ספציפי שאתה ממליץ ? כי עד כה כל "מרחיבי הסטריאו" למיניהם, מבחינתי, עושים לי יותר רע במיקס.
_________________
Peace, Love & Club !
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
פורסם: רביעי 17 ספט',14 12:11
כבר המלצתי בעבר על כלים ועל טכניקות.
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 05
הודעות: 512
מיקום: קריות
פורסם: רביעי 17 ספט',14 12:42
מני - עשיתי אתמול משהו בדיוק כזה. כשאני שומע את המיקס במונו, נאי עושה balance נכון ובמונו אותו ערוץ סטריאופוני פשוט כמעט ונעלם לגמרי. כמובן שאם אני אגביר אותו, אני אפגע ב balance שלי. אז איך אפשר לשמור על ערוץ שיהיה חזק גם בסטריאו וגם במונו ? ברור לי שבמונו אני אקבל "צניחה" של 1-2 db אבל אני מקבל הרבה יותר ולא מצליח לאזן.
DataMiner - די עם הרמזים. מכיר את חופשי זה לגמרי ליד אבל לא זכור לי משהו שניסיתי שם ונתן לי את התוצאה הזו. אשמח לכיוון ממך אם אתה חושב שיש.
_________________
Peace, Love & Club !