תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 04:55
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תאימות למונו וגם תמונת סטריאו רחבה ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  shatrix  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 05
הודעות: 512
מיקום: קריות
תאימות למונו וגם תמונת סטריאו רחבה ?
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 08:19   
שלום חברים,
אני מתחבט בנושא לאחרונה ואני אסביר :
בתור יוצר מוסיקת דאנס (האוס \ טראנס לסוגיו), שנקלע בעל כורחו לתוך ה Loudness War, אני תמיד דואג לנסות להוציא מיקס כמה שיותר פאנצ'י, חזק ורחב מבחינת סטריאו.
יחד עם זאת, אני תמיד יוצר ובוחר סאונדים כאשר על ערוץ המאסטר שלי יש פלאג מונו, כך אני מוודא שהסאונדים חזקים מספיק במונו, כדי שיתאימו להאזנה במועדונים אפלוליים #biggrin
לאחרונה התחלתי לשים לב שאני יכול להרוויח לפחות עוד 1-2 db רק ע"י הרחבה של תמונת הסטריאו במיקס. אני לא משתמש בפלאגין על המאסטר אלא מרחיב את הערוצים הספציפיים, לרוב, סינתים ופאדים. אני משתמש בטכניקות Delay, Reverb, Panning ועוד. נניח ואני מצליח להרחיב את תמונת הסטריאו שלי למצב הרצוי רק שאז אני שם לב ש...נכון מאוד, הסאונדים כמעט ולא נשמעים במונו.

השאלה שלי מגיעה :
איזו טכניקות יש כדי לשמור על סאונד איכותי במונו + תמונת סטריאו איכותית ורחבה ? ברור לי שחלק גדול מאוד תלוי בבחירת הסאונדים הנכונים וסינתזה אבל לא רק. איזו טכניקות נוספות יש לכם ?

למעוניינים, כאן יש דוגמא. אם תשימו אנלייזר של סטריאו תראו שכל תמונת הסטריאו מלאה לגמרי. במקביל, נגנו את הטראק במונו והוא כמעט יישמע לכם אותו דבר, לא תפספסו כלום :

https://www.youtube.com/watch?v=zqttTOyi7Uo
(אני לא מצליח להטמיע את הוידאו, הכפתור לא עובד)


_________________
Peace, Love & Club !
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 08:53   
לדעתי הבסיס, עוד הרבה הרבה לפני מונו וסטריאו ואפקטים, ושים לב,
זה פתח לאינספור אפשרויות והתחבטויות - אבל מה שאני הולך להגיד כאן
הוא לגמרי מדעי. ועם זאת גם בלתי צפוי, פרדוקסלי, ותלוי אוזן ככל האפשר:

תחשוב על מימד הזמן.

שאל את עצמך את השאלות הבאות:
מתיי האירועים שלך מתרחשים? נאמר מונו, קיק בס מצילה סנר
כולם בעת ובעונה אחת? לפעמים זה קורה נכון? וזה בסדר גמור.
מה קורה אם אתה מעכב את הבייסליין ב 4 \ 6 \ 8 מילישניות ביחס לקיק?
מה קורה אם אתה מקדים את הבייסליין ב 4 \ 6 \ 8 מילשניות ביחס לקיק?
פתאום אתה שם לב, שהם מבטלים אחד את השני, מגבירים אחד את השני,
או שאתה מקבל בדיוק מה שרצית - הם משלימים זה את זה!
מה קורה אם אתה מקדים את הסנר או הקלאפ ב 4 \ 6 \ 8 מילישניות ביחס לקיק?
מה קורה אם אתה מעכב את המצילה 2 \ 4 \ 8 מילישניות ביחס לקלאפ?

אתה מבין לאן אני מגיע עם זה? יש לך אינספור אפשרויות כאן.
פתאום תגלה שאתה יושב רק על ארבעת האלמנטים האלה
ומוצא שאתה יכול להושיב אותם הרבה יותר טוב אחד עם השני.

ולא בכדי!
אתה למעשה גורם לממברנות ולטוויטרים לצאת ממצב עבודה של עומס.
ולצאת מעבודה בה מתקבל ביטול בין תפקידים,
ובעצם לעבוד בצורה שתאפשר מרווח נשימה לאלמנטים האלה של הרמקול.

רוצה לקחת את זה עוד יותר קדימה?

זנבות.

אם תקצר זנבות של תפקידים: קיק, תווים של בייסליין, מצילות, קלאפים,
ותתזמן הכל נכון, פתאום הממברנה פחות עמוסה ויש יותר מיקוד - ובסופו של דבר
סאונד יותר פאנצ'י ומרכזי ובועט במוח.

Timing is everything

וזה נכון.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 08:56   
ודבר נוסף, אם אתה יורד לרזולוציות קיצון, עסקינן בזמן,
הדבר הבא הוא פאזות של כל תפקיד.
כיוון מדוייק של הפרשי מופע - ויש לא מעט פלאגינים שמטפלים בזה.
אני אישית עובד עם UAD, אבל יש גם ל Waves פלאגין שמטפל בזה.
אתה מושיב אותו על האינסרט של הערוץ, ומתחיל לסובב "על עיוור"
את הנוב שמעכב את האודיו - מבחינת פאזה!
התוצאות בשלב המיקס הן קיצוניות - כלומר זה יכול להביא שיפור משמעותי
או להחריב לך את המיקס עם עומס בחלק מהתפקידים.

המון ניסוי וטעיה, והמון אוזן, והמון מה שמדגדג לך בבטן.
#thumbsup
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 09:10   
לגבי הטמעת הווידאו, לא צריך שום כפתור, מדביקים את הקוד שיוטיוב נותנת במצב share (הטמעתי בהודעה שלך).

לגבי "תמונת סטריאו רחבה", התשובה נמצאת במשפט. מדובר בתחושה של מרחב ומרחק שדומה למה שקורה במציאות, כך שאם אתה יוצר מרחב סטריאו מסוים כאשר אתה מאזין למוניטורים שלך, זה לא מבטיח שבמצבים אחרים (רמקולים ומרחקים שונים מהמאזין, בעיקר ברחבה) זה יישמר. האמת, זה יותר בטוח שלא יישמר בכלל ומכאן הזמנה לתופעות שאינן צפויות מראש.

יצירת אשליית פתיחות נעשית כיום קלה וזמינה מתמיד באמצעות פלגינים, וזה מפתה את היוצר, בעיקר לאחר שהוא מתנסה בזה ומיד משווה למצב בלי זה - פתאום הכל נשמע קצת אנמי. מסוכן לא פחות מחיזוק נמוכים או גבוהים לדוגמה.

מי שמשתמש בכלים מוכנים כאלה (או מבצע זאת ידנית - קל מאוד ,ואחראי יותר), חייב לבחון תוצרים של שמיעה אקראית וחלופית, ביניהם גם מונו (ולא מומלץ "פלג" לזה אלא סיכום נכון בכרטיס או בשלט המוניטור). לרוב מדובר במחיר זעום של היחלשות תפקיד והתחזקות של משהו אחר, ואם זה ממש משמעותי בהבדל מסטריאו - חוזרים יפה למיקס, מבקשים סליחה ובודקים היכן השתוללת.
שמיעה מאומנת היטב תציג למוח את הבעיות מידית. בשימוש באנלייזר יש לבדוק את הקשר בין התצוגה למה שקורה בפועל, ובמנחי ישיבה/מרחק שונים.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 10:33   
ציטוט:
איזו טכניקות יש כדי לשמור על סאונד איכותי במונו + תמונת סטריאו איכותית
ורחבה ? ברור לי שחלק גדול מאוד תלוי בבחירת הסאונדים הנכונים וסינתזה אבל
לא רק. איזו טכניקות נוספות יש לכם ?

סינתיזה קשורה לעניין בערך כמו שהמנקה של שרה נתניהו קשורה לעניין. #smile

היו פה (פעם) כמה כלים שיכולים להביא אותך קרוב למטרה שלך (עם הסברים
מה הכלים עושים. ולמה).
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  shatrix  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 05
הודעות: 512
מיקום: קריות
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 10:53   
תודה למגיבים.
מני - אין ספק שהעניין הוא תזמון. הבעיה שלי היא נניח שאני מנגן בסולו את אחד הערוצים. לצורך העניין, ערוץ סינתי וירטואלי. מסתכל על תמונת הסטריאו במיקס ורואה משהו רזה. לא מונו, אבל טיפה יותר רחב. הצליל במונו נשמע סבבה. אני מתחיל להרחיב עד שאני רואה ושומע שיש לי תמונת סטריאו רחבה ונאה, לא רע יחסית לטראק המסחרי שלרמת המיקס שלו אני רוצה להגיע. אני שוב מקשיב במונו ו...הסאונד כאילו נעלם. לא שומעים אותו כמעט. הנושא הזה לא קשור לטיימינג.
(ברור לי שזה השוואתי. הרגע שמעתי סטריאו, עכשיו זה במונו...בום ! לאן הכל הלך ? )
אם אני אשמע מיקס שלם עם אותו הערוץ אני מגלה שהוא פשוט לא נשמע. חשוב לציין שאני לא נוגע ב mid , אלא רק ב sides כך שהוא אמור להישמע טוב במונו אבל כנראה שאני מפספס כאן משהו חשוב.
ראובן - ציינתי שאני לא עושה את זה עם איזשהו פלאגין מרחיב סטריאו אלא עם טכניקות שונות (דינמיות, panning, ריוורב, דיליי, mid\side). אשמח להרחבה.

DataMiner - אני שומע על הרבה פלאגינים וגם בדקתי. משהו ספציפי שאתה ממליץ ? כי עד כה כל "מרחיבי הסטריאו" למיניהם, מבחינתי, עושים לי יותר רע במיקס.
_________________
Peace, Love & Club !
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 12:11   
כבר המלצתי בעבר על כלים ועל טכניקות.
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 12:15   
בשמחה #thumbsup
אבל תשמע, אי אפשר לאחוז את המקל משני קצותיו.
או שהתפקיד שלך במונו והוא נשאר שם, או שהוא סטריאו
ואתה מאבד קצת מהפאנצ'יות המרכזית - אין מה לעשות זאת פשרה.

מקסימום רוצה לתת לתפקיד מונו נופך יותר סטראופוני מצלצל בגבוהים?
אתה יכול להכפיל אותו, לשים על ההכפלה Hi Pass Filter
ואת העסק הזה לזרוק לדיליי Ping Pong או ריוורב או להרחיב
עם כל פלאגין שמטפל בזה.
לא חסרים מקרים בהם יש תפקיד כפול:
A יהיה עם פילטר שישמיע את הנמוכים במונו
B יהיה עם פילטר שישמיע את הגבוהים בסטריאו
זה אפשרי.

ועוד עניין:
לא כל תפקיד צריך להיות פאנצ'י, ולא כל תפקיד צריך להיות עם תמונת סטריאו רחבה.
שמור לך פאנצ' לתפקידי הליד, קיק, בס, סנר
וסטריאו לכל הסאונדים החלליים ודומיהם.

עזוב אותך מרחיבי סטריאו על המיקס.
בשלב המאסטרינג כבר ידעו לבצע לך Multiband Stereo Imaging
שישמור את הנמוכים במונו ואת הגבוהים בין המרכז לצדדים.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 12:22   
ציטוט:
בשלב המאסטרינג כבר ידעו לבצע לך Multiband Stereo Imaging
שישמור את הנמוכים במונו ואת הגבוהים בין המרכז לצדדים.

לא צריך מאסטרינג בשביל זה (צריך מאסטרינג בשביל כמה דברים אחרים).

יש כלים חינמים שעושים בדיוק את זה.
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  shatrix  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 05
הודעות: 512
מיקום: קריות
הודעה פורסם: רביעי 17 ספט',14 12:42   
מני - עשיתי אתמול משהו בדיוק כזה. כשאני שומע את המיקס במונו, נאי עושה balance נכון ובמונו אותו ערוץ סטריאופוני פשוט כמעט ונעלם לגמרי. כמובן שאם אני אגביר אותו, אני אפגע ב balance שלי. אז איך אפשר לשמור על ערוץ שיהיה חזק גם בסטריאו וגם במונו ? ברור לי שבמונו אני אקבל "צניחה" של 1-2 db אבל אני מקבל הרבה יותר ולא מצליח לאזן.

DataMiner - די עם הרמזים. מכיר את חופשי זה לגמרי ליד אבל לא זכור לי משהו שניסיתי שם ונתן לי את התוצאה הזו. אשמח לכיוון ממך אם אתה חושב שיש.
_________________
Peace, Love & Club !
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון