תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:27
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
זכוכית טריפלקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
זכוכית טריפלקס
הודעה פורסם: שני 22 ספט',14 21:26   
שלום
אני בונה חדר קטן שאוכל לנגן בו בתופים בלי להפריע לשכנים
יעצו לי לשים בחלונת זכוכית טריפלקס כמה שיותר עבה
16 או 18 כלומר 8+8 או 9+9

ואני רוצה לדעת מה היתרונות של זוכית טריפלקס עבה לאומת טריפלקס הסטנדרתי 3+3 או 4+4


תודה
Unison
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מרץ 12
הודעות: 135
מיקום: לצידך
הודעה פורסם: שני 22 ספט',14 22:34   
טריפלקס מורכב משתי זגוגיות וויניל באמצע. לא יכול להתקיים במידות שציינת. סביר להניח שלא הבנת את היעוץ על בוריו?
טריפלקס 16ממ יהיה בדרך כלל 7+8+1
טריפלקס 18ממ יהיה 9+8+1, 10+7+1, 11+6+1 וכדומה צירופים כאלו.
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
הודעה פורסם: שני 22 ספט',14 22:45   
הי תודה על התשובה


מה שרציתי לדעת זה מה היתרונות של טריפלקס עבה יותר

ואם כידי לי להשקיע בו או ללכת על הטריפלקס הרגיל 4+4
reso
Expert
הצטרף: 27 יול' 03
הודעות: 243
הודעה פורסם: שלישי 23 ספט',14 00:35   
בידוד מושג באמצעות מסה. ככל שהמחיצה המבודדת בין שני חללים כבדה יותר (ובהתקיים תנאים נוספים כמו בידוד מוחלט בנקודות המגע ועוד) הבידוד יהיה טוב יותר.

ראיתי כבר אולפנים עם 4 זגוגיות עבות בין חדר לחדר. ככה שכנראה - כל העבה (ולכן הכבד) הרי זה משובח. במגבלות ההגיון, כמובן.

בנוסף זכוכית עבה יותר היא גם קשיחה יותר ופחות סביר שתתנהג כמו ממברנה ו "תנגן" את הסבים לתוך החדר השני.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 23 ספט',14 08:34   
לא מדויק. #smile

לזכוכית עבה יש גם תדר התלכדות נמוך יותר, שזה דווקא רע מאוד (חוק המאסה חל רק בין תדר הרזוננס לתדר ההתלכדות, מה שאומר ש״רוחב הסרט״ לבידוד אקוסטי יקטן).

לכן, הפתרון בד״כ יהיה חלון כפול עם שתי זגוגיות טריפלקס (לא עבות מדי) מרוחקות אחת מן השניה. הזגוגיות תהיינה שונות בעוביין כדי למנוע תדרי התלכדות זהים. הפילם הקיים בתוך כל זגוגית טריפלקס יתרום לריסון תדר הרזוננס הנמוך, ומכאן הגדלת רוחב הסרט: חסם תחתון נמוך מאוד (ריסון רזוננס) וחסם עליון גבוה מאוד (תדר התלכדות גבוה). בתחום שבין תדרי החסימה, המערכת הכפולה תשפר משמעותית את הבידוד (עקב הוספת שני מעברי תווך אקוסטי).
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 23 ספט',14 08:43   
תוכל להסביר את המושג "תדר התלכדות"?
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
הודעה פורסם: שלישי 23 ספט',14 09:09   
"לכן, הפתרון בד״כ יהיה חלון כפול עם שתי זגוגיות טריפלקס (לא עבות מדי)"

מה הכוונה ללא עבות מידי
כלומר איזה עובי של טריפלקס פחות או יותר?
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 23 ספט',14 09:20   
אתה שואל איך תופרים חליפה ליתום.#smile
הכל כמובן תלוי בצרכים שלך.

מה כושר הבידוד אליו אתה שואף? מה כושר הבידוד של שאר האלמנטים במבנה? (אין טעם שתשקיע הון בחלון שיבודד יותר טוב מהקירות, למשל).

ציטוט:
תוכל להסביר את המושג "תדר התלכדות"?


העכבה האקוסטית של חומרים דקים (ב״דקים״ הכוונה היא למשהו שהינו מספיק דק כדי ״להתכופף״ קלות, שזה כולל בערך את רוב החלונות, פאנלי גבס וכיו״ב) נשלטת ע״י שלושה רכיבים היגביים: בתדרים נמוכים - היגב מסה (הגורם לתופעת הרזוננס היותר מוכרת) ובתדרים גבוהים - שילוב של היגב כפיפה והיגב גזירה (הגורמים לתופעת ההתלכדות).

בדיוק כמו שקיים תדר רזוננס נמוך (ההיגבים מתבטלים ונשאר רק ריסון), קיים גם תדר קריטי גבוה (התדר בו גלי האדווה הנעים על שטח החומר זהים במהירות ההתפשטות שלהם למהירות הקול באוויר). בדומה לרזוננס, גם בתדר זה (ומעליו) ההשפעה של גלי הקול על רעידת המשטח תהיה סימפטטית (כלומר כושר הבידוד יהיה רע). התחום שבין שני התדרים הוא התחום היחיד בו ״חוק המאסה״ תקף - כלומר כושר הבידוד פרופורציונאלי למסה. מחוץ לתחום זה, יש חוקים שונים, ולכן עקרון טוב הוא לייצר קונסטרוקציה בעלת תדר רזוננס נמוך ככל האפשר (מרחק רב בין הזגוגיות) ומרוסן ככל האפשר (פילם בתוך הזגוגית), ותדר התלכדות גבוה ככל האפשר (הימנעות מזגוגיות עבות מדי, ובחירת עוביים שונים לעלה הפנימי והחיצוני של הקונסטרוקציה).
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 382
מיקום: פלורנטין
הודעה פורסם: שלישי 23 ספט',14 09:42   
"אתה שואל איך תופרים חליפה ליתום.#smile
הכל כמובן תלוי בצרכים שלך.

מה כושר הבידוד אליו אתה שואף? מה כושר הבידוד של שאר האלמנטים במבנה? (אין טעם שתשקיע הון בחלון שיבודד יותר טוב מהקירות, למשל). "

אני עושה חדר שאני אוכל לנגן בתופים והשכנים לא יתבאסו אלי

יש ריצפה חצי צפה גומי +שתי שכבות של אמדיאפ 18מ"מ בש\ין השכבות יש גרין גלו
תיקרע יש איזקורית מתחת צמר סלעים ושתי שחובות גבס16"מ"מ (מעל אין שכנים כמובן)

שלוש קירות חיצונים על אחד מהם עם חלון 185X120

חלון דלת כלפי הבית שלי 160X210

אני רוצה לשים שני חלונות כפולים כלםי חוץ וכלפי פנים וממתלבט איזו עובי זכוכית להשתמש
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 23 ספט',14 10:26   
מה מפרט הקירות?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון