הצטרף: 02 אוק' 07
הודעות: 53
מיקום: חדרה
פורסם: שני 10 נוב',14 22:52
היי,
אני מנסה להקליט גיטרה קלאסית שתשמע טוב..
אם אתם מכיר מדריך טוב לזה, או אם יש לכם טיפים לתת, אשמח. תודה.
יש לי מיקרופונים:
akg c451b
sure sm57
כרטיס קול:
RME babyface
יש לי גם :
presonus studio channel
כבלים של MOGAMI וKLOTZ
נראה לי שחסר לי רק ידע(שזה הרבה מאד, אני יודע)...
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
פורסם: שני 10 נוב',14 23:46
גיטרה קלאסית כל כך תלויה בנגן, לטעמי שני המקרופונים שברשותך לא הבחירה הראשונה לקלאסית אבל אם זה מה יש אז עם זה תנצח,
ה- 451B החדש קצת הייפ ופלסטיק בגבוהים ולא תופס מספיק "עץ" אבל שווה לבדוק אותו מול ה- SOUND HOLE ולזוז משם אם זה בומי מידי.
עם מקופונים מודגשי גבוהים אני מעדיף להקליט מעט רחוק יותר מאחרים ( 30 ס"מ בכיף, אם לא יותר ) כדי לשמוע מעט יותר את האמת.
לפעמים יפה לתפוס את המידים של הכלי שיוצאים מאזור הגשר.
גם את ה - 57 שווה מאוד לנסות אם מדובר במיקס קצת יותר מלא, הוא כן ישמע את ה"עץ" אבל לא את כל התדרים של הקצוות ועשוי להיות קצת אגרסיבי.
לגבי הקלטת סטריאו, במקרה שלך עם המקרופונים הנתונים והכל כך שונים לא בטוח שהייתי הולך לשם אבל לפעמים יש הפתעות בהקלטות במיוחד כאשר כל חדר שונה, כל גיטרה שונה וכל נגן שונה.
אם הכלי מנוגן עם מפרט, צפורנים או אצבעות רכות על המיתרים - כל אחד יניב צליל שונה ועשוי לחייב טכניקה קצת אחרת.
בהצלחה.
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
פורסם: שלישי 11 נוב',14 13:30
הייתי מקליט עם שניהם בו זמנית בכל מקרה על מנת לראות אם מיקס כלשהו שלהם יותר יותר טוב.
_________________
אורן
הצטרף: 02 אוק' 07
הודעות: 53
מיקום: חדרה
פורסם: שלישי 11 נוב',14 19:58
תודה על התגובות.
ניסיתי עם שניהם...יצא לא משהו...
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: שישי 14 נוב',14 14:21
הקלטת כמה פעמים את הקלאסית במרחקים שונים, ובצוואר ובתיבת תהודה ויצא לא משהו? אחרי ששיחקת עם המיקס של כולם?
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
הצטרף: 02 ינו' 12
הודעות: 36
מיקום: מרכז
פורסם: רביעי 19 נוב',14 01:41
השנקל שלי לגבי הקלטת גיטרה קלאסית.
אני לא מומחה בהקלטות אבל אני כן מנגן גיטרה קלאסית, לפעמים מקליט אותה..
א. הכי חשוב חוץ מגורמים כמו הכלי והנגן זה מיתרים. שיהיו חדשים, ההבדל בסאונד של מיתרים חדשים הוא פסיכי לא משנה באיזה רמה של גיטרה. לדעתי זה יותר חשוב מהעץ עצמו..
ב. ההקלטה מאד תלויה במה מנגנים ולדעתי יעזור אם תגדיר מה אתה מנגן קודם: מוזיקה קלאסית? ג'אז? פינגרסטייל?
אם קלאסית אז איזה סוג? האם זה משהו יותר חם או יותר עוקצני?
עכשיו על פי זה תתחיל לשחק. תזכור שכשאתה מנגן אתה שומע את הגיטרה מלמעלה אבל מי שיושב מולך שומע אותה קצת אחרת.
אולי יעזור אם תתן למישהו אחר לנגן ואז תסתובב קצת בחדר.
ג. אם ניתן, לנגן את הטייק פעמיים ולהכפיל אותו בשביל הנפח. טריק מוכר ועובד יופי בהרבה מקרים עם קלאסית.
מקווה שעזרתי..
מורן