תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 01:58
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
דילמה עצמית שכל מפיק עצמאי עובר לפחות פעם בחיים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

האם לכבות את הרדיו הישן?
שלמה ארצי אומר שאל תכבי את הרדיו הישן
35%
 35%  [ 5 ]
גידי גוב אומר ששלל שרב והיא לא יודעת כמה תוכל למשוך
21%
 21%  [ 3 ]
מאיר אריאל אומר שעברנו את פרעה נעבור גם את זה
35%
 35%  [ 5 ]
אמנון יצחק מפריך את תורת האבולוציה. אפשר לעשות הכל עם כל מכשיר.
7%
 7%  [ 1 ]
סך-הכל הצבעות : 14

  tushki667  
Act Compatible
הצטרף: 25 מרץ 13
הודעות: 315
מיקום: חיפה סיטי
דילמה עצמית שכל מפיק עצמאי עובר לפחות פעם בחיים
הודעה פורסם: שישי 19 דצמ',14 16:06   
הנה לכם דילמה עצמית קריטית לשבת.

[]

פעם לפני 15 שנה קניתי כזה - הייתי בין הראשונים בארץ לרכוש אותו. בתקופה ההיא, כשעולם המידי הממוחשב היה עדיין בחיתוליו הוא נחשב לשיא פלאי הטכנולוגיה. הוא ידע לעשות הכל, להקליט בערוץ על ערוץ על ערוץ (אין סוף ערוצים), אוטומציה מלאה בסליידרים, שפע אפקטים (כולל כרטיס מיוחד שיוצר - ספציפית עבורו - על ידי חברי גלים בישראל), צורב מובנה, ודגימת סאונד ב - 24 ביט.
הכלי הזה היה בין הבודדים אז (בשנת 99) שידע לאפשר לך להפיק דיסק שלך (עד לכדי מאסטר) לבד - אצלך בחדר. אהוד בנאי למשל הקליט אלבום שלם על המקבילה הרולנדית של המכשיר הזה.

ואילו כיום, בעידן שאחרי, הוא סובל מפסורייזיס מתקדם (אבק מצטבר ושאר ליכלוכים), פרקינסון בסליידרים גורמים להם להשתולל ולקפצץ ממקום למקום בכל פעם שהמכשיר נפתח, הצורב צרב את עצמו לדעת עד כדי כאב (וגם אין לו צורב להחלפה - אפילו באיביי.
העדר מוחלט של חיבור USB מותיר אותו בבידוד מוחלט מכל סביבת עבודה טבעית או כל DAW שפוי בדעתו.
במילים אחרות, זאת מכונית סוסיתא שאכלו לה את המנוע, היא עדיין נוסעת בכבישים לפעמים (ובדרך כלל עוצרת את התנועה תוך כדי).

ואני שואל, המתת חסד? כן או לא?
מה דעתכם?
השמיעו את קולכם בסקר שבראש העמוד.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 19 דצמ',14 19:16   
אחד מאבני הדרך, אחד הכלים שתמך בהשראה בשל תכונותיו נטולות המחשב, אך חייו נמוגו זה מזמן, כמו אלה של אחיו שעוד לא נולדו.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  tushki667  
Act Compatible
הצטרף: 25 מרץ 13
הודעות: 315
מיקום: חיפה סיטי
הודעה פורסם: שישי 19 דצמ',14 19:39   
עמוק ורציני
frankzappa
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 519
הודעה פורסם: שישי 19 דצמ',14 21:12   
אכן תקופה קצרה ומעניינת בהיסטוריית הטכנולוגיה האולפנית, קצת לפני שפרצו
הפרו- טולס וכרטיסי הקול היותר איכותיים.
לא ייאמן איך אנשים עבדו עם הדברים האלה . #biggrin


_________________
Industry Standart
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שישי 19 דצמ',14 22:25   
יופי של שירשור!
שאלת פה שאלה מאד טעונה.
תכלס, לא יודע מה להגיד לך, חוץ מזה:
עם כל הטכנולוגיה של היום, יש בי געגוע עמוק לאותו מכשיר ארבעה ערוצים של אקאי שהיה לי בזמנו, ולא בגלל שהסאונד שלו היה מי יודע מה. הרי היום כל zoom אידיוטי מצלצל פי מליון יותר טוב. הגעגוע שלי הוא דווקא לאותה הרגשה של משהו מאד מוגבל כביכול ולא מחייב. אותה הרגשה שאיפשרה לי חופש יצירתי מוחלט והכריחה אותי לחשוב מחוץ לקופסא. לא היתה את אותה יראת קודש כשניגשים להקליט משהו.
צריך עוד ערוצים? יאללה, נתחיל להקפיץ כמו משוגעים, ולעזאזל האיכות. הרי ממילא זה רק "סקיצה", נכון?
גם העיבודים היו הרבה יותר מצונזרים בלי אותה הסחפות חסרת מעצורים להקליט כל איזה שטות ש"אולי אם נשים את זה רחוק רחוק במיקס זה יתן משהו".
בנוסף, בגלל שאפשרויות העריכה היו קרובות לאפס, לא היתה ברירה אלא לנגן טייקים שלמים מהתחלת השיר ועד הסוף. וואוו....מהפכני.... #smile
והתוצאה? מוסיקלית ברמות שכיום בכדי להשיג אותה אתה חייב להציב לעצמך המון מגבלות מלאכותיות שבדרך כלל נופלות בדרך כי...נודה על האמת...הפיתוי כמעט בלתי אפשרי.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
  tushki667  
Act Compatible
הצטרף: 25 מרץ 13
הודעות: 315
מיקום: חיפה סיטי
הודעה פורסם: שישי 19 דצמ',14 23:42   
אם יש משהו שאני מתעב, זה את המילה הזאת - סקיצה #thumbsup
אני מקליט משמע אני קיים

ואז פתאום ג'יין פונדה מופיעה בסידרת טלוויזיה עכשווית. משחקת את הבעלים החזקה של חברת תקשורת על סף קריסה וסכנת נפילה לידי אנשי הסקיצה. זה הכל עניין של אגו, היא מזכירה לך. האגו שלי, האגו שלך, למי יש אגו יותר גדול.

יצירה אף פעם לא ניתן היה לכמת. מה זה איכותי? מה זה להיות טבעי? מה זה לשחק אותה בגדול. בשתי מילים: ג'יין פונדה.

וה - AW4416 היה הג'יין פונדה של מכשירי ההקלטה הניידים. המרצדס של מה שהתחיל בתור טייפ 4 ערוצים שעל גביו היורית'מיקס הקליטו את sweet dreams להיט על זמני, הם עשו את זה בקלות, ובלי למצמץ. הכל במגע של כמה אצבעות וכפתורים.
musicproject
הצטרף: 01 מרץ 04
הודעות: 611
מיקום: מושב אמירים
זכרונות נעימים....
הודעה פורסם: שבת 20 דצמ',14 09:20   
אני התחלתי את האולפן שלי עם רולנד vs-2480 שהיה אז ספינת הדגל...

אתה מחבר לו מסך, מקלדת ועכבר ועובד עליו כמו על מחשב, כולל עריכות.
הפרהאמפים שלו נשמעו טובים וחמים. והוצאתי תוצאות די טובות.

אפילו היו כרטיסי הרחבה שאיפשרו להריץ פלאגינים : )

הבעיה היחידה שבאמת הוא היה מערכת סגורה.
לפני שמכרתי אותו דאגתי לייצא את כל ה wav בערוצים לדברים שהיו לי חשובים לשמור.

היתה תקופה יפה אבל לא הייתי חוזר לעבוד עליו היום.
_________________
mac pro 8 core "nehalem",protools 10,presonus studiolive 16.4.2,avalon 737,toft atc-2.akg:414,451,d112,240s,solid-tube,c3000,yamaha msp-10,v-drums
mozizo
Act Compatible
הצטרף: 04 מרץ 05
הודעות: 1000
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שבת 20 דצמ',14 17:17   
אם יש לזה חיבורי מידי אולי אפשר להשתמש בזה כשלט ל DAW ?
הקלטות ניידות וכו" !
מוכר ?!
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
זו היא דעתי הצנועה..
הודעה פורסם: שבת 20 דצמ',14 18:36   
כל אותם החברות שיצרו בני כלאיים (מיקסר ומכונת הקלטה יחד)
קרי-רולנד ימהה אקאי טאסקאם ועוד...
הפנימו בעצמם את השינוי וחדלו מיצור בני כלאיים שכאלו
ואם הם שהרויחו מליונים מזה החליטו להפסיק
ראוי שגם אנו נפסיק איתם לאלתר

מדהים לראות אולפנים מצוידים היטב שממשיכים להחזיק כאלו ברייק או אפילו על השולחן! וזאת בעידן המחשבים!

התעשיה של האודיו כיום נרדפת לתעשיית המחשבים, כך שלמעט כמה מוצרי וינטאג' מיוחדים ששווים את שמם (פראמפ של ניב, מוניטורים 10 של ימהה וכאלו), התעשיה מתחלפת כל שנה לגמרי והמוצרים כל ארבע חודשים!
אז הגיוני וראוי שלא לחזור אחורה

למכור ומהר ל...
מי שצריך רק מיקסר דיגיטלי (אם זה עובד כך) ללא הקלטה #clap
מי שיש לו כזו וצריך חלפים.. #thankyou
ובמצב סופני.. לסוחרי מתכות.. #nene
_________________
אם אין אני לי Rupert Neve לי..
_______________________
PC i7,German AD\DA & Soundcard w/ 32 i/o on adat digital, British 2 digital consoles linked- for 64ch on mix, & idol Mic Preamp
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שבת 20 דצמ',14 19:21   
ציטוט:
בגלל שאפשרויות העריכה היו קרובות לאפס, לא היתה ברירה אלא לנגן טייקים שלמים
מהתחלת השיר ועד הסוף. וואוו....מהפכני....

ככה הפו-פייטרז הקליטו את שני התקליטים האחרונים שלהם.

ציטוט:
והתוצאה? מוסיקלית ברמות שכיום בכדי להשיג אותה אתה חייב להציב לעצמך המון
מגבלות מלאכותיות

אני חושב שהרמה המוסיקלית היתה שונה בגלל שהלך הרוח היה שונה. ואולי בגלל
שהכלים לא היו נגישים לכולם (כ.ו.ל.ם) מה שצמצם באופן טבעי את כמות האנשים
שעושים מוסיקה (וגם על זה ניתן להתווכח - ראה מה קרה בתקופת ה-Pאנק. אנשים
שלא בדיוק ידעו לנגן או לשיר...).

משהו שאני מסכים איתך בצורה מוחלטת הוא שהיום בן אדם שעושה מוסיקה צריך
להגביל את עצמו בצורה אקטיבית - וזה גוזל משאבים מנטליים שאמורים היו להיות
מתועלים ליצירה (שלא לדבר על זה שנגן מבצע היום - בניגוד לפעם - מטריח את
עצמו בענייני טכנאות, דבר שהיה נתון לדאגה האקסלוסיבית של טכנאי המיקס. ומעל
לזה - להיות הבעלים של הכלים "הכי טובים" לעיבוד, למרות שלא קיים כזה דבר כבר
די הרבה זמן...)
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון