הצטרף: 12 ספט' 04
הודעות: 126
מיקום: דרום
פורסם: רביעי 18 פבר',15 15:04
שלום לכולם .
אשמח לעזרה בהקמת מתחם מוגבר פתוח בגודל של בערך 300 מ"ר
(90מ אורך ו40מ רוחב).
ההגברה במקום מיועדת בעיקר לשמיעת סראונד (שמאל ימין , קדימה ואחורה) ככל שניתן ממרכז הרחבה .
לדוגמה :
נניח שאני רואה סרט או משחק בפלייסטיישן במרכז ורוצה לשמוע בהגברה.
דרושה המלצות לסוג, כמות, ומיקום הציוד ..
יש לי תוכנית ראשונית בראש שאומרת ארבעה סטים (בס+שני טופים) בפינות המתחם שמחוברים לחדר מגברים ושליטה.
התקציב הוא בין 50 ל 70 אלף שקל.
כל רעיון יתקבל בברכה ..
תודה .
_________________
,in earthquake situation"
"it's better to be high
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שישי 20 פבר',15 11:52
הפורמט של "סראונד" איננו אחיד.
בכל מקרה, אין שום סיבה אקוסטית לבנות "ארבעה סטים (בס+שני טופים) בפינות המתחם".
זה הגברה שמתאימה אולי לאולם ריקודים - לא ל"סראונד".
כשבאים לתת סט דרישות לייעוץ, חשוב להגדיר את הפונקציות של המתחם באופן הכי מדויק שניתן.
הרעיון בסראונד איננו "הגברה היקפית" ואיננו כיסוי של חללים.
הרעיון בסראונד הוא שחזור מלאכותי של הקשר בין הפאנורמה ההיקפית לחושים הקולטים.
כלומר, שאם אני רואה על מסך הליקופטר שמתקרב מצד ימין, מגיע למרכז הפריים, ומתרחק דרכי - מעלי ואחורה... תהיה לחווייה הוויזואלית הלימה במרחב האודיטורי.
במובן זה שיחסי העוצמות בין רמקול ימין, סנטר, אחורה וכ"ו יגיבו בהתאם.
כך לגבי רעשי אמבייאנס וכל דבר שקשור בחווייה פנורמית או קינטית.
הפורמטאים המקובלים והשכיחים להגברה מסוג זה מתחילים ב 5+1
ה-1 מציין תמיד סאב שמתוכנן בהתאם לעצמת ההגברה הכוללת ונקודת המוצא היא שדווקא אותו יש להוציא מנקודה אחת , גג שתים כדי שלא יפרק את כל שאר האינפורמציה.
ה-5 זה FR, FL, FC, RR, RL
אח"כ באים 6+1 (FC ו RC) וכ"ו. 7+1 והשמיים הם הגבול. (אם כי, אפילו בחללי ענק לא ראיתי יותר מ 9+1 ולעניות דעתי - בצדק).
זה שאתה רואה 100 רמקולים בקירות האולם, לא אומר שהם מקבלים מקורות אות שונים.
את הפרוססור והמטריצה מתכננים בהתאם לנתונים בשטח וכמובן לתכונות של המוצרים.
אם כן, אין שום צורך להגביר סראונד משחק כדורגל או קונצרט רוק שמשודר על מסך.
אז...
מה אתה בדיוק רוצה להגביר?