תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 14:50
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כיצד לגרום לקהל אלפים לשיר שיר שלי?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (70) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל
  shahar  
Supporter
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 3197
מיקום: למרגלות הגלבוע
כיצד לגרום לקהל אלפים לשיר שיר שלי?
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 01:38   
אהלן אהלן!#smile
יש לי קטע בשיר שאני רוצה שישמע כאילו קהל של אלפי אנשים שר אותו (כמו באיצטדיון כדורגל)
ומכיוון שלבקש מאלפיים איש לשיר שיר שלי זה מבצע קצת מסובך, אני פונה לעזרת המומחים בסימפולים וסאונד. האם קיים אפקט מסויים שנותן לי את זה או משהו קרוב לזה?

תודה מראש על כל רעיון.
:director: :eyes:
_________________
www.shibolim.co.il
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 01:53   
יש בקטע הזה מילים?
_________________
Sartre knows it
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 02:22   
הממ...
נשמע די מסובך.
אולי אפשר לתת למספר קטן יותר של אנשים, נגיד 10 או 20, לשיר אותו - ואז לשכפל אותם. אבל עדיין חייבים שיהיו קולות שונים, כי אחרת זה פשוט יישמע כאילו שאותו בנאדם שר אלף פעמים...
  shahar  
Supporter
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 3197
מיקום: למרגלות הגלבוע
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 02:31   
כן , יש בקטע שתי מילים שחוזרות על עצמן. אני ממש רוצה שזה ישמע כאילו אלפי אנשים שרים.
חייבת להיות דרך להגיע לזה... #ugh
_________________
www.shibolim.co.il
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 03:12   
מהן המלים? (סתם כדי שאני אוכל לדמיין בראש איך זה אמור להישמע, ואז אולי להגיע לרעיון מקורי כשהו...)
האם הן מושרות בלחן מסויים? כלומר האם יש הכרח שהשירה תהיה בתווים מסויימים (נגיד, דו-לה-סול) או שזה יכול להיות סתם דקלום?
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 08:47   
שוב, השקר המוסכם...
הבעיה שלך היא לא שזה יהיה אלפי אנשים אלא שזה יישמע כמו אלפים.
בעניין זה, רק התוצאה חשובה.

אבל מה שפחות חשוב בפאסאז'ים מהסוג הזה, זה הדיוק המוסיקלי, הרגישות, איכות ההקלטה וכ"ו. (כמובן, שאיינני מתיר את הרסן פה להשתוללות של חובבנות, ושהשאיפה היא למקסימום תוצאה בכל אחד מהפרמטרים).

יש לך אחות בבית ספר יסודי? (בלי לייחס לי כוונות זדוניות)
יש לך מינידיסק?

מצויין.
סגור עם המורה לזמרה/תנ"ך של אחותך שתבוא לשיעור ותגנוב לה 15 דקות מקסימום.
4 דקות אתה מלמד את הילדים את המילים והמנגינה.
2 חזרות עםפליבק/מטרונום
משאיר לך 9 דקות ל5-10 טייקים מזוויות ומרחקים שונים.

אתה בטח רוצה שזה יישמע כמו קהל יותר מבוגר.
פנטסטי.
אתה או תלמיד בעצמך, או באוניברסיטה, או חייל, נכון?
אז אתה כן נמצא ליד קבוצות של אנשים שאפשר לחזור איתם על התהליך.

שתי הערות:
1. כדי שזה יישמע אלפי אנשים, זה לא צריך להיות רק משוכפל אלא גם מוקלט וממוקסס בחוכמה, כלומר, עם אשלייה של מרחק.
זאת הסיבה שלדעתי, אין צורך בקונדנסרים למיניהם. להיפך. אתה צריך להינות מאשליית המרחק, הזוית, פגעי מזג האוויר ואי המקצוענות הטבעית של הקהל ושל נקודת הזמן הספונטנית.
2. כל זה, לא ייתן לך תוצאה טובה בלי הרבה שעות של עריכה ועריכה מתוחכמת.
זה לא יעזור לך סתם לשכפל את כל הטייקים. זה ישמע מודבק (ולצערי, המלכוד הוא, שככל שהטייקים יהיו יותר מסונכרנים זה עם זה, כך זה יישמע יותר מודבק ומאידך, יש לך מעט מאד משחק עם "חוסר סינכרון" מלאכותי שאתה יכול לשוטט בו) וסינטטי.
העריכה וההקלטה צריכים לדמות ארוע חי ומבחינה זו אין מתכון מוסכם.
טיפים ידועים הם עריכת חלקי מילים, קימפרוס נבון, מתן עומק מוגזם (גם באמצעות ריוורב אבל גם מחיקת ועיוות העומק ע"י פייזרינג, לדוגמא).

בהצלחה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19290
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 14:38   
כפי שיורם ציין, האשליה היא החשובה מבחינת השלמות, ולאו דווקא הדרך.
עשיתי את זה כבר פעם, וכיוון שהזכרת דוקא את דרך הסינתוז, אטפל בה, כי היא מענינת, אך אזכיר אלמנטים ופרמטרים לביצוע האשלייה גם בהקלטה.
מדובר כמובן בהכפלות, חלקן בהקלטה ורובן בתוך התוכנה. אתה צריך להשתמש בכלים הבאים כדי ליצור אשלייה כמותית של קהל (שר או לא):
- סטיות פיץ' קטנות בין המקור להכפלה ולכפולות האוקטבה של המקור (פלוס ומינוס גם יחד, רצוי מפוזרים בתמונת הסטריאו).
- הוספת עומק (ריוורב + פרה-דיליי!)
- ריוורב הפוך (reverse) על גוש הכפלה גדול לאחר שהכנת אותו, ולשלבו עם גוש המקור ברקע (רק לתחושה, ואז יש לך אצטדיון).
- ויברטו (מודולציה של פיץ') וקורוס בצורה אקראית בכל הקלטה, ועל סקציה בנויה מלאכותית, ושילוב של גושים כאלה (שנים, שלשה קולות) אחד בשני ומפוזרים בתמונת הסטריאו. (האוטו-טיון המושמץ, לדוגמא). בניה של מקהלה בהאמצעות קורוס דורשת עברת הקול דרך ויברטו איטי (2-5 הרץ), שהוא עצמו מאופנן ע"י ויברטו מהיר יותר (עד 10 הרץ) (צורת הגל של הויברטו מורכבת מגל נמוך שעליו רוכב גל מהיר יותר).
- שימוש בווקלייזר (לא הרמונייזר), וכאלה יש בצורת מתכתית או ווירטואלית (Vocaliser או Voice Machine).
- אפשרות: דגימה של קהל, אותה אתה מעביר דרך ווקודר (היא "מקור הצליל" במקרה זה) שדרכו אתה שר את המילים (המאפנן).

אני גר ליד מגרש כדורגל, והסאונד הבוקע משם הוא אדיר. אני למד בכל שבת לנתח את המשחק על פי רעשי הקהל בלבד. לדוגמא: "קרן" זו צעקה חזקה וקצרה ולאחריה מילמול חזק ביותר, שלאחריו מגיעה צרחת השחרור שלאחר הבעיטה. #smile
  shahar  
Supporter
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 3197
מיקום: למרגלות הגלבוע
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 15:07   
#thumbsup תודה אנשים. אני אנסה ,נראה (נשמע) מה יצא...האמת שגם אם זה לא ישמע בול קהל של איצטדיון זה יהיה מעניין.
תודה !
שחר.#smile
_________________
www.shibolim.co.il
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 20:27   
אם אין לך בעיה עם זה ויוצא לך טוב אני מקווה שתתן לנו לשמוע.
#biggrin
  shahar  
Supporter
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 3197
מיקום: למרגלות הגלבוע
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 21:36   
זה מתקדם נחמד לעת עתה...וויתרתי על הקלטה של עשרות אנשים ואני משכפל רק את הקול שלי עם ווקודר וVOICE MACHINE ב30 ערוצים נפרדים בערך, כשכל ערוץ נשמע שונה(שרתי 10 פעמים ובכל הקלטה השתדלתי לשנות את הקול כמה שאני יכול). הוספה של ריברב עם פרי דיליי וREVERSE נותנת תמונה לא רעה של נפח (ראובן הגאון!) יאללה! בק טו ביזנס!
_________________
www.shibolim.co.il
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון