הצטרף: 26 אפר' 15
הודעות: 43
פורסם: חמישי 30 אפר',15 15:32
האם הרעש הלבן מה שנקרא רעשי רקע קיימים גם בגירסה הזאת?
ועוד שאלה: דרייבר 6 וחצי של המוניטור הזה מתאים לחדר 2.75 על 4.74 מטר? או ללכת על ה-8? (הקלטות של שירה בלבד)
הצטרף: 26 אפר' 15
הודעות: 43
פורסם: חמישי 30 אפר',15 20:33
אז אוקיי ראיתי באנגלית מישהו מתלונן שימהה שלו מוציא רעש לבן.. ובפורום הזה מישהו התלונן שהימהה שלו מוציא רעש רקע, מה זה כל אחד מהם?
בקשר לגודל של המוניטור ולהקלטת שירה בלבד יש קשר (לפי מה שאמרו בפוסט הקודם שלי) כי אני לא הולך לעשות עריכת סאונד של להקה שלמה, רק הקלטה של שירה אקפלה לשם סקיצות - אמרו שלהקלטת שירה בלבד אין צורך ב8 בהכרח, הטעו אותי?
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: חמישי 30 אפר',15 22:17
לגבי ההבדלים בין רעש לבן, רעש בכלל ורעשי רקע, לא לפוסט הזה.
לגבי גודל המוניטור וייעוד ההקלטות אין קשר.
אתה יכול להקליט מה שאתה רוצה - המוניטור פשוט אינו קשור לענין.
מוניטור איכותי משקף את האמת או ככל שניתן קרוב לאמת המוחשית שאותה אתה שומע שלא דרך מסלול הסאונד.
גודל הממברנה הזה (וגם קטנים ממנו) מתאימים בהחלט גם למיקס של טובה וקונטרבס וגם להקלטות של זמרת סופרן וחליל פיקולו. זה לא קשור.
השאלה הרלוונטית היחידה בפוסט שלך קשורה לתלות שבין גודל הממברנה ביחס לגודל החדר ועליה השבתי.
הצטרף: 26 אפר' 15
הודעות: 43
פורסם: חמישי 30 אפר',15 23:13
אמת, הרעיון שעלה הוא שאיכות הרזולוציה בנמוכים שמוניטור 8 יביא לי לא הכרחי בשבילי בגלל שהקול האנושי מתרכז בתדרים גבוהים יותר.. ואני אוכל לקנות מוניטור קטן יותר של חברה "יותר איכותית" ולקבל רזולוציה גבוהה יותר ואיכותית יותר בסוף היום בטווח התדרים שאני הולך לשמוע כל היום - הטווח של הקול האנושי. אבל תודה על העזרה אני קונה דרייבר 6 וחצי בלב שקט. קיים סיכוי שימהה hs7 ישמיעו לי "פססס" כשאני לא עובד איתם והם דלוקים? (כששאלתי על רעש לבן או רעש רקע - התכוונתי לזה)
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שישי 01 מאי,15 09:01
כל מה שאתה אומר נכון וסביר אבל זה לא בדיוק עובד ככה.
ושוב (בפעם השלישית), בחירת גודל הממברנה נעשית בתלות לגודל החדר ולא! בתלות לחומר המוקלט.
(עצת ידיד - השתדל בכלל לא להתנבא כשאתה קונה ציוד. האולפן שלך היום מתמקד בשירה ומחר יתמקד בעריכת סרטים - מה אתה יודע?.)
אני יכול להפנות אותך לכמה מוניטורים 5" שעולים עשרות אלפי דולרים ונשמעים עשרות אלפי דולרים גם שמשמיעים דרכם סינטי-בס או את רפי גינת.
גודל החדר שציינת קטן מדי לממברנה 8" שתייצר בו מערבולת בוץ תמידית.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שישי 01 מאי,15 14:16
ההתייחסות להצבה נכונה של מוניטור ביחס לגודל החלל מדברת על כמה כללי אצבע אבל כל אלו לא בדיוק אפשריים או ישימים בחלל שאליו אתה מכוון.
לא רשמת על איזה ציר אתה ממקם את עמדת העבודה שלך אבל בשום מקרה אל תצמיד את המוניטורים לקיר או לפינה. אם אתה יכול לשמור על פרופורציות של שליש - שני שליש על ציר האורך ומרכז על ציר הרוחב זה סוג של אידאלי (אני מסייג כי יש כמובן השלכות לייטוב האקוסטי שבחדר ולאופן ההחזרים מהקירות).
יש רצוי ויש מצוי. נדמה לי שאנחנו קצת ב-LOOP פה.
Expert
הצטרף: 27 יול' 03
הודעות: 243
פורסם: שישי 01 מאי,15 15:44
כבר שנים שאני רואה את השאלות כאן על "איזה גודל וופר מתאים לאיזה חדר"
ועכשיו נמאס.
אני מצטער לנתץ לכם את האשליה שיש פרמטר אובייקטיבי כזה שלפיו אפשר לבחור מוניטרו.
אבל
אין קשר סיבתי מובהק בין גודל הוופר לכמות הנמוכים שהרמקול כולו כיחידה אחת יכול להפיק.
עבדתי כבר עם מוניטורים 8 אינץ שהיו חסרי תועלת לחלוטין בלי סב, ומוניטורים 5" שנשמעו כאילו הסב מחובר.
טכנטלוגיית הוופרים של היום והטכנטלוגיות וה"פטנטים" המיושמים בקופסת הרמקול הן כאלה שוופרים קטנים מאד יכולים לתת נמוכים טובים ומדוייקים ולרדת נמוך מאד.
כשרוצים לרכוש מוניטור צריך להקשיב. עדיף למוזיקה שיודעים בדיוק איך היא נשמעת בחדר המדובר. ואם אפשר להביא את המוניטור לבדיקה בחדר המדובר. אם אי אפשר - פשוט לא לקנות. זה סתם רולטה וכל העצות בעולם לא יעזרו.