תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:48
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ROLI Seaboard מוקטן (25 קלידים) ב800$
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מקלדות, סינטים ושלטים - Synth
  jam.sensation  
Act Compatible
הצטרף: 23 מאי 10
הודעות: 271
מיקום: אשקלון
ROLI Seaboard מוקטן (25 קלידים) ב800$
הודעה פורסם: חמישי 10 ספט',15 10:29   
הוכרז אמש - https://global.store.roli.com/collections/seaboard-rise
מקלדת שהיא מהפכה? גימיק מיותר?
אני נוטה לאופציה הראשונה..
בכל מקרה - לידיעתכם #biggrin
_________________
אורן (ג'אם) ביטון
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 688
הודעה פורסם: חמישי 10 ספט',15 19:29   
זהו? רק שתי אופציות?
eshefer
Act Compatible
הצטרף: 31 אוק' 02
הודעות: 451
הודעה פורסם: שישי 11 ספט',15 19:41   
אני לא נוטה בכלל. האופציה הראשונה.
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שישי 11 ספט',15 21:05   
תלוי את מי שואלים. אני למשל עד היום לא מבין את הקטע של pressure sensitivity. מעולם לא מצאתי לזה שימוש וזה רק הוציא לי את המקלדת מיציבות.
ומי שגימיקים זה הקטע שלו, אז ממילא הצד הפרקטי לא ישנה לו והעיקר שזה חדש, מוזר והכי חשוב: עוד לא נמצא בבית #lol

צריך לזכור גם שסוג כזה של ״צעצוע״ מביא איתו טכניקה אחרת לגמרי של נגינה ותכנות סאונדים. אם אתה חושב שזה מה שיחייה מחדש את היצירתיות שלך, לך על זה.

בכל מקרה אני ממש לא ממהר להכתיר מהפכות בתחום הזה, כי את זה רק הזמן יעשה.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 688
הודעה פורסם: שבת 12 ספט',15 02:39   
ציטוט:
כי את זה רק הזמן יעשה.


אנשים עושים ולפעמים מספיק אחד.
eshefer
Act Compatible
הצטרף: 31 אוק' 02
הודעות: 451
הודעה פורסם: שבת 12 ספט',15 13:57   
״מהפכה״ זאת מילה קצת היפרבולית, אין הרבה מהפכות בתחום הזה, ולפעמים כשיש אותם לא יודעים לזהות אותם. לדעתי זה מקרה כזה. אבל צריך להסביר, ואני אנסה:

אמ;לק: סוף סוף יהיה שינוי אמיתי בMIDI והכלי הספציפי הזה הוא אחד הסיבות המרכזיות שיגרמו לזה.

יש כמה כיוונים מעניינים בממשקים מוזיקאלים שקורים היום, שימוש בגריד להטרגה (מונום, לונצ׳פאד, פוש), שימוש במשטחי לחץ בקונפיגורציה של מיתרי גיטארה או מקלדת (geosynth על אייפד, לינסטרומנט, רולי וחברים) וכלים שמאפשרים שימושים בסנסורים נוספים כמו אקסלרומטרים וכו׳ - כל הכלים הללו מאוד מוגבלים ע״ המפרט של מידי - 128 דרגות רזולוציה לכל אירוע (עקרונית), אין התייחסות ללכל הטרגה כאירוע נפרד (כולם מוגדרים על ערוץ מתוך 16 קיימים) וכו.

MIDI קיים מאז שדינוזאורים שלטו בכדוה״א בערך. לפני שהמקינטוש הראשון יצא, לפני חלונות 1.0. לא היה USB בכלל אז. הפרוטוקול הזה פחות או יותר נשאר אותו דבר מאז 1983 (בטח שברמת החומרה ומהירות התקשורת). הבעיה הגדולה היום היא שכל הממשקים הללו צריכים לעבוד עם ההשלכות של הפרוטוקול הנוראי הזה.

כל הכלים החדשים הללו צריכים להתמודד עם הזוועה הזאת. הרולי, למשל משתמש בפיטץ׳ בנד ושימוש דיסקרטי בערוצי מידי נפרדים לכל אירוע צליל. זה פסיכי. כנ״ל גם השאר. כולם מבצעים האקים על פרוטוקול בן 30+ שנה. וזה מרגיש מאוד מטופש. רב הסינטים מתוכננים להטרגה באמצעות מידי - מה שמאוד מגביל את האופן שאפשר לשלוט בהם. אבל יותר גרוע: תחשבו על הDAW שאתם עובדים איתו. סקוונסרים יודעים להתמודד עם מידי MIDI, אבל איזה daw בנוי להתמודד עם משהו יותר מודרני? (לא שאלה רטורית, אני באמת רוצה לדעת...).

המהפיכה הגדולה היא לא בהכרח הכלי הספציפי הזה (למרות שמבין כולם הוא זה ש*אני* כנראה ארכוש), המשמעות היא שהעובדה שכיום יש אפשרות בחומרה לנגן בצורה אקספרסיבית יותר ע״ שימוש במשטחי מגע ולחץ באופן שמתקרב יותר לרמת אקספרסיביות של, נניח, כלי מיתר - והמכשול הוא פרוטוקול התקשורת. המהפיכה היא שסוף סוף אנחנו מתקרבים לשינוי אמיתי בפרוטוקול עצמו.

אני מעריך שעדי מדבר על pressure sensitivity כשסביר להניח שהוא מתכוון לשימוש באפטר טאץ. והוא צודק. בערך.

הדוגמה של אפטר טאץ׳ היא בדיוק חלק מהבעיה. יש סיבה שאפטר טאץ׳ הוא פרמטר שלא משתמשים בו הרבה.
השימוש בלחץ על קלידים זר לחלוטין למהות אופי הממשק - במקלדת רגילה אפטר טאץ׳ מודבק ולא מורגש פיסית כחלק מפעולת ההטרגה, והממימוש שלו בצד התוכנה וגם מצד החומרה מאוד לא אחיד בין מקלדות וסינטים.
שימוש בפיטץ׳ בנד, נובים וסליידרים (ובמידה פחותה פדלים) כתוסף לאקספרסיביות בנגינה הרבה יותר טבעי מאפטר טאץ׳ - בגלל שהנגן מרגיש פיסית ורואה מה הוא עושה כשהוא מבצע את הפעולה האקספרסיבית.

בכלי כמו הרולי מרגישים תחושתית את הלחץ כשמפעילים אותו - רואים פיסית את ההשפעה על המשטח - וגם מקבלים את האפקט בסאונד ונעזוב לרגע את זה שאנחנו מדברים על אפטר טאץ׳ פוליפוני נפרד עבור כל איוונט שגם לו יש משמעות - היו מימושים של זה במקלדות בעבר והם סבלו בדיוק מאותה בעיה ממשקית (וכמעט אין מימושים של זה בסינטים עצמם).

אבל האפטר טאץ׳ איננו האלמנט המהותי פה יחסית לאפקט בממימד הפיטץ׳. עם הרולי, נגני מקלדת יכולים לעשות ויבראטו *אמיתי* ונשלט בזמן אמת. למשוך בין תווים באופן מדוייק ואמיתי בין היצוגים הרלוונטים של התווים עצמם. זה שינוי מהותי ביכולות של מה שקלידן יכול לעשות מבחינה אקספסיבית. ברולי החדש יש 3 מימדים לשליטה בזמן אמת.

רק שיהיה הבנה למשמעות הטכנית: בקלידים רגילים יש מימד אחד להטרגה עצמה בלבד (מהירות) ומימד אחד של לחץ (אפטר טאץ׳ אם הוא ממומש ובדרך כלל - הוא ממומש עבור כל מה שמנוגן באותו רגע). אבל זה רק עניין טכני... כדי להבין...

הנה דוגמה למשמעות האמיתית של זה. הדמיה די... צפויה:

https://www.youtube.com/watch?v=iSko8vHOf8g


אני לא מכיר מקלדת בשוק שמאפשרת לעשות דברים כאלה בצורה הזאת. וזה במימד של מה שאנחנו מכירים מוזיקאלית. איזה יכולות שליטה הדבר הזה יתן בעתיד, כשיהיה פרוטוקול תיקשורת יותר מודרני?


ועובדים על זה. עכשיו כבר יש להרבה יותר חברות את האינטרס להתייחס לאספקטים המגבילים של מידי. ובינהם רולי היא מהחברות שנראה שיש להם את הכח, האנטרס והמשאבים. ופה הסיבה שיש פה יכולת לעשות מהפיכה אמיתית - סוף סוף להחליף את MIDI ברמת התעשיה.

! death to MIDI

(או לפחות אבולוציה משמעותית שלו)


ציטוט:
סוג כזה של ״צעצוע״ מביא איתו טכניקה אחרת לגמרי של נגינה ותכנות סאונדים


BRING IT ON! #clap #thumbsup


סחתיין אם הגעתם עד כאן! ווהוו!
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 688
הודעה פורסם: שבת 12 ספט',15 22:57   
ציטוט:
כל הכלים הללו מאוד מוגבלים ע״ המפרט של מידי - 128 דרגות רזולוציה לכל אירוע (עקרונית), אין התייחסות ללכל הטרגה כאירוע נפרד (כולם מוגדרים על ערוץ מתוך 16 קיימים) וכו.


אם זה היה נכון הגלגל pitch band לא היה שמיש. אפשר להגדיר רזולוציה ל 128x128 בשימוש בשני cc. לא הבנתי למה התכוונת לגבי אירוע נפרד.

ציטוט:
הבעיה הגדולה היום היא שכל הממשקים הללו צריכים לעבוד עם ההשלכות של הפרוטוקול הנוראי הזה.


הפרוטוקול הזה עדיין בגרסה 1.0 מ 83 ולא פחות מגאוני. החסרון היחידי שאני מכיר הוא jitter אבל רק בהתנהלות של מחשבים מודרנים והאשמה היא בתוכנות\דרייברים ( שגם זה פתיר ). הבעיה היא כמעט אף פעם לא ה midi אלה ההטמעה והשימוש הלא מודע של משתמשים. יש כמובן מגבלות אבל לא משהו שאיאפשר לפתור בשדרוג ל 1.1 #smile ( והרבה חברות עשו את זה בעבר לתקשורת בין מכשירים שלהם. אין שום פרוטוקול שמשתווה לפשטות והגאוניות של MIDI. לא סתם לא היה צורך לשדרג מ 1.0. אולי עכשיו עם אפליקציות ל ipad.

זאת לא המקלדת הראשונה עם מימד נוסף על הקלידים, אולי הראשונה עם פידבק מוחשי עם טקסטורה שזה הכן די מגניב.

אחלה וידאו #thumbsup
eshefer
Act Compatible
הצטרף: 31 אוק' 02
הודעות: 451
הודעה פורסם: חמישי 17 ספט',15 12:24   
ציטוט:
אם זה היה נכון הגלגל pitch band לא היה שמיש


הפעולה של פיטץ' בנד יוצאת דופן במפרט. וזה מזל גדול שהוא הוגדר ככה, אחרת ביצוע הטרגה ומניפולציה של פיטץ' באופן שכלי כמו הרולי מבצע לא היה אפשרית בכלל באמצעות מידי.

ציטוט:
אפשר להגדיר רזולוציה ל 128x128 בשימוש בשני cc


נכון, וזה ממומש בקונטרולרים באופן אוניברסאלי? סיקוונסרים יודעים להתמודד עם זה? סינטים יודעים להתמודד עם זה? ואני מתכוון האם נתונים אלו יובנו ע"י סינטי מחברה X שידע להתמודד עם מידע של קונטרולר מחברה Y דרך סיקוונסר של חברה Z?.

אבל זאת לא הבעיה המהותית.

ציטוט:
לא הבנתי למה התכוונת לגבי אירוע נפרד.


אוקי. זאת הבעיה המהותית..

הבעיה נובעת מכך שכמעט כל פקודות CC במידי מתייחסות לערוץ, ולא לאירוע. (חוץ מאפטר טאץ' שעד לא מזמן כמעט לא היה ממומש בחומרה ובתוכנה).

כלים כמו הרולי או הלינסטרומנט ממשים את היכולת לשנות פרמטרים פר אירוע ע"י זה שהם ממפים כל הטרגה לערוץ נפרד. זה כאב ראש לא נורמאלי עבור המשתמש - הוא צריך להגדיר סינטי נפרד לכל ערוץ שמנגן את אותו פאטץ' עם אותו מיפוי CC כדי שהקונטרולר יעבוד.

גליידים בפיטץ', למשל ,ממומשים על ידי האק של פקודות הפיטץ' בנד על ערוצים שונים, מכיוון שבמידי לא מוגדרת היכולת לשנות תדר של הטרגה מעבר להפעלת הnote on ומניפולציה באמצעות CC ופיטץ' (שוב על הערוץ שבו בוצעה ההטרגה).

ציטוט:
יש כמובן מגבלות אבל לא משהו שאיאפשר לפתור בשדרוג ל 1.1


ברור. אבל...

ציטוט:
הבעיה היא כמעט אף פעם לא ה midi אלה ההטמעה והשימוש הלא מודע של משתמשים.


לא. אם הפרוטוקול עקום, הוא עקום. הוא אמנם פתר בעיות מסויימות ופתח פוטנציאל ליצירת תעשייה שלמה מסביבו, אבל הוא גרם לכל התעשייה הזה להתעקם סביבו. ועכשיו אולי יהיה שינוי.

ציטוט:
לא סתם לא היה צורך לשדרג מ 1.0


היה צורך. כבר שנים שיש צורך, מידי לא משודרג מ1.0 מסיבה הרבה יותר מורכבת מ"הוא מושי-מושלם!"

הבעיה הגדולה היא ההטמעה האחידה של הסטנדארט אצל היצרנים. כשMIDI הוגדר היו 5 יצרנים מרכזיים שהסכימו עליו (roland, sequential, kawai, yamaha ו korg) - אז, זה הספיק. האחרים התיישרו. זה היה מזמן. היום זה הרבה יותר בעייתי. לא רק שיש *הרבה* יותר שחקנים בשוק, יש גם *הרבה יותר* יותר מוצרים לשחקנים המרכזיים עצמם שבהם צריך לממש את הפרוטוקול החדש\מחודש - ואם אין סיבה ממש טובה להשקיע את משאבי הפיתוח בזה, זה לא יקרה.

עד היום זה לא קרה.

עכשיו לפחות מתחילים להבין שמתחיל להוצר שוק אמיתי שצריך להתייחס אליו בהקשר של תקשורת נתונים מוזיקאלים שמידי לא מתמודדת איתו באופן יעיל.


ציטוט:
אולי עכשיו עם אפליקציות ל ipad.


יאפ, זה אחד המניעים לשינוי.

ציטוט:
זאת לא המקלדת הראשונה עם מימד נוסף על הקלידים, אולי הראשונה עם פידבק מוחשי עם טקסטורה שזה הכן די מגניב.


לא טענתי שהם הראשונים, אבל הראשונים שאסטרטגית מכוונים באופן יעיל לשוק שאינו נישתי.

בקיצור, ושוב, המהפיכה היא שעכשיו יש, סוף סוף סיכוי שתבוצע הגדרה, מימוש והטמעה של MIDI 1.1 או HD או MPE או איך שיקראו לסטנדרט המחודש הזה מעל MIDI.
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 688
הודעה פורסם: שישי 18 ספט',15 18:24   
ציטוט:
הפעולה של פיטץ' בנד יוצאת דופן במפרט. וזה מזל גדול שהוא הוגדר ככה, אחרת ביצוע הטרגה ומניפולציה של פיטץ' באופן שכלי כמו הרולי מבצע לא היה אפשרית בכלל באמצעות מידי.


אין קשר למזל או לרולי. הרולי seaboard פועל על after touch פוליפוני. "הפעולה" אינה יוצאת דופן היא פשוט הכרחית מתוקף היותה נשמעת.

ציטוט:
Can I use the Seaboard with my audio workstation and my plug-ins?
Yes. The Seaboard is fully compatible with MIDI. It uses polyphonic aftertouch to control the volume of each note. In some cases, you will need to map the polyphonic aftertouch yourself in the plug-in. We’ve tested the Seaboard with Logic, Cubase, ProTools, Reaper, Tracktion, Max MSP and a variety of plug-ins. If you encounter a problem, please let us know so that we can improve this FAQ!


ציטוט:
נכון, וזה ממומש בקונטרולרים באופן אוניברסאלי? סיקוונסרים יודעים להתמודד עם זה? סינטים יודעים להתמודד עם זה? ואני מתכוון האם נתונים אלו יובנו ע"י סינטי מחברה X שידע להתמודד עם מידע של קונטרולר מחברה Y דרך סיקוונסר של חברה Z?.


מרבית הפלאגאינים והסיקוונסרים כן, במרבית המקרים של Control Massage אין צורך ברזולוציה שאתה מתאר ( הודות ל Smoothing ) והיא אינה שמיעה אלה ב Pitch וגם ה Pitch פתיר וידוע מזמן כמו שרולי עשו מבלי לפגוע בתאימות או בהתאמה מינימלית מצד המשתמש.

ציטוט:
הבעיה נובעת מכך שכמעט כל פקודות CC במידי מתייחסות לערוץ, ולא לאירוע. (חוץ מאפטר טאץ' שעד לא מזמן כמעט לא היה ממומש בחומרה ובתוכנה).

כלים כמו הרולי או הלינסטרומנט ממשים את היכולת לשנות פרמטרים פר אירוע ע"י זה שהם ממפים כל הטרגה לערוץ נפרד. זה כאב ראש לא נורמאלי עבור המשתמש - הוא צריך להגדיר סינטי נפרד לכל ערוץ שמנגן את אותו פאטץ' עם אותו מיפוי CC כדי שהקונטרולר יעבוד.

גליידים בפיטץ', למשל ,ממומשים על ידי האק של פקודות הפיטץ' בנד על ערוצים שונים, מכיוון שבמידי לא מוגדרת היכולת לשנות תדר של הטרגה מעבר להפעלת הnote on ומניפולציה באמצעות CC ופיטץ' (שוב על הערוץ שבו בוצעה ההטרגה).


אם אתה מתכוון ל Channel-Per-Note זה נתמך ב Logic-X, Cubase8, Spectralsonic, U-he ובמגוון סינטיסייזרים אחרים ב VST3. רחוק מלהיות נדיר ואין שום מגבלה בהקשר הזה ל 1.0 MIDI.

ה Roli משתמש כאמור ב Polyphonic aftertouch שמרבית הכלים המודרנים תומכים היום. וגם הלינסטרומנט:

ציטוט:
Regarding MIDI, by default LinnStrument sends over a single MIDI channel, using Poly Aftertouch for independent per-note pressure, and X-axis pitch bends and Y-axis control change messages sent only from movements of the most recent touch. (This works within MIDI's limitation of bends and CCs applying to all notes on the channel.) This permits both polyphonic play and three-dimensional solo expression on a single channel, and works with any MIDI sound generator because it's sending the same messages as from any MIDI keyboard.


ציטוט:
זה כאב ראש לא נורמאלי עבור המשתמש - הוא צריך להגדיר סינטי נפרד לכל ערוץ שמנגן את אותו פאטץ' עם אותו מיפוי CC כדי שהקונטרולר יעבוד.


אם המכשיר לא תומך זה לא קשור ל MIDI. מה שלא תומך ב P.Aftertouch t או Channel-Per-Note סביר גם לא יתמוך ב MPE או MIDI HD.

לגבי MPE - Multidimensional Polyphonic Expression
זה סטנדרט בתוך הפרוטוקול שנוצר על ידי מספר חברות כמו Roli , Apple, Bitwig, Keith McMillen. לתמיכה תלת מימדית והוא מסתמך על MIDI עם תאימות אחורה. ניחשת נכון MIDI 1.0, זה רק עוד דוגמה לכמה MIDI הוא פרוטוקל שהקדים את זמנו.

The specifications set in this document are utilising MIDI 1.0 only.


אשמח גם אם תוכל לשלוח לי את המקורות שלך. כאמור למרות שמדובר בפרוטוקול שלא עודכן מיום יציאתו כמות האפשרויות כמעט ואין סופית ועוד לא נגענו בפקודות Control Massage ב System exclusive שגם אותן קל למשתמש לנגן, להקליט ולערוך היום מול מחשבים למשל בעזרת editors וסקריפטים יעודיים.

כמובן שגם אני רואה את הצורך לפשט עוד יותר ולהוסיף תכונות חדשות בתקשורת עם טכנולוגיה עתידית כמו MIDI HD אבל מהניסיון שלי זה יכול להיות יותר מאתגר למשתמשים ממה שמוצג היום. לחשוב שפתרון משנת 83 הוא עקום בגלל צורך חדש שהגיע 32 שנה אח"כ זאת לדעתי דרך עקומה להסתכל על הדברים, תזכור שכל מכשיר או אפילו פלאג-אין שלא יעבור עדכון לפרוטוקול חדש גם לא עובד בכל מקרה עם Polyphonic aftertouch או MPE אז זה די מבהיר ש MIDI 1.0 הוא לא הבעיה. MIDI ניתן בחינם מיום יציאתו ואם היה מסובך ויקר לבניה בכל מכשיר לא היה תופס. אולי מי שנולד לתוך זה לוקח את זה כמובן מאליו.

הכל באהבה לנושא כמובן, אשמח לעוד מידע ממך ואת דעתך אבל תן קישורים! #thumbsup
eshefer
Act Compatible
הצטרף: 31 אוק' 02
הודעות: 451
הודעה פורסם: רביעי 23 ספט',15 12:35   
בסופו של דבר אנחנו לא חושבים מאוד שונה אחד מהשני.


ציטוט:
לחשוב שפתרון משנת 83 הוא עקום בגלל צורך חדש שהגיע 32 שנה אח"כ זאת לדעתי דרך עקומה להסתכל על הדברים


״הצורך החדש״ אינו חדש בכלל. לגבי כלים בעלי שליטה מרובת מימדים, ההאקן קונטיניום, לדוגמה יצא ב 1999, האייגנהארפ בסביבות 2007 אאל״ט. הנסיונות ליצור ממשקים ש*דורשים* מידע רב ומורכב ממה שמידי יכול לספק ללא האקים עקומים מעליו לא התחילו אתמול.

וזה יותר מורכב מזה. שוב.... בגלל איך שמידי בנוי, מ 1983, רוב הממשקים בנויים בתצורה של הטרגה של אירועים דיסקרטים (note on\off), כששליטה מורכבת יותר קשה מאוד למימוש מבחינת שוק הכלים המוזיקאלים האלקטרונים. זה עניין של ביצה ותרנגולת. לא היו כאלה בגלל שהשוק לא היה ערוך לקלוט אותם מכיוון שהפרוטוקול שכולם עבדו איתו לא איפשר עבודה נוחה עם כלים כאלה. עד למידי מעל USB, היתה גם היתה הגבלה מטורפת על מהירות מעבר המידע. ורזולוציה היא גם בעיה.

ציטוט:
לגבי MPE - Multidimensional Polyphonic Expression
זה סטנדרט בתוך הפרוטוקול שנוצר על ידי מספר חברות כמו Roli , Apple, Bitwig, Keith McMillen. לתמיכה תלת מימדית


את המפרט הזה חריט בווין (מתכנת שעבר באייגנהארפ, וכיום עובד עבור מוג ולינסטרומנט) וחברים (כשבינהם רולי הם מהבולטים) הגדירו ופרסמו כבטא השנה. בנוסף... זה שרולי קנו את החברה מאחורי ספריית JUCE זה עוד איתות לכל התעשיה לגבי זה שהסטנדרט הזה ומה שיבוא אחריו ימומש עמוק לתוך הספריות שמתכנתים עובדים איתם.

http://www.juce.com/forum/topic/juce-has-been-acquired-roli
http://createdigitalmusic.com/2014/11/roli-makers-seaboard-instrument-just-bought-leading-c-audio-framework/

אז כן, זה נכון. כמה גורמים התאחדו כדי לשנות משהו באופן שמידי ממומש בהקשר של קונטרולרים רב מימדיים, זה קורה כי הספסיפיקציה הנוכחית של מידי לא עונה לצרכים הספציפים של הדור החדש של הקונטרולרים. רגע, זה נשמע לי מוכר.

ציטוט:
אמ;לק: סוף סוף יהיה שינוי אמיתי בMIDI והכלי הספציפי הזה הוא אחד הסיבות המרכזיות שיגרמו לזה


אז כן, נכון, המימוש יהיה מעל מידי, וכן מידי זה אחלה והכל, כל הכבוד למידי.

הנקודה שלי היא שעכשיו יהיה שינוי. השינוי מתבשל כבר 15 שנים, אבל היום הוא מתחיל לקבל צורה. הוא מקבל צורה בגלל שיש סוף סוף כח שיווקי וכלכלי לדחוף אותו קדימה, אז כן, הצורה הזאת ממומשת מעל מידי בגלל שכולם משתמשים כבר במידי ורוצים שיהיה קל להטמיע את השינוי הזה עבור החברות שפועלות בשוק, לדעתי לא בגלל שהפרוטוקול הסריאלי הזה כל כך נהדר, אלא יותר בגלל שהתעשיה הזאת מסתמכת על הפרוטוקול הזה באופן שכמעט בלתי אפשרי להטמיע משהו שלא מבוסס עליו.

-----

אה כן, עוד כמה דברים:

ציטוט:
מרבית הפלאגאינים והסיקוונסרים כן, במרבית המקרים של Control Massage אין צורך ברזולוציה שאתה מתאר ( הודות ל Smoothing ) ו


זה לא פיצ׳ר, זה באג. הצורך להוסיף מידע בצד המקבל בגלל רזולוציה נמוכה בנתונים מהשולח איננו פיתרון, זה האק. האידיאל הוא שאתה תשלח ותקבל רזולוציה גבוהה מלכתחילה שמידע השליטה יהיו אחד לאחר מדוייק בין הגורמים המעורבים. ומה זה ״במרבית המקרים״, בכלל? ״במרבית המקרים שורת פקודה מספיקה להפעיל מחשב״. ״במרבית המקרים לא צריך מסך מגע לטלפון״. ״במרבית המקרים יוני דואר מספיקים להעברת מידע בין ערים״.


ציטוט:
אין קשר למזל או לרולי. הרולי seaboard פועל על after touch פוליפוני.


לא. במימד אחד - לחץ - הוא עובד עם זה, בשאר המימדים - צד לצד (פיטץ׳) ולמעלה למטה (כמו פיידר על הקליד שממומש בrise החדש) המימוש של שליטה על סינטים חיצוניים לroli הוא באמצעות הטרגה של אירוע מידי בערוצים נפרדים.

אנאלוגיה מעולם הרפואה: לעבוד עם זה היום בעולם של תוכנה וחומרה שמתממשקת באמצעות midi זה כמו לבצע טיפול שורש דרך הרקטום.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מקלדות, סינטים ושלטים - Synth

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון