יוצא לי לתקלט במקומות לא אידאליים (מסיבות פרטיות במקומות סגורים), בהם אין לי שליטה על איכות מערכת ההגברה וכיולה.
התוצאה לעיתים מאכזבת ואני חושב להוסיף לפחות eq גרפי משלי.
עם קצת טריקים, ניתן להוסיף eq vst גם לתוכנות תקלוט כמו טרקטור ודומותיה (ביציאה מה asio), אולם אני גם חושב בכיוון של eq outboard (חושש מבעיות יציבות).
יש המלצות ? Dbx גרפי 31 ערוצים זה כיוון טוב?
ברינגר deq2496 ? (לרוב אני נמנע מברינגר)...
eq 31 ערוצים זה כיוון טוב
הדגם הזה של בהרינגר זה כיוון רע...מנסיון הוא מוסיף המון רעש רקע ולא ממש אפקטיבי
אם כבר eq חיצוני הייתי מחפש משהו משומש בכיוון של ashly (שיש לו low cut משתנה) או הדגמים היקרים יותר של dbx. אפשר למצוא אותם ממש בזול במשומשים
בהצלחה
להוסיף גרפי בסיטואציות האלה זה חטא על פשע.
זה יעבוד אבל אתה מכניס כל כך הרבה פייזינג ורעש למערכת, בטח כשאתה מתעסק בדברים כמו בהרינגר (או אשלי, או דיביאיקס)
תבין קודם שזה שהגבוהים לא קריסטלייים על מערכת איקס, לא אומר שאין מספיק מהם, יכול להיות שהאלמנט גמור, יכול להיות שזה כל מה שיש לו לתת. לדחוף בכח לא יעשה את זה טוב יותר, ובטח לא להתחיל לשחק עם 31 בנדים.
אותו דבר עם הנמוכים.
נסה למצוא איזה פרמטרי כפול איכותי עם 3-4 בנדים עם פעמון משתנה. יותר בנדים מזה וזה כבר סימן שמשהו רקוב.
dn410 עולה משומש 400$ באיביי, ואם כבר גרפי, אז dn370 שעולה 600 דולר חדש, נותן היי ולואו פאס ושני נוצ'ים צרים מאוד ורציפים
נסה גם BBE SONIC MAXIMIZER, שהוא נשק סודי שלא הרבה מכירים ומשתמשים מכל מיני סיבות, אבל בתור פלסטר הוא יכול לתת תוצאות טובות אפשר למצוא אותם בגרושים, אבל הייתי משקיע קצת יותר והולך על דגם עדכני.
מסכים מאוד לגבי ההמלצה לעבוד עם פרמטרי בכיוון מערכת,
גרפי יעיל יותר ב"חיסול" ממוקד של תדרים בעייתיים(עומדים או מפדבקים) אך לא לטיפול טונאלי במערכת.
אם בכל זאת תרצה גרפי המלצתי היא על לא פחות מ 2231 של DBX שעולה היום יד שניה כ 600 ש"ח.
לגבי הסוניק מקסימיזר של BBE צר לי לאכזב אך מדובר פה במכשיר "רע" מאוד, וכאשר מבינים לעומק מה הוא עושה ואיך מבינים כי הוא לא יותר מEQ(ועוד אחד כזה שהנק התחלה שלו היא ממש אבל ממש לא שקופה).
מצ"ב סירטון שמסביר וממש מראה...
https://www.youtube.com/watch?v=LosL-gdHLpk
בכל מקרה ממליץ ללמוד בצורה רצינית על כיוון מערכת לפני שנכנסים לתחום או לאיזה השקעה כלכלית, כי ברוב המקרים הפיתרון הוא לא תוסף חיצוני או כיוון איקיו קליל.
אף אחד לא בא לכוון מערכת עם המכשירים האלה, הם פלסטרים ולא יותר. להפך, הפשטות שלהם עושה אותם למה שהם.
אין מה לכוון מערכת על ערימת ארגזי פלסטיק סיניים או מערכת מותקנת שנקנתה מפירוק של מועדון לפני עשור.
לגבי הדמו, סבבה, אבל אין שם אודיו.
סתם להסתכל על גרף ולהגיד כן או לא זה חירטוט.
קיר מצד הרמקול, ליד הרמקול?
התחלת עם שאלה אחת והגעת לשאלה אחרת שאין ביניהן שום קשר.
הצבה של רמקולים היא תורה בפני עצמה ול"רמקול ליד קיר" אין פתרון לפני שבכלל אתה יודע אם יש פה בעיה או לא.
אז או שתנסח בעיה (רמקולים באיכות נמוכה עם עודף לואו מיד על חשבון גבוהים, רמקולים צמודים לפינה/קיר וההחזרים שהם יוצרים, רמקולים תלויים בזוית לא נכונה וכו') ואז יענו לך עליה, או שתתמודד עם מה שיש, כי לא תמיד אפשר לשנות את מה שמותקן, לא תמיד אפשר לייצר יותר "איכות".
צריך לדעת מה אפשר לתקן ועם מה להתמודד, אין מספרי קסם ואין פתרונות אינסטנט של "תקמפרס פיקים ותרים 3500 הרץ והקיר יעלם כלא היה"
טיפ קטן לחיים (בעולם ההגברה), במקום שמציבים את הרמקולים במיקום לא אידאלי, בלי בדיקות ובלי להתחשב בצרכי הלהקה/מוזיקה, כשדרישות ה"אסתטיקה" דורשות שיהיה רמקול לבן, לא משנה מאיזה סוג, זה הזמן לשחרר ולא להתחיל לחפש איפה להזיז. אם רק לך אכפת, כנראה שללקוח לא אכפת. תחייך, תגיד תודה ותנסה לעשות את מה שאפשר.