תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 04:08
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  מתן24  
הצטרף: 20 מאי 10
הודעות: 64
מיקום: ירושלים
אילו אוזניות מתאימות עפ"י נתוני מגבר האוזניות בכרטיס קו
הודעה פורסם: שבת 02 אפר',16 23:27   
שלום לכולם!

חיפשתי בפורום, אך לא הצלחתי למצוא תשובה מתאימה למה שאני מחפש, אז מאוד אשמח לקבל עזרה #smile

יש ברשותי כרטיס קול impact twin (של TC electronics). יש בו מגבר אוזניות מובנה עם יציאה לשתי אוזניות. רציתי לדעת אילו אוזניות = עם איזו התנגדות (Ohm) לקנות, כדי שאוכל לחבר שתי אוזניות בו זמנית, כי הבנתי שעלול להיווצר עומס.
אם זה לא משנה במקרה שלי, אשמח לדעת, כדי שיהיה לי מבחר גדול יותר של אוזניות לבחירה.

להלן הנתונים המועתקים מנתוני כרטיס הקול (תחת הכותרת Headphone outputs):

Impedance: 80 ohm

Power @ 40 ohm load: 200mW
Power @ 600 ohm load: 93mW

כתבתי את הנתונים שנראו לי רלונטיים.

דבר אחרון: אני מחפש אוזניות שפשוט יישמעו כמה שיותר טוב בשביל הנגן/זמר שמקליט, שייהנה מההקלטה. הן לא ישמשו לצורך מיקס. אני לא יודע אם במקרה כזה אני צריך לחפש אוזניות אולפניות או רגילות.. אשמח מאוד אם תוכלו להמליץ. התקציב שלי די נמוך, עד 500 שקלים. (אם כדאי אולפניות- מה לגבי Superlux? הן זולות ואמורות להיות די טובות)

תודה רבה מראש!
  מתן24  
הצטרף: 20 מאי 10
הודעות: 64
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שבת 02 אפר',16 23:44   
שכחתי לציין: יש ברשותי אוזניות פשוטות של סוני MDR-XD100. ההתנגדות שלהן היא 40 Ohm. אם הן מתאימות, אשמח לצרף אליהן זוג נוסף.. עדיף עד 500 שקלים לאוזניות השניות..
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19288
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 03 אפר',16 11:44   
לפי הנתונים שהבאת, עכבת היציאה היא 80 אוהם לעוצמה הנומינלית אך מצוין גם שהעוצמה עולה בחיבור 40 אוהם כאפשרות חיבור (אם היה מצוין מינימום עכבת עומס ליציאה הזו, היה יותר ברור).
שכך, אני מניח ש-2 אוזניות 40 אוהם בחיבור טורי המפצל ביניהם יעמוד בהספק הנ"ל.
ככל שהתנגדות האוזניה המחוברת גדולה יותר, כך העוצמה תונחת מעשית, אך גם יש הגבלה כמה נמוכה יכולה להיות העכבה של האוזניה המחוברת. כלומר, 2 אוזניות בחיבור מקבילי המפצל ביניהן על אותה יציאה ינחית את ההתנגדות לחצי (20) ועשוי להעמיס ולחמם (ואולי להמית) את מוצא האוזניות במכשיר, למרות שהעוצמה תגדל. אפשר גם שלא אם נתון עכבת המינימום של אוזניה מגיע נמוך יותר מ-40.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  מתן24  
הצטרף: 20 מאי 10
הודעות: 64
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 03 אפר',16 13:29   
תודה רבה על התגובה! אז בע"ה אוסיף זוג אוזניות בערבה דומה לזו של הזוג הקיים.
אשמח גם לתשובה- האם כדאי אוזניות אולפניות או פשוט רגילות איכותיות כדי להעניק חווייה טובה יותר לנגן/זמר?
ואם יש המלצות בתקציב שציינתי, יתקבלו בברכה! (ומה לגבי superlux, אם מישהו מכיר..?)
תודה!
  מתן24  
הצטרף: 20 מאי 10
הודעות: 64
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 03 אפר',16 22:39   
אשמח לעזרה.. #biggrin
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19288
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 04 אפר',16 13:03   
בחר אוזניות שנשמעות לך כנות עם מה שנשמע ברמקול ככל האפשר, או נחמדות מבחינת סאונד אם זה עוזר יצירתית - בכל מקרה לא עובדים איתן לאורך זמן. ההחלטה בידך.
לרוב מצפים למצוא באולפן מסחרי כמה דגמים ספציפיים שעומדים בעוצמה, בעכבה ובסאונד, וגם באטימות האפרכסת לזליגות סאונד. כאשר המערכת אישית ולהפקות אישיות שלך, אתה המחליט. לך על האוזן שלך, תצטרך החלטות כבדות יותר במיקסים #smile
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 522
מיקום: מרכז
לגבי SUPERLUX
הודעה פורסם: שני 04 אפר',16 18:35   
הכל תלוי בדגם!
ניסיתי פעם כמה ורובם היו מצוינים ברמת הקלטה (פידבקים חיוביים מהאמנים)
ולעומת זאת כולם לא היו "מציאה יוצאת דופן"ברמת האזנה הנדרשת לטכנאי (לטעמי)

אלו הדגמים שאהבתי אצלם: ׁ
Superlux HD 681
חצי פתוחות עם הגבר קל בנמוכים העמוקים (תואמי AKG 240S)
(גילוי נאות: כזה אחד מחובר אצלי דרך קבע למיקסר בפינת הקלידים שלי)

HD 681F
אותו רעיון כמו אלו שלמעלה רק ללא הגבר קל בתדרים הנמוכים

HD 662F המומלץ ביותר לעבודת אולפן וכביכול מקביל לדגם
AKG 271 STUDIO כאן הגב סגור לגמרי והסאונד הרבה יותר FLAT
(הכרת הטוב: אני קונה כאלו מדי פעם אצל אריה שולמן-צליל ונהנה משירות אדיב מעולה)

ואת אלה אני לא ממש מחבב:
HD 622
שהם זהים לכאורה ל 622F אך עם הגבר קל בנמוכים
מה שממש לא מתאים לאוזניות סגורות גב גדולות (לטעמי)

באופן כללי כל הדגמים הללו הם 32 אום (להבדיל מ AKG הנזכרים שהם 55 אום)
יש להם גם כאלו שהם 50 אום אבל הקשת שלהם לא נוחה כמו אלו
-----
לטכנאי (או כאוזניה יחידה לשימוש) אני תמיד קונה AUDIO TECHNICA ATH-M30
שוב..ושוב...
_________________
אם אין אני לי Rupert Neve לי..
_______________________
PC i7,RME 32 i/o interface ,Soundcraft digital consoles-64ch
  מתן24  
הצטרף: 20 מאי 10
הודעות: 64
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 06 אפר',16 22:18   
ואוו, תודה רבה על התשובה המושקעת!
Superlux נשמעים לא רעים לפי מה מה שאתה מתאר. נראה לי שאלך על אוזניות סגורות, כדי שלא יהיו זליגות בהקלטה.. אני בעיקר חושש מזליגות של המטרונום.. אם זו לא הייתה בעיה, הייתי דווקא חושב ללכת על הבחירה הקלאסית- AKG K240.

רק שאלה אחרונה, שבעצם שאלתי כהקדמה לכל הסיפור: האם בכלל יש עניין לקנות דווקא אוזניות אולפניות בשביל ההקלטה לנגן/זמר ולא אוזניות רגילות עם סאונד טוב? אני מזכיר שהעיקר הוא שהן יהיו נוחות ונותנות תחושה מפנקת על האוזן וכמובן סאונד מחמיא ומפנק. הן כנראה לא ישמשו אותי למיקס. אני תוהה אם סאונד 'שקוף' לא יהיה פחות מחמיא למי שמקליט.. מצד שני, האולפניות תמיד מפורטות יותר, דבר שיכול לשדרג את חוויית השמיעה..
  מתן24  
הצטרף: 20 מאי 10
הודעות: 64
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 06 אפר',16 22:21   
וגם תודה רבה לך, ראובן! האולפן הוא בביתי, אך יש לקוחות שמגיעים, והאוזניות הן בשבילם.. אכן, זו לא החלטה כבדת משקל, רק מאחר ולצערי אין לי אפשרות ללכת לשמוע אוזניות, אצטרך לקנות עפ"י המלצות, לכן אני מסתפק..
תודה רבה #smile
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 522
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: רביעי 06 אפר',16 22:57   
ציטוט:
Superlux נשמעים לא רעים לפי מה מה שאתה מתאר

כפי שאמרתי למוניטורינג אמנים דווקא, ובתקציב זה.

ציטוט:
נראה לי שאלך על אוזניות סגורות, כדי שלא יהיו זליגות בהקלטה

אם לא מדובר בקליק היסטרי או בהקלטת תופים ונשיפה הזליגה היא מיניאוטורית
ספציפית במקרה של שירה אמנים רבים מעדיפים אוזניות חצי פתוחות וזה סוביקטיבי

ציטוט:
הייתי דווקא חושב ללכת על הבחירה הקלאסית- AKG K240

המממ.. אם מדובר בשירה דווקא באוזניות עם הגבר הנמוכים צריך להזהר
האמן מרגיש כאילו הוא קרוב למיקרופון בגלל ההגבר הזה כאילו מדובר ב אפקט קרבה
טיפ: במקרה כזה אני מנמיך מעט את הנמוכים בדרך לאוזניות מ 90 הרץ ומטה

ציטוט:
האם בכלל יש עניין לקנות דווקא אוזניות אולפניות

בוודאי מעבר לנוחות מדובר באוזניות שתוכננו לשאת עוצמת יתר ריגעית בהצלחה
(למשל כשהזמר קצת צועק... #headphones )

ציטוט:
אם סאונד 'שקוף' לא יהיה פחות מחמיא למי שמקליט

הסאונד גם באוזניות אולפן איננו שקוף! גם "FLAT" איננו תמיד שקוף
וזה גם מושפע ממשתנים כמו הלחץ על האוזן, עוצמת האזנה, התאמה למגבר אוזניות...
נ.ב.- גם אם הסאונד היה שקוף (מדויק) ונמצא באמת שהסאונד איננו מחמיא
אז.. כנראה שזה הזמן ל"מוקלט" לחפש קריירה חדשה...
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון