תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:11
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
חוסר המידים ברמקולים שלי.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  eliya  
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
חוסר המידים ברמקולים שלי.
הודעה פורסם: שבת 04 ינו',03 23:38   
יש לי רמקולים של מערכת סטריאו שאיתם אני עובד. לצערי.
הרמקולים(הארגזים יעני), בנויים כל אחד משלושה רמקולים.
האחד, וופר. השני, מיד ריינג' והשלישי טוויטר.
לצערי(כמה צער שיש בי.. #biggrin ), בשני הרמקולים, הקונוס של המידריינג' מעוך פנימה.
בקטעים שלי, שמתי לב שאני מעמיס מידים משום מה, למרות שאצלי אני שומע את הכל בסדר גמור, אבל בספקטרום אנאלייזר אני רואה עודף מידים. נתתי למישהו לשמוע את אחד הקטעים שלי על מוניטורים(כן כן, מקצועיים, אולפניים) והוא אמר שיש עומס מידים.
השאלה שלי היא כזאת. האם מעיכותו של קונוס המידריינג' היא זו שגורמת לכך?
האם החלפתו בקונוס חדש תשפר את המצב?
אהה! אני כן שומע מהרמקול הנ"ל.
הרמקולים של מורל. הדגם זה OLP-407.
avrhmozz
הצטרף: 24 ספט' 02
הודעות: 6
מיקום: hayfa
הודעה פורסם: ראשון 05 ינו',03 00:02   
יכול ליהיות שהיצרן החסיר ברמקולים האלה mid
ובגלל שזה רמקולים שהם לא flat כלומר לא מאוזנים אלא של מערכת. אז יש לך חוסר ב-mid
ולכן יש לך בשמיעת הקטע חיוב למלא את החסר הזה באיזור ה-mid
ואתה מוסיף mid עד שזה נישמע בסדר בmix
ועובדה שהאנלייזר מראה גם עודף בmid .
1.יכול ליהיות שהאנלייזר לא צודק {מה שבדרך כלל לא נכון}.אז תנסה לישמוע במערכות נוספות.
2.אתה יכול לילמוד את הרמקולים לאט לאט על ידי זה שתשמע במערכות שמע אחרות ולהצליח לעשות mix מתי שהוא.
3.אם אין לך בעיה של כסף אז תיקנה מוניטורים אולפניים שהם בדרך כלל flat.
תצליח ידידי. #smile
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 05 ינו',03 10:06   
אתה פשוט צריך להתרגל לתכונות של הרמקולים האלה.
אני בטוח שחוץ ממחסור במידים יש שם עוד כמה דברים חשובים שלא שמת לב אליהם.
  eliya  
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: ראשון 05 ינו',03 15:44   
אני מודע לכך שישנם בוודאי עוד כמה דברים שאני לא מודע להם.
אבל אני רוצה לדעת, מאנשי מקצוע(בלי לפגוע לאלה שענו לי), מה דעתם. האם המעיכה של המיד ריינג' מחסירה לי מהמידים, והם תיקון יעזור.
  eliya  
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: ראשון 05 ינו',03 22:06   
טיקול? ראובן? מישהו?
avrhmozz
הצטרף: 24 ספט' 02
הודעות: 6
מיקום: hayfa
הודעה פורסם: ראשון 05 ינו',03 22:16   
בפירוש לא יעזור תיקון!!!!
וקבל ציטוט מגאון"מעוות לא יכול ליתקון וחסרון לא יכול להימנות"{שלמה המלך)
_________________
breslov
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: ראשון 05 ינו',03 23:09   
מעוך?, האם הכוונה לקונוס, או לכיפה העגולה שנמצאת לפעמים במרכז הרמקול?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 06 ינו',03 01:57   
בשאלות מסוג זה חייב לבוא הנתון של "ממתי זה התחיל" או "האם זה היה כך מהתחלה".
ציטוט:
שמתי לב שאני מעמיס מידים משום מה, למרות שאצלי אני שומע את הכל בסדר גמור, אבל בספקטרום אנאלייזר אני רואה עודף מידים

ונגיד שתגיד שאתה כבר לא בטוח:
ראשית: כל עיוות במבנה של רמקול אינו דבר רצוי מבחינת הפקת הצליל, שכן:
1. היצרן לא תכנן אותו כך (בתקווה שהוא אכן "תוכנן")
2. הרמקול משחזר בדרכו המכנית תנועה של גלי קול, מה שגורם להפקתם מחדש באוויר. מדובר בגלים לכל דבר, ממש כמו אלה שאתה רואה על המסך בעריכת גל. עכשיו, נסה לצייר על גל 'מסך' כזה הפרעה כלשהי, או הוסף לה שקעון קבוע בכל מחזור גל, והרי לך הרמוניה נחמדה, או תדר מונחת/מחוזק, או כל קומבינה בלתי משוערת מראש המפריעה לצורת הגל להיות מופקת בדרך המקורית.

עד כאן זה נכון לגבי קמט, כיפוף, שקעון, בלט.. על פני שטח הקונוס, מהציר ועד לטבעת. התוצאה מכך היא שינוי צורת הגל, בכמות ובכיוון התלוי בעומק העיוות.

אם תנועת הקונוס מוגבלת, מופרעת או לקויה בכל דרך שהיא שאינה תואמת לתכנון המקורי, במקרה זה ייחלש ההספק של אותו תחום תדר שבו הרמקול עוסק, אבל הדבר יתבטא לרוב גם בעיוותים נילווים, ולא רק בהורדה כללית של התחום.

מכאן השאלה שלך ברורה כעת יותר, שכן אתה רוצה לדעת אם החשוד הינו ויזואלי או סמוי.

לדעתי, על סמך הנתונים שברשותי בלבד, לא הקמט יוצר את הבעיה שהזכרת.
ראשית: תקן את השקע באחת הדרכים שהוזכרו כבר כאן בפורום (שואב אבק?! בעדינות...).
בדוק עכשיו! שים גל סינוס ושים לב אם הוא נשמע נקי כמו חליל או חודר כמו סינטי.
רוב הסיכויים שתמשיך לראות באנלייזר את אותה תוצאה, שכן תחום האמצע ממש שולט אצלך, אם במיקס או בטעם או באוזן.
נדיר שתחום האמצע חסר לאוזן, שכן זה התחום שאליו היא רגישה ביותר.
אם נחבר את רגישות האוזן לתדר זה + הבעיה שאתה מרגיש מחסור, זה אומר שהבעיה אפילו חריפה עוד יותר.

אני הייתי זורק את הרמקולים אם הייתי מתכנן עליהם את עתידי או הנאתי, אבל לא לפני ש:
- שמע דרכם משהו מסחרי מוכר, בייחוד לאחר ששמעת את אותו הדבר במקום אחר ושמת לב לתחום האמצע, וזאת כדי להיות בטוח שאלו הרמקולים ולא מה שבדרך (כמו המגבר או הקרוסאובר שבתוך הארגז).
- הקשב דרך אוזניות טובות ושים לב אם יש התחזקות של האמצע.

בדוק את עצמך.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שני 06 ינו',03 21:05   
avrhmozz :
בפירוש לא יעזור תיקון!!!!
וקבל ציטוט מגאון"מעוות לא יכול ליתקון וחסרון לא יכול להימנות"{שלמה המלך)


Ah, but:


"חזית איש מהיר במלאכתו לפני מלכים יתיצב" (שלמה המלך, משלי כ"ב כ"ט)

Try Hauzman...

Peace,

Zooot
  eliya  
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: שני 06 ינו',03 21:09   
#lol חחח זוט! אהבתי!
ולעונים לי. ראובן, תודה!
אני לא מתכנן על הרמקולים האלה בתור רמקולים שישמשו אותי כמוניטורים. אבל אין לי כסף למוניטורים..
אני אנסה מה שאמרתם.. תודה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון