הצטרף: 20 דצמ' 16
הודעות: 9
פורסם: שישי 23 דצמ',16 17:14
לפעמים בסופ״ש אני מאזין לרדיו 103FM לרצועה שנקראית ״שבת עברית״ שבה משדרים שירים עבריים משנות ה-50/60/70 ואני מוכרח להודות שהסאונד הוא פשוט תענוג לאוזניים ואני באמת לא מבין מה היה אז שאין היום למה השירים שהוקלטו לפני 50 שנה נשמעים כל כך טוב והשירים שהוקלטו ומקליטים היום נשמעים רגיל? לצורך הדוגמה עשיתי יום אחד השוואה וניסיתי לשמוע את האלבום של שלום חנוך ואריק איינשטיין ״מזל גדי״ משנת 69' ולשמוע את מוסקט מ-99' זה אמנם אותם אמנים ואני מאמין שגם אותו צוות אבל זה פשוט לא זה הסאונד נשמע יותר קריר ופחות חם ומלא למרות ששני האלבומים האלה הוקלטו על אנלוגי עם אותו ציוד שעבדו איתו בשנות השישים והשבעים, בקיצור השאלה היא מה עושה את ההבדל המהותי הזה בסאונד ולמה אי אפשר לשחזר אותו באלבומים החדשים של היום?
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 7919
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 23 דצמ',16 21:20
רצועת שידור נפלאה, שחושפת כל פעם מחדש את העושר המוסיקלי המדהים שיש כנו בארץ.
הצטרף: 20 דצמ' 16
הודעות: 9
פורסם: שבת 24 דצמ',16 03:01
כן אני מבין מה אתם אומרים שזה המוסיקה והבן אדם אבל עובדה שאמנים ותיקים כמו חוה אלברשטיין שהוציאה לפני כמה חודשים אלבום חדש ובהשוואה לתקליטים שלה משנות ה-60 יש הבדל עצום בסאונד וגם הייתי אומר באיכות, אבל האם לדעתכם יש קשר טכני לכל זה זאת אומרת האקוסטיקה ותנאי ההקלטה אולי הציוד או כלי הנגינה?
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 189
מיקום: נתניה
פורסם: שבת 24 דצמ',16 05:15
לדעתי הצנועה והלא מקצועית מה שיוצר את ההבדל זה גם הציוד וגם רוח התקופה. מבחינה פסיכולוגית וחברתית הטכנולוגיה (הציוד) יוצרת אוירה מסוימת והרגלים מסויימים שמשפיעים גם על אומנים ותיקים. מבחינה סונית לציוד יש השפעה מאוד גדולה על הסאונד. גם הטעם האסתטי קשור לרוח התקופה ולטכנולוגיה. התוצאה האסתטית שמכוונים אליה כיום היא לא אותה תוצאה שכיוונו אליה בשנות השישים.
לדעתי המהפכה הדיגיטלית השחיתה אותנו במובנים מסוימים. בדיגיטל השמים הם הגבול, אפשר לעשות הכל. במקום לחקור את הפורמט ולקחת אותו לקצה (כמו שעשו בשנות ה60 עם האנאלוג) אנחנו נהינו יותר עצלנים ומה שכמעט כולם מנסים זה לעשות את אותם הדברים שעשו בעבר רק ביותר קלות. מבחינה מוסיקלית די פיספסנו את המהפכה הדיגיטלית...