תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 20:47
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  Barnb  
הצטרף: 22 דצמ' 10
הודעות: 92
מיקום: ירושלים
לא מצליח להגביר את המקהלה כמו שצריך
הודעה פורסם: רביעי 15 פבר',17 22:17   
בטקס שהיה הצבתי על המקהלה (סהכ 7 זמרים)
2 מיקרופונים של ברינגר c4 במרחק של משהו כמו מטר בגובה הפה, והתוצאה הייתה חלשה למדי.
היה גבול למידת הגיין שהיה אפשר לתת ללא פידבק (לדעתי מהמוניטור, כי הPA היו יחסית רחוקים ועברו את קו הבמה קדימה), ועדיין מצב הגיין לא היה רע לדעתי.

איפה הבעיה?
באופן ההצבה שלהם? במספר המיקרופונים? או אולי בכלל באיכות המיקרופונים הספציפים האלה שאולי לא מסוגלים לתת הרבה?

תודה
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',17 08:44   
קודם כל, יש סיכוי טוב שעם מיקרופונים קצת יותר טובים, נגיד AKG C1000 ומעלה תגיע למשהו יותר טוב.
אחר כך, בדרך כלל לא שולחים קונדנסרים של מקהלה למוניטורים, לא שזה לגמרי לא אפשרי אבל אם העיבוד נכון (ליווי מינימלי) הזמרים יכולים לשמוע את עצמם באופן אקוסטי וגם ככה קשה מאד להגיע לעצמה משמעותית של הקונדנסרים במוניטור ללא פידבק.
אחר כך צריך לוודא שאין פייזינג בין שני המיקרופונים - המרחק ביניהם צריך להיות גדול משמעותית מהמרחק בין כל אחד לבין המקהלה - או שמשתמשים ב-XY Stereo
מקובל גם בדרך כלל למקם קצת מעל ראשי הזמרים, מביט למטה.
ניתן לפעמים "לרמות" בפאנינג ולשלוח את המיקרופון שמכוון שמאלה דווקא לרמקול ימין ולהיפך, כך מרוויחים לפעמים דציבל או שניים.

פידבקים מהפי איי בדרך כלל יהיו בנמוכים ולואו-מיד במצבים כאלה ואין ברירה, יש לחתוך.

דבר אחרון - אם מדובר במקהלה מקצועית עם קולות ראויים לשמם, בדרך כלל הכל יעבוד בסדר, אם מדובר בילדי בית ספר, צריך לדעת שלא תגיע למשהו מושלם ובדרך כלל גם לא קרוב לזה. במקרים כאלה מוסיפים מיקרופונים ומקרבים אותם מאד - פחות קלאסי אבל עושה את העבודה. או שעוברים לדינמיים ביד.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  Barnb  
הצטרף: 22 דצמ' 10
הודעות: 92
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 16 פבר',17 10:36   
תודה סגרת לי יפה הרבה פינות
חלק מהדברים אני נזכר באמת שאמרו לי פעם (פאנינג ולא לשלוח למוניטורים)
השאלה הלא פתור היחידה שנשארה לי היא למה מקובל למקם מעל ראשי הזמרים. ראיתי את זה בעצמי ועד עכשיו לא הבנתי מה משיגים בזה
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 17 פבר',17 09:03   
זה לא חובה אבל:

אם מדובר במקהלה גדולה שיש בה שתיים או שלוש שורות של זמרים המיקום מעל הראשים עוזר להשיג מרחק ממוצע שווה בין המיקרופון לכל הזמרים, לעומת מצב בו אתה קולט חזק רק את אלה שקרובים למיקרופון. גם במקהלות קטנות יותר זה יכול לעזור בזה.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
yotamros
הצטרף: 15 יונ' 08
הודעות: 57
מיקום: חולון
C4
הודעה פורסם: שבת 18 פבר',17 14:39   
מחזק את כל מה שנאמר לפני, לגבי טכניקות הצבה.

אני אוסיף שתי נקודות.

1. C4 לא בדיוק נאמן למקור, יש לו בוסט רציני באזור ה2K, ומעבר לכך התבנית קליטה שלו היא איפשהוא בין cardioid ל supercardioid, ולכן הדחיית פידבקים שלו מאחור לא כל כך טובה. דרוש פה איקיו טוב ועדין מאוד על מנת לקבל תוצאה סבירה.

2. ישנה חשיבות גדולה לכיוון ולמיקום של הPA בהקשר של מקהלות, מרחק בריא בין הPA למקהלה ולשים לב להחזרים מהקירות בצד.
נק' נוספת בענין הזה היא שאם ניתן לתת דילי קטן לPA על מנת למשוך את "התמונה" אחורה לכיוון המקהלה הסאונד שיתקבל יהיה הרבה יותר טיבעי.

בהצלחה.
_________________
יותם רוזנבלט
שומעים חזק
www.sound-coop.com
adampo
הצטרף: 09 אפר' 17
הודעות: 5
הודעה פורסם: ראשון 09 אפר',17 23:14   
שום דבר הוא לא כלל מוסכם בהצבת מיקרופונים
זה תלוי באקוסטיקה של המקום גודל תנאי המקום וכו'
יש מיקרים שמציבים את המיקרופונים מלמטה למעלה
יש מיקרים שמציבים בגובה הפנים יש מיקרים שמציבים מלמעלה
ויש מצבים שאפילו תולים בגובה..

אגב למקהלות גדולות הייתי ממליץ לך ללכת על PCC
4-5 חתיכות על הריצפה ואתה מסודר יופי יופי.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון