תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 02:54
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית
  המשנן  
הצטרף: 31 מרץ 12
הודעות: 51
מיקום: חיפה
שבת שלום אנשים, צריך עזרה בבקשה במיקס לקטע שאני עובד עליו
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',17 12:17   
אני לא בטוח אם זה עמוס מידי ואפשר לוותר על תפקידים מסויימים, אני שומע הרבה מינימל לאחרונה #smile

ומרגיש לי שיש קצת בוץ בנמוכים ובלו מיד שאני לא מצליח לטפל בו..מה הדרך הכי טובה לגלות איזה תדרים "מלכלכים" את המיקס?
Solar P
תומך
הצטרף: 09 אוק' 06
הודעות: 695
מיקום: בת ים
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',17 12:58   
משהו עם הסאונד בס זורק נמוכים ב Low End שאפשר לסנן מעבר לזה גם בטווח שבין 80-135 . הדרך הויזואלית הכי נגישה בלי להסתבך היא בעזרת אנלייזר גרפי , אני עדיין מוצא תעצמי נצמד לאוזן כמו פעם בשיטת ה boost בגיין איקיו עם פעמון צר מאוד ובעזרת בורר התדר מוצא את התדר הספציפי שמהדהד ברגע שהגעת אליו פשוט תנחית בכמה דיבי ע"מ לאזן
גוד שבס
  המשנן  
הצטרף: 31 מרץ 12
הודעות: 51
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',17 13:12   
אני עובד כמעט תמיד עם boost בפעמון צר הבעיה שלא תמיד אני יודע לזהות מה בעייתי, לפעמים זה קופץ ישר ולפעמים זה לא ברור לי מה הבעייתי..שאתה אומר למצוא את התדר שמהדהד ב low end זה אומר למצוא תדר שנשמע גבוה יותר מהשאר? איך אתה מזהה איזה תדר הוא בעייתי?
בסאונד בס הנחתתי כמה db עם פעמון באזור ה65..התדר הדומיננטי של הקיק. אולי להנחית מהבס עם low shelf כדי להיפטר מיותר נמוכים יהיה יותר יעיל..או למצוא את התדר הבעייתי בבס ולהנחית?
תודה!
Solar P
תומך
הצטרף: 09 אוק' 06
הודעות: 695
מיקום: בת ים
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',17 13:30   
ציטוט:
שאתה אומר למצוא את התדר שמהדהד ב low end זה אומר למצוא תדר שנשמע גבוה יותר מהשאר?

זה אומר שברגע שתאתר את התדר אתה תשמע את המוניטורים "מקיאים" עלייך בקליפינג מטורף בלתי נסבל . לצורך העניין אם יש לי תפקיד בס שמהדהד ב 110HZ ואני לא יודע שהתדר הוא 110 . פותח איקיו בוחר פעמון צר ככל שניתן בכדי להיות מדויק ככל שניתן
ומגביר גיין 8-12 דיבי מכאן אתחיל לסובב את בורר התדר ע"מ לאתר את ההדהוד , ברגע שתגיע לתדר הבעייתי אתה תשמע לבד את את החריקה באוזן .
כשאתה עובד על תפקיד בס או בכלל , ברמת המיקס פר כלי \ תפקיד תמיד תזכור שלאותו צליל יש טווח שבטווח הזה קיימים אותם תדרים שמייצרים את הצליל הסופי ולעיתים רבות כחלק מהצליל מתלווים גם תחומים שבפועל במיקס אין לנו צורך בהם . לכן , תמיד תזכור שנקודת פתיחה בכל ערוץ מתחילה בכיול עוצמת כניסה בריאה וסינון \ חיתוך \ תיחום של אותו ערוץ ע"מ שינגן בדיוק בטווח שהגדרנו לו וכך תייצר איזון . בנוגע לבס לרוב אני חותך כל מה שמתחת ל 20-40 ב low cut עם מדרון משתנה בהתאם ישנם מצבים שאחזק ממש בעדינות את התדר של תו היסוד בתפקיד בס .... נורא משתנה בהתאם לתוכן
  המשנן  
הצטרף: 31 מרץ 12
הודעות: 51
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',17 14:19   


נעזרתי בעצות שכתבת פה.. הנחתתי כמה תדרים בקיק ובבס שמצאתי עם boost gain.
והקשבתי באוזניות..אני יותר סומך עליהם מה"מוניטורים" שלי (m audio שה-40 שלא מספקים #smile ) בשביל בעיות ממוקדות.
שומעים בהבדל?
Solar P
תומך
הצטרף: 09 אוק' 06
הודעות: 695
מיקום: בת ים
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',17 14:24   
ציטוט:
שומעים בהבדל?

מה לא ? #biggrin ספציפית בסאונד בס שומעים את השינוי לטובה
  המשנן  
הצטרף: 31 מרץ 12
הודעות: 51
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',17 14:30   
תענוג #smile תודה על ההסברים הטובים אחי..שבת שלום
Solar P
תומך
הצטרף: 09 אוק' 06
הודעות: 695
מיקום: בת ים
הודעה פורסם: שבת 21 אוק',17 14:33   
בכיף ..... ותמיד תנסה או תשתדל לשים לב לזנב הקיק ולהתאים אותו לתו יסוד של הבס זו נקודת פתיחה טובה להימנע מבוציות בנמוכים
אחלה שבת
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 506
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: ראשון 22 אוק',17 09:24   
המשנן:
ציטוט:
מה הדרך הכי טובה לגלות איזה תדרים "מלכלכים" את המיקס?

הנה הדרך שלי (עם השלבים):
א.הפעלת איקיו פראגרפי במצב "פעמון" או "סיכה" צר ככל שניתן והגבהה של כ 6 דציבל
ב. שיטוט איטי ומהיר לאורך הספקטרום (ועם הזמן והנסיון באיזור החשוד דווקא) והאזנה בעוצמה
ג. כשמוצאים תדר שמצלצל הכי "רע" עוצרים ו"הופכים את הכיוון" מהגבהה להנמכה ("מעלימים אותו")
ד. מאזינים עם האיקיו ובלעדיו לראות האם ישנה השפעה רצויה
ה. במידה והתשובה היא כן מרחיבים ממש טיפה את ההשפעה (Q) של האיקיו הזה ומאזינים
ו. חוזרים ומאפסים אותו (מבחינת עוצמה) ומנחיתים בחזרה מעט לפי הטעם (אבל לא 6 דציבל)

השימוש באניליזר יכול לעזור רק אחרי שזיהינו את התדר הבעייתי (לראות את ההשפעה עליו)
ולא בהכרך מועיל כדי למצא אותו מלכתחילה (במיוחד בתדרים נמוכים עד אזור הסאב*)
*- דווקא באזור הסאב האניליזר יכול לעזור לאיתור תדרים שלא בהכרח אנחנו שומעים במוניטורים
נ.ב.: יש עוד כל כך הרבה מה כדאי לדעת ולהקפיד כניגשים לאיקיו על מיקס..
בשנה הקרובה כנראה שתחל סדרה בפורום של טכניקות ושיטות עבודה מהתותחים בתחום, כרגע עדיין שוקל את זה..

מקווה שעזרתי
MiXtRiM
  המשנן  
הצטרף: 31 מרץ 12
הודעות: 51
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: ראשון 22 אוק',17 10:43   
טיפים מעולים..תודה רבה לך! עזרת

רק משהו אחד שלא ברור לי למה הוא צריך להיות "כלל"
כתבת לא להנמיך 6 db , השאלה למה? יש מקרים שזה יתן תוצאה יותר טובה ושיש צורך בהנחתה מוגזמת..לא? במקרים נדירים יחסית אבל יש כאלה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון