הצטרף: 04 פבר' 16
הודעות: 34
מיקום: ישראל
פורסם: שני 25 דצמ',17 11:17
שלום לכולם, שאלה קטנה.
אני יוצר פסייטראנס והרבה פעמים כשאני מנגן או כותב מלודיות, אני אוהב לצאת מהסולם במיוחד בסולם מינור להשתמש במדרגה חמישית מונמכת בחצי טון, לאוזניים שלי זה נשמע טוב ונותן למלודיה וויב פסיכודלי ומסתורי, אבל אני תמיד חושש שזה "מזייף" אז משנה את זה (למרות שאני אף פעם לא מוצא תחליף ראוי למדרגה חמישית מונמכת במינור).
האם זה בסדר להשתמש בתווים מחוץ לסולם?
תודה מראש.
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 189
מיקום: נתניה
פורסם: שני 25 דצמ',17 13:52
תאוריה מוזיקלית היא לא בהכרח מחייבת. לפעמים דווקא שאתה יוצא מהסולם זה נשמע יותר טוב, נותן קצת מתח ומוסיף יותר פלפל.
לדעתי אם זה נשמע לך טוב אז לך על זה, אל תיתן לחוק כזה או אחר להגביל אותך. אחרי זה תן למישהו אחר שמבין במוזיקה להקשיב בלי להגיד שיצאת מהסולם. ככה תהיה בטוח אם היציאה מהסולם נשמעת טוב או שזה צורם לאוזן.
הצטרף: 04 פבר' 16
הודעות: 34
מיקום: ישראל
פורסם: שני 25 דצמ',17 14:25
השמעתי לכמה אנשים ואף אחד לא שם לב, תודה על התגובה
תומך
הצטרף: 24 מרץ 13
הודעות: 286
מיקום: Israel
פורסם: שלישי 26 דצמ',17 02:17
אם אתה משתמש במבנה הזה והתו הראשון שלך לצורך הדוגמה הוא C אתה יכול לפרש את זה כסולם D#\Eb מינורי מלודי בעלייה שאתה מנגן את המודוס השישי שלו .
זה סולם שפחות משתמשים בו לצורך הרמוניה ואפשר לשמוע למה .. תקשיב לכל האקורדים המשולשים שנוצרים רק מהתווים של סולם מינורי מלודי בעלייה