תפריט
שלום Anonymous ::: 2018, 08:52
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
  GoGy  
הצטרף: 23 מרץ 18
הודעות: 3
מיקום: דרום
טיפול בפידבקים ועוד
הודעה פורסם: שישי 23 מרץ,18 03:37   
שלום חברים,
אשמח לשמוע את דעתכם,
מערכת הסאונד שלי כוללת מיקסר אנלוגי של ימאהה MGP24X ורמקולים מוגברים JBL PRX815.
עד לא מזמן עבדתי עם רמקולים של JBL מסדרת EON וכשעברתי ל PRX התחלתי להתקל בבעיה שכאשר אני מגביר גיטרה אקוסטית עם מיקרופון דינמי אני מקבל פידבקים וזה מחייב אותי לשמור על רמת הגבר נמוכה מאוד.
הוצע לי להוסיף פרוססור דיגיטלי למערכת - DriveRack PA2 וכך גם לטפל בפידבקים וגם לקבל אקולייזר, אך כיוון שאני עובד במערכת עם רמקולים מוגברים הפרוססור לא ינוצל במלואו (לימיטים, קרוסאובר) ובעיקר ישמש כמנחית פידבקים. גם מבחינת האקולייזר אני תוהה האם נכון להשתמש בו כאקולייזר או עדיף להשתמש בפרוססור המובנה ברמקולים (יש גישה אליו באמצעות wifi).
הממשק של ה DRPA2 דרך התוכנה שלהם נראה נוח וידידותי מאוד (ממש מפתה) אך אולי עדיף לי לקחת מנחית פידבקים ולא פרוססור לדוגמה: BEHRINGER FBQ1000 או DCX2496 או רכיב דומה של dbx? ואולי ההפרש בעלות המכשיר זניח ובכל זאת עדיף פרוססור?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19125
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 25 מרץ,18 08:50   
במקרה של כלי נגינה מפדבק מומלץ להתחיל בטיפול במקור במקום כל המערכת.
יש לבחור פיקאפ או מיקרופון מתאים, הצמדה נכונה לכלי ואם צריך איטום חלל תהודה שלו או פרספקס חזיתי
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1696
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 25 מרץ,18 10:36   
זאת אומרת שעם ה-PRX אתה משיג פחות ווליום לפני תחילת הפידבק לעומת ה-EON?

אם זה המצב, ולא שינית דברים אחרים (למשל, קירבת את הרמקול למיקרופון) הייתי מתחיל לנסות לאפיין את התדרים שנוספו לך לעומת אלה שב-EON. אפשר אפילו למקם את שניהם אחד ליד השני ולהפעיל פעם את זה ופעם את השני לסירוגין ולראות מה שונה בתחום ההיענות.

כשאתה עושה את זה נסה להבין מה אופי הפידבקים - מתפתח לאט ונשמע כמו נהמה נמוכה - תדר נמוך - מהיר יותר ונשמע כמו צפצוף - תדרים גבוהים יותר.

נסה להגביר תדר ולשוטט איתו עד שאתה מגביר את הפידבק - בזהירות ובווליום נמוך, תוך כדי שאתה מוכן להוריד מהר את הפיידר במקרה שהפידבק מתפתח. כשמצאת את התדר - הורד אותו לפי הצורך.

כמובן מה שראובן אמר נכון - שתי הגישות ישלימו זו את זו.

אם כבר מכשיר נוסף אז אקולייזר גרפי, מסתובבים כאלה משומשים באיכות טובה ובמחירים זולים, כמה מאות שקלים, אבל לפני כן נסה עם הפרמטרי של הערוץ ולבדוק את מה שראובן הציע.

בדרך כלל קשה להגביר גיטרה אקוסטית / קלאסית עם מיקרופון בעצמה גבוהה, ובעיקר במוניטורים אם ישנם. פיקאפ נשמע פחות טבעי אבל קל יותר לעבוד איתו.

עריכה - עכשיו אני רואה שיש לרמקול שלך EQ פרמטרי מובנה שיכול להישלט אלחוטית ע"י אפליקציה - אם זה באמת עובד נראה לי שבאמת אין צורך לקנות רכיב נוסף.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  GoGy  
הצטרף: 23 מרץ 18
הודעות: 3
מיקום: דרום
הודעה פורסם: שלישי 27 מרץ,18 22:12   
תודה על עצות הזהב שלכם, אנסה ליישם אותן בשטח.
אני מבין שהפתרון לבעיה שלי הוא לא הפרוססור הזה.
אנסה לטפל בגיטרה באופן פרטני, הבעיה היא שאני מגביר הרבה פעמים גיטרות קלאסיות/אקוסטיות ללא פיקאפ מובנה וזה מחייב אותי לעבוד עם מיקרופון, מישהו מכיר פיקאפ איכותי שאפשר להעביר אותו בין גיטרות?

אגב, קניתי לא מזמן כיסויי גומי לסגירת תיבת התהודה אך עדיין לא יצא לי לעבוד איתם..
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1696
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 29 מרץ,18 11:26   
יש כמה פתרונות:
מיקרופון צמוד לגיטרה של DPA
זה עובד מצויין כשלא צריך ווליום במה חזק ואין כלים חזקים קרוב לגיטרה, סאונד טוב מאד כיאה ל-DPA. זה עדיין לא מתקרב לפיק אפ מבחינת עמידות לפידבקים.

פיק אפ נצמד

עבדתי פעם עם משהו כזה והאמת שלא נפלתי מהסאונד אבל אומרים שהם טובים אז אולי שם במקרה ההוא הייתה בעיה ספציפית בפיק אפ או בהדבקה שלו. בכל מקרה זה פיק אפ אז זה יותר חסין לפידבק.

אם זו גיטרה עם מיתרי מתכת אפשר להשתמש בזה:

לינק

זה פיק אפ מגנטי ולכן יעבוד רק עם מיתרי מתכת - לא לגיטרה קלאסית. קל מאד להרכיב אותו על כל גיטרה אקוסטית סטנדרטית (עם חור תהודה סטנדרטי). הוא נשמע קצת "חשמלי" ויש לו עצמת יציאה קצת נמוכה, כך שאם מגבירים הרבה ייתכן שתשמע טיפה "היס" אבל מצד שני הוא יותר נעים לאוזן מהרבה פיק אפים פיאזו שנמצאים בתוך גיטרות אקוסטיות, והוא לא יקר. יש כאלה עם שיפורים כאלה ואחרים במחירים יותר גבוהים.

לסיום - גיטריסט ראוי לשמו צריך לבוא עם פתרון סביר שמתאים לסוג ההופעה שהוא משתתף בה - מי שמנגן עם בס ותופים ומצפה להיות מוגבר עם מיקרופון צריך להיות ריאלי בקשר למה שאפשר להשיג.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  GoGy  
הצטרף: 23 מרץ 18
הודעות: 3
מיקום: דרום
הודעה פורסם: שישי 13 אפר',18 00:13   
עוד לא רכשתי מקרופון מתאים או פיקאפ, רק רציתי לעדכן שעבדתי עם ה PRX וכיוונתי אותם עם האפליקציה לפני האירוע - התוצאה, באמצע טקס יום השואה רמקול אחד עבר למיוט ולא הסכים לחזור גם אחרי כיבוי והדלקה..
בסוף רק איתחול עבד והצלחתי רק אחרי הטקס, פדיחה...
כנראה שפתרון האפליקציה במקרה זה לא טוב.
אני בכל מקרה לא ממליץ.
Silenus
תומך
הצטרף: 24 מרץ 13
הודעות: 239
מיקום: Israel
הודעה פורסם: שישי 13 אפר',18 06:37   
יכול להיות שהרמקול פשוט כיבה את עצמו בגלל אובר-ווליום שהגיע אליו, לדעתי הגיין סטייג'ינג שלך לא נכון .
אולי אתה משתמש במערכת קטנה מדי לצרכים שלך אם תכפיל את מספר הרמקולים זה יאפשר לך לקבל יותר ווליום בלי שאתה צריך לדחוף את הדברים בצורה מוגזמת מהמיקסר.

EQ זאת לא המלצה , זאת חובה במקרה של הגברה כי פידבקים כמעט תמיד יהיו אלה !
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון