תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 17:38
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
  Yamama1  
הצטרף: 12 מאי 18
הודעות: 12
מיקום: המרכז
מיקרופון להקלטה באולפן ולצילומים
הודעה פורסם: שישי 12 אוק',18 07:21   
איזה מיקרופון יתן את התוצאות הכי טובות גם בהקלטת שירה (כשאפשר לקרב אותו) וגם בהקלטת צילומים ממרחק של חצי מטר בערך? אני מדבר על סביבת צילומים שקטה בסך הכל. אני כמובן מעדיף תוצאות סבירות (אפילו בינוניות באזניים שלכם) בשני התחומים מאשר מיקרופון שיצטיין באחד ויהיה חלש בשני. עדיף לי מיקרופון כיווני (מטרה אחת).
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3139
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שישי 12 אוק',18 11:19   
סליחה אבל אי אפשר לענות ברצינות על הבקשה שלך.
אתה רוצה המלצה על מיקרופון שיתאים לשתי צורות הקלטה שונות לחלוטין, בהתבסס על הרעיון שהקלטה זה רק המיקרופון.
מה זה הקלטות טובות עבורך? איך אתה מגדיר את ההבדל בין טובות לסבירות?
לתוך מה אתה מקליט?
כמה ניסיון יש לך עם הקלטות?

מתוך הדברים שלך אני יכול לחשוב רק מה לא - אל תקנה מקרופון דינמי.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  Yamama1  
הצטרף: 12 מאי 18
הודעות: 12
מיקום: המרכז
הודעה פורסם: שישי 12 אוק',18 14:47   
אז ככה. אין לי נסיון, אני מקליט במחשב ביתי בסיסי עם כרטיס קול מובנה, (יש אודסיטי, asio4all, ווינדוס 10) וההקלטות מיועדות לנגינה במדיום כזה ברמקולים בינוניים של מערכת קולנוע ביתית - לא להגברה משמעותית ולא לאזניים של טכנאי קול. הכי חשוב שההקלטה תהיה נקייה מבחינתי מרעשים ומעיוותים בעיקר בטווח של דיבור, שירה זה שימוש משני.
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3139
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שישי 12 אוק',18 16:11   
אוקיי ההסבר שלך נותן יותר הבנה על הסיטואציה וזה חשוב.
יש עניין בעייתי עם הסטאפ הזה מלכתחילה בטח כשמלווה לזה חוסר ניסיון.

אתה זקוק למיקרופון ממשפחה רחבה שנקראת - קונדנסרים. אתה הולך להקליט מרחוק הקלטות לדיבור, זה דורש מיקרופון ברגישות מסויימת שדורשת הגבר מסויים.

תעשה קצת עבודת קריאה ולמידה בנושאים הבאים:

1. מהו מיקרופון קונדנסר לעומת מיקרופון דינמי.
2. מהו מתח פאנטןם, ולמה צריכים אותו כשרוצים להקליט קונדנסר.
3. מה זה קדם מגבר/פרא אמפ ולמה הוא חשוב.

{במאמר מוסגר}במקרה שלך הספציפי, כשגם אין מערכת שלמה, וגם צריך משהו שקל ללמוד אותו כדי להגיע לתוצאה סבירה בלבד, הייתי ממליץ ללקנות מכשיר הקלטה סטייל Zoom H4n שיתן לך מקרופון סביבתי להקלטה מרחוק וגם אפשרות לחבר מיקרופון או להשתמש במקרופונים מובנים לשימוש מקרוב, גםלקחת אותו איתך וגם להתשמש בו ככרטיס קול חיצוני ואיכותי יותר למחשב שיתן לך מספר אפשרויות.
(זו המלצה עם אזהרה בפנים. מכשיר כזה הוא לא מיקרופון בלבד אלא מערכת שלמה בתוך היד, אבל לא עוזרת הרבה אם אתה ללא ניסיון בהקלטה וכיוב.)
ממליץ לקרוא על המכשיר גם.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  Yamama1  
הצטרף: 12 מאי 18
הודעות: 12
מיקום: המרכז
הודעה פורסם: שישי 12 אוק',18 18:31   
תודה על ההסבר.
הבנתי שאני חייב קונדנסר. עכשיו בהינתן שאני מצלם את עצמי בערוץ אחד, בלי סאונדמן ובלי מוניטורינג, יש הבדל בין הגברת אות בפרה אמפ ובין הגברה בעריכה? במידה ולא אפשר להשתמש בקונדנסר USB שיחסוך את הצורך ביציאת מתח פאנטום?
עוד אופציה שחשבתי עליה זה נק מיק. אפשר להגיד משהו כללי על ההבדל באיכות שאני אקבל מנק מיק על הדש ומקונדנסר (באותה רמת מחיר, וברמת כניסה) ממרחק של נגיד 70 ס"מ? אני מבין שיש גם הבדל בפרספקטיבה של הקול, אני שואל פשוט אם אחת מהאופציות האלה ממש פחות טובה או יותר יקרה.
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3139
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שישי 12 אוק',18 22:21   
לשאלותיך לפי הסדר:
1. פרא-אמפ או עריכה? לא קראת על הנושאים שאמרתי לך. אמרת עכשיו פסנתר וגמל שלמה באותו משפט - אין קשר בין השניים.
2. מיקרופון USB? כן, הקונדנסר מקבל את מתח הפאנטום שהוא זקוק לו מהמחשב. אין לי נסיון עם מיקרופונים כאלה ואבל הם לא מיועדים להקלטת שטח או הפקות צילום.
3. מיקרופון דש וקונדנסר (זה שם משפחה עצומה, איזה קונדנסר. גם דש זה קונדנסר למעשה) - אין דרך לענות על זה. שני כלי עבודה שונים.
4. מה זה פחות טובה ומה זה יקר בשבילך? אלו מונחים אישיים ומאוד יחסיים. השאלה אם זה בכלל מתאים אבל גם לא ברור לי למה.

תחזור למושגים שנתתי לך ותקרא קצת. הפורום הזה מפוצץ באינפורמציה על כל בורג וכל מיק שקיים.
- יש פורום למתחילים, תתחיל שם. וגם שאלות מהסוג שלך מתאימות לפורום מתחילים. סאונד מקצועי זה לאינפורמציה מסוג אחר (רא את ההודע ההראשונה המודבקת בפורום.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  Yamama1  
הצטרף: 12 מאי 18
הודעות: 12
מיקום: המרכז
הודעה פורסם: שבת 13 אוק',18 01:55   
קבלתי את ההערות שלך ואני ארד קומה.
רק דבר אחד - הבנתי שפרה אמפ מגביר אות בלייב, אבל כשאין סאונדמן שיושב עליו בריל טיים, אם אני לוקח את האות המקורי ומגביר אותו בעריכה, נגיד באודסיטי אני לא אקבל אותה תוצאה? כי לא ראיתי בשום מקום משהו שמרמז אחרת (ונראה לי שגם אפקטים שיש בפרה אמפ אפשר לממש בעריכה ,לא?).
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון