תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 16:16
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הבדל מופע בין גיטרה בס לבין תוף רגל...
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (55) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
הבדל מופע בין גיטרה בס לבין תוף רגל...
הודעה פורסם: שישי 31 מאי,19 09:10   
תמיד מדברים על הבדל מופע בין 2/3 אותות סאונד זהים כגון:
*תוף רגל פנימי/חיצוני/סאב
*גיטרה בס DI לבין מגבר

אבל....
כל הזמן אני נתקל בהבדלי מופע בין תוף רגל לבין גיטרה בס...
וגם במידה ואני מבצע הפרדה מסויימת בין 2 הכלים (כפי שנהוג) - עדיין מתקבל הבדל מופע...
כאשר אני מתעסק עם תדרים נמוכים אני באופן קבוע עובד עם CORRELATION METERING


האם זה בסדר?
כי (כך אני חושב) זה בלתי אפשרי לקבל 100% תוצאה מושלמת משום אות הגל המורכב של גיטרה בס.

מעניין אותי לשמוע דעות בנושא
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19244
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 31 מאי,19 09:47   
לא בטוח שאתה מדבר על הבדלי מופע (פאזה), או שהניסוח מעט מטעה.
הבדלי מופע יכולים לקרות על אותו אות עצמו (נאמר, בס), או חלק ממנו, המגיע מכיוונים שונים או בזמנים שונים, לא בין כלים שונים, כי תמיד יש הבדלים בין כלים.
אם הכוונה, לדוגמה, שהבס זולגת למיקרופון של הרגל, ומכאן שהזליגה היא בהפרשי מופע מהאות הישיר של הבס עצמה, זה יתכן, והגיוני גם (מרחק וכיוון ביניהם), אך לא בטוח שמפריע. זה יותר מסביר את מה שרשמת בהתחלה כאשר מדובר באותו מקור צליל בלכידה מרחבית/אלקטרונית שונה.

אני מניח שמשהו מפריע לך כאשר אתה שומע את הבס והרגל יחד, אך מה אתה רואה כבעיה בחיווי התיאום (קורלציה)? מה אתה שומע כאשר אתה מוסיף למיקס את אחד הכלים כאשר השני כבר מנגן?
בכל מקרה יש וחשוב לקחת בחשבון את תנאי האזנה בחדר נתון וגודלו כאשר מדובר בתדר נמוך.

אם זה בסדר?! גם אם לא הבנתי לגמרי מה הבעיה, עזוב לרגע הקלטות; אם כלי נגינה מנגנים ביחד (הרכב לדוגמה), יש ביניהם אינטראקציה אקוסטית ותכנית, שזה טבעי וזה אמור להיות הבסיס לתרחיש משולב, כולל כביכול 'בעיות' טכניות.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
אני אסביר את עצמי יותר טוב
הודעה פורסם: שישי 31 מאי,19 09:58   
ראשית, תודה על המענה

אני אפשט את השאלה:
בו ניקח תוף רגל אלקטרוני עם גיטרה בס אלקטרוני (כלים וירטואליים, לא הקלטה אקוסטית)...
כאשר 2 האותות מנגנים יחדיו ואני אסתכל במד ה- CORRELATION METERING
(לרוב) תמיד הוא יראה הבדל מופע מסויים.

*ניתן לבצע היפוך פאזה בסאונד 1 לעומת השני
* ניתן לבצע הפרדה על ידי EQ אחד כלפי השני
כל זה ועוד ברור ונכון לעשות.

אך בהשוואה בין 2 אותות סאונד זהים, כגון: גיטרה בס DI/מגבר וכו'
שם אני יכול להגיע ל-100% התאמה של הבדלי מופע על ידי פעולות שונות

במקרה של 2 תוף רגל עם גיטרה בס:
לא משנה מה אני יעשה זה (לרוב) לא יהיה 100% מתואם במד ה CORRELATION METERING

כאשר 2 הכלים במצב סטריאו ואני בודק במד ה- CORRELATION METERING
זה עובד את נקודת האפס לצד השלילי במידה זו או אחרת
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19244
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 31 מאי,19 10:11   
ציטוט:
בוא ניקח תוף רגל אלקטרוני עם גיטרה בס אלקטרוני (כלים וירטואליים, לא הקלטה אקוסטית)...
כאשר 2 האותות מנגנים יחדיו ואני אסתכל במד ה- CORRELATION METERING
(לרוב) תמיד הוא יראה הבדל מופע מסויים.

כפי שהסברתי, אין קשר מופע בין הכלים מלכתחילה. כלים שונים, דגימות/מקורות צליל שונים. השוואת מופע היא מול מקור צליל אחד לנגזרת שלו עצמו ולא כלי אחר.

מקורות שונים לא יכולים לבטל אחד את השני אלא אם הם מכילים אותו מרקם הרמוני ודינמי (ואז מדובר באותו מקור כלפי עצמו).

עזוב לרגע את החיווי - האם אתה שומע בעייה? או שהחיווי מטריד אותך. אם אתה מרגיש שכאשר שני מקורות מתנגשים אחד בשני באיזו דרך (שהיא שמיעה), זה כבר לשיקולך כיצד לעצב את הסאונד. אין כאן חוקים, רק אמנות.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
הודעה פורסם: שישי 31 מאי,19 10:31   
כמובן שאין ביטול מוחלט...
אני פשוט שואף לקבל תוצאה של 0 במד ה CORRELATION METERING
כאשר תוף הרגל מנגן עם גיטרה בס - וזה (לרוב) לא מראה 100% התאמה.

100% אני יכול להשיג בין 2 מקורות סאונד זהים כמו - תוף רגל פנימי/חיצוני


מהתשובה שלך, זה הגיוני לא לקבל תוצאה מושלמת בסיטואציה כזו

תודה על המענה המקצועי
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 441
הודעה פורסם: שישי 31 מאי,19 12:19   
ציטוט:
כאשר אני מתעסק עם תדרים נמוכים אני באופן קבוע עובד עם CORRELATION METERING

למה?
CORRELATION METERING מיועד לבדיקות Stereo/Mono של אותו הכלי ממיקרופונים שונים או מיקס שלם L/R כמו בתקליט למשל. לא שני כלים שונים.

אם לא היו הבדלי מופע לא היה מיקס#smile
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
הודעה פורסם: שישי 31 מאי,19 13:49   
נכון...
אבל בגלל ש-תוף רגל וגיטרה בס הם בעלי תדרים זהים ובנוסף דומיננטיים בתדרי בס + סאב
שאלתי את עצמי "האם ניתן להגיע למצב ללא הבדל מופע בין ה-2"

כפי שאני חייב ורצוי לבצע עם 2 (או יותר) מקורות סאונד זהים כמו:
* תוף רגל פנימי/חיצוני
* שכבות של דגימות כגון: תוף רגל או שכבות של גיטרה בס

וכו'
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 441
הודעה פורסם: שישי 31 מאי,19 17:23   
אם אתה משתעשע נסה לחפש איזה goniometer בפלאג-אין או multi band correlation meter.
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3140
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שבת 01 יונ',19 12:56   
ADSR-7,

ראובן ניסה להסביר לך כמה פעמים. אני עדיין לא ככ מבין למה אתה מתעקש לקרוא לזה ״הבדלי מופע״. אין שום קשר בין מה שאתה שואל למושגים האלה.

אין לך שום דרך גם להגיע ל100 אחוז ביטול, בטח שלא אקוסטי.

נראה לי יהיה הכי קל לענות על השאלה שלך אם תגיד לנו מה אתה מנסה להשיג.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
shpitz_yl
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 172
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שבת 01 יונ',19 14:00   
ציטוט:
ראובן ניסה להסביר לך כמה פעמים. אני עדיין לא ככ מבין למה אתה מתעקש לקרוא לזה ״הבדלי מופע״. אין שום קשר בין מה שאתה שואל למושגים האלה.

לפי מה שאני מבין הוא מדבר על הבדלי מופע בתדרים אינדיבידואלים בתכולה ההרמונית של שני הסיגנלים. זאת אומרת שיש התנגשות של תדרים שמחלישה ואף מבטלת תדרים מסויימים.

כמובן שזאת לא בעיה וכמו שאסידהד אמר "אם לא היו הבדלי מופע לא היה מיקס".
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון