תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 03:18
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
  nda  
הצטרף: 12 מאי 20
הודעות: 4
שאלות של מתחילים - כבלים מאוזנים, עכבה
הודעה פורסם: רביעי 13 מאי,20 11:31   
1. אם כבלים לא מאוזנים סופחים רעשים, למה מייצרים אותם מתכלתחילה ולא מייצרים רק כבלים מאוזנים? משיקולי תקציב או אחרים? למה להשתמש בכלל בכבלים כאלו במקור?

2. נושא העכבות לא עד מובן לי עד הסוף.. אני מבין שהאאוטפוט של הגיטרה למשל הוא בעכבה גבוהה. האם עכבה גבוהה משמעותה סיגנל חלש יותר? או שעשיתי סלט ואין תלות בין העכבה לעצמת הסיגנל

3. DI בגיטרה חשמלית - מלבד התפקיד של סינון רעשים ומעבר לקו מאוזן, תפקידו להוריד את הסיגנל לרמה של ליין או להרים אותו לרמה הזו? אני חושב שגם פה הבלבול שלי נובע מחוסר הבנה של משמעות העכבה

יודע שביקשתי פה פרק שלם במבוא לסאונד בעצם ושמן הסתם יש פה הרבה בלבולי מושגים, מקווה שאצליח לקבל עזרה במידת האפשר במה שאפשר

תודה רבה
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19288
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 13 מאי,20 13:12   
1. כבלים לא סופחים רעשים. אולי לחות (אם הם אינם מוגנים)
"מאוזן" זו הדרך לחיבור, לא סוג כבל. רעשים אפשר שקיימים בסביבה מסוימת או לא. אלה האלקטרומגנטיים, אם הם חזקים מספיק, עשויים להיקלט במוליכים חשמליים, ואם אלה במקרה קווים רגישים של מיקרופון או כל התקן שדורש הגברה בהתקן היעד, רעשים אלה יכולים להציג נוכחות גם בתוצאת האודיו.
לא תמיד צריך כבלים לחיבור מאוזן. אם מוצא ויעד של התקנים אינו בנוי לקו מאוזן, חיבור כזה יהיה מיותר.

2. כדי להבין את העכבה בצורה קלה, חשוב על זה כ"עומס" או התנגדות כלפי הקו המשותף (ה"אדמה"/"סיכוך"/"מינוס"). כלל שההתנגדות קטנה יותר בצד אחד, כך העומס על הצד הגבוה יותר. הקשר לעוצמת אות זה סימפטום נילווה לחיבור לא מותאם הגורם ל'נפילה' של אות או אפילו התגברותו.

3. ה-DI בא לבודד את הגיטרה חשמלית מההתקן אליה הוא מחובר, ובעיקר לתאם עכבות עם כניסת מיקרופון שהינה ברוב המקרים נמוכה (ואז זה מתחבר לתשובה הקודמת).
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: רביעי 13 מאי,20 15:08   
מוסיף על שאלה 2 לתשובה של ראובן

לצורך ההסבר אתה יכול לחשוב על עכבה כעל התנגדות.
הגיטרה מייצרת אות חשמלי (מתח, אם זה מושג שאתה מכיר. אם לא, לא נורא...), והמכשיר שאליו אתה מחבר את הגיטרה (מגבר, כרטיס קול, מיקסר וכו') "מודד" את האות החשמלי. אתה רוצה שהמדידה תהיה נאמנה למקור ולא תשנה את האות של הגיטרה.
אם תחבר את האות החשמלי שיוצא מהגיטרה למעגל עם התנגדות נמוכה, הגיטרה תזרים זרם במעגל וזה ישנה את האות של הגיטרה (חלק מהאנרגיה הולך להזרמת הזרם במעגל), במלים אחרות המעגל יעמיס (יהווה עומס חשמלי) את הגיטרה.
המצב הרצוי הוא הפוך - שהזרם שהגיטרה מצליחה להזרים הלאה יהיה אפסי, כדי שכל (או רוב) האנרגיה תישמר. לכן אתה רוצה מעגל עם התנגדות גבוהה בכניסה, במלים אחרות, עכבה גבוהה
2
אנלוגיות שיכולות לעזור:
1.כשמודדים מתח עם מד-מתח, הזרם דרכו צריך להיות אפס (או קטן מאוד) כדי שהוא לא יהיה חלק מהמעגל. לכן הוא צריך להיות בעל התנגדות גבוהה.

2. נניח שהיית מודד את תנועות המיתר על ידי חיבור של מחוג \ זרוע דקה איפשהו על המיתר, והמחוג הזה היה "מצייר" על דף את תנועות המיתר (כמו מכשיר א.ק.ג). אם תשים מחוג כבד, הוא יהווה עומס מכני שלא יתן למיתר לזוז בחופשיות. יותר הגיוני לשים מחוג כמה שיותר קל, כדי שלא ישפיע על תנועת המיתר (יותר נכון, ישפיע אבל כמה שפחות)
  nda  
הצטרף: 12 מאי 20
הודעות: 4
הודעה פורסם: חמישי 14 מאי,20 14:00   
תודה רבה על התשובות
האנלוגיות עזרו מאוד
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 522
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: חמישי 14 מאי,20 17:56   
ו..ברמה יותר בסיסית, המעגל שבמכשירים הוא בעצם זה שמאוזן/לא מאוזן
והכבילה רק מותאמת עבורו, (מה שעונה לשאלה "למה מיצרים"). מעגל לא מאוזן אינו-
דורש כבילה מאוזנת, וזה פשוט לא נותן כלום ורק עולה יותר כסף (יש גיד נוסף בכבל)
שלא לדבר על קצרים פוטנציאלים בחיבורים כאלו בתלות במיקום המגעים במחברים שבמכשיר
--
גיטרה וקלידים (ע"פ רוב) מתחברים באופן שאינו מאוזן שזה בעצם "מצב" שבא בירושה מפעם.
האות של גיטרה גם חלש דיו ודורש הגבר משמעותי ש"טוב יותר" כאשר העכבת כניסה גבוהה
בנוסף לעיתים נרצה לחבר אותה ישר לכניסת מיקרופון/ליין מאוזנת באיזה מיקסר למשל.
לשם כל הנ"ל מגיעה DI לסוגיה ומתאמת את הנדרש (יש גם מתאמי עכבה ללא איזון ולהיפך)

מקווה שעזרתי #smile

MiXtRiM

לימודי סאונד בקישור אישי (הודעה פרטית למטה)
  nda  
הצטרף: 12 מאי 20
הודעות: 4
הודעה פורסם: חמישי 14 מאי,20 18:20   
באותו עניין - איך קורה אם ככה שבכרטיס קול יש כניסה שמוגדרת ככניסת מיק וליין על אותה כניסה? (MIC/LINE)
איך יכול להיות שהכרטיס באותה הכניסה ערוך לקבל אותנו באות חלש כשל מיקרופון ובו בעת ערוך לקבל אותנו עם סיגנל ברמת ליין?
ואם הוא ערוך, מה שתמשתמע הוא שכלי שנכנס ברמת ליין עובר בדרך דרך פרה-אמפ בלי שיש לו צורך בכלל? נשמע כאילו הוא עובר תהליך מיותר ולא רצוי לנו
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 500
הודעה פורסם: חמישי 14 מאי,20 18:34   
בד"כ יש כפתור בורר בין המצבים, דיגיטלי או אנלוגי. או ש ה XLR מקבל מיקרופון וה PL ליין או אינסטרומנט. לגבי עוד תהליך, לא בהכרח, גם כניסות ליין עוברות דרך סוג של מגבר (OP-AMP) בכניסות, פשוט ברמת הגבר והתנגדות שונה (לפעמים זה אפילו אותו OP-AMP)

רבים חושבים שאם נכנסים דרך פריאמפ זה פחות אידאלי לסינטיסייזרים וכלים אחרים ומחפשים כרטיסים או ממירים עם כניסות ליין בלבד במחשבה שהאות עובר מינימום רכיבים. בד"כ זה לא נכון או לא רלוונטי כלל ואפילו יש ייתרון קל בהגברה עם כפתור Gain הנותן שליטה מדויקת למקסימום תחום דינאמי בהמרה דיגיטלית.
  nda  
הצטרף: 12 מאי 20
הודעות: 4
הודעה פורסם: חמישי 14 מאי,20 18:46   
בSTEINBERG UR22 וב ROLAND OCTA CAPTURE אין בוררים
הכניסה מוגדרת כמתאימה למיק או ליין לבחירתנו או שפספסתי שם משהו

זה מה שלא ברור לי- איך קיימת כניסה שמיועדת לסיגנל חלש ולסיגנל חזק גם יחד

או שהתשובה נעוצה בעכבות ולא בעצמת האות? יכול להיות שהעכבות של שניהם (ליין וגם מיק) נמוכות ורק של גיטרות הן עכבות גבוהות שדורשות התמודדות אחרת בכניסה?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19288
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 14 מאי,20 19:21   
נעשה 'מיתוג' בתוך השקע. זה מחבר מסוג "קומבו", כזה שתקע גיטרה או מיקרופון יכולים להיכנס, ובהתאם, בפנים, מחכה להם כניסה מאוזנת או לא, ובעכבת גבוהה או נמוכה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון