הצטרף: 25 דצמ' 02
הודעות: 54
פורסם: שני 24 פבר',03 15:02
האם ישנה דרך - פלאג או טכניקה, לתיקון היפוכי פאזות בהלך המסטרינג.
בהנחה שעומד בפנינו שיר גמור (קובץ סטריאו) ותו לא.
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: שני 24 פבר',03 15:22
אם כבר שאלת (מקווה שאני לא נתקע)...
כל התיחסות לגבי היפוכי מופע מכוונים תבורך. רוב התוכנות מאפשרות להפוך את הפאזה לגמרי. האם יש דרך (כל דרך) לקבוע את ההפרשים? או במילים אחרות: האם ישנה דרך לקבוע את מיקום הגל\ את הזוית בה נמצא הגל ?
המטרה (האישית שלי בכל אופן) היא ליצור חפיפה שונה בין 2 הגלים וכך לנסות ליצור צבעים שונים... או למשל, דוגמא אקראית,לטפל בתדרים הנמוכים של ערוץ השירה ע"י הכפלת הערוץ והיפוך מופע חלקי של אחד מהערוצים.
_________________
Sartre knows it
הצטרף: 29 מרץ 03
הודעות: 13
פורסם: ראשון 30 מרץ,03 00:57
העניין של היפוכי פאזה ברור לי אבל אני לא סגור על משהו אחד:
בהקלטת שירה, כאשר מקור הסאונד קרוב למיקרופון מסוים ובצד השני של הסטודיו מוצב במרחק מסוים עוד מיקרופון סביר להניח שיהיה היפוך פאזה(לא מחייב שיהיה מלא)
השאלה שלי למה זה קורה? ואני מתכוון מבחינת גלי הקול ביחס לציר הזמן.
לפי מה שאני מבין הגל יתחיל להצטייר בערוץ של המיקרופון הקרוב,כגל חיובי,שלילי,חיובי,שלילי וכן הלאה.למיקרופון השני הסיגנל יגיע בוא נגיד לאחר מחזור אחד ולאחר מכן הגלים יהיו באותו פאזה אלא רק שאחד מקדים את השני ויוצר delay מסוים.
תקן אותי אם אני טועה.
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 30 מרץ,03 08:36
הדרך שעושה הסאונד למיקרופון המרוחק, תגרום לו לשנות מופע כמה פעמים.
אך לא רק מופע ייכנס כאן כנתון, אלא החזרים ומיני-השתקפויות מהחדר, מה שיוצר את מה שמכונה, ורוצים לעתים להגיע אליו:
אמביינס
הבעיה תהיה לרוב עם מיקרופון קרוב יותר. ראו דוגמת קריינים באולפן, הסמוכים זה לזה, ומשתמשים במיקרופון שולחני ולא צווארי.
ואם נניח לרגע שאין חדר והחזרים, וגם אין היחלשות של הגל בדרך - חלל - ויש שני מיקרופנים מרוחקים, אז אם הגל המגיע למיק' המרוחק יהיה במופע זהה לזה של הקרוב, האות יתחזק. אם הוא יהיה במופע הפוך (כפי שתיארתי למעלה) האות ייחלש.
אם הוא יהיה בכל זווית מופע אחרת, התוצאה תהיה שתדרים מסוימים יתחזקו ואחרים ייחלשו.
וזה אם לא מדובר בטון בלבד, כזה המכיל תדר אחד..
אפקטים כמו פאייזר ופלנג'ר עושים שימוש בשינויי מופע, או השהייה מזערית ביותר (שזה כמו 'המרחק בין מקרופונים' הנ"ל) של האות, ממוזג אל האות המקורי. מי שמכיר אפקטים אלו גם מבין איך זה נשמע (רק ללא התנועה של ה-LFO).
Act Compatible
הצטרף: 07 דצמ' 01
הודעות: 992
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 13 אפר',03 07:52
מתוך הרצאה ששמעתי על הפקה מוזיקלית של אני לא בטוח אם זה היה דיוויד בואי או בוב דילן (סביר להניח שעל פי הסיפור זה דילן) היה הדבר כמו שהיה :
המפיק והאומן רצו להקליט הכל חי באותו אולם/חדר רק הבעיה היא שלמיקרופון של האומן זלגו כל כלי הנגינה הסובבים אותו.
ישבו יודעי דבר (המפקי וצוות הטכנאים) ופתרו את הבעיה בדרך הבאה.
לקחו מיקרופון זהה למיקרופון השירה והניחו אותו בערך בגובה מפתח הלב מול הזמר והפכו מופע ב 180 מעלות, התוצאה :
כל מה שהגיע אל המיקרופונים היה במופע כמעט זהה פרט לשירה שהייתה קרובה יותר למיקרופון השני (מיקרופון קרוב).
בהיפוך המופע התבטלו רוב כלי הנגינה בערוץ השירה פרט לקולו של הזמר שהגיע ישירות למיקרופון העליון.
לא אשקר, לא ניסתי בעצמי אבל תודו שהרעיון מקורי ומעניין
אני אשתדל לחפש חומר כתוב על העניין
תומר