תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 04:55
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תיקוני פאזות במסטרינג
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  ofere  
הצטרף: 25 דצמ' 02
הודעות: 54
תיקוני פאזות במסטרינג
הודעה פורסם: שני 24 פבר',03 15:02   
האם ישנה דרך - פלאג או טכניקה, לתיקון היפוכי פאזות בהלך המסטרינג.
בהנחה שעומד בפנינו שיר גמור (קובץ סטריאו) ותו לא.
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שני 24 פבר',03 15:22   
אם כבר שאלת (מקווה שאני לא נתקע)...
כל התיחסות לגבי היפוכי מופע מכוונים תבורך. רוב התוכנות מאפשרות להפוך את הפאזה לגמרי. האם יש דרך (כל דרך) לקבוע את ההפרשים? או במילים אחרות: האם ישנה דרך לקבוע את מיקום הגל\ את הזוית בה נמצא הגל ?

המטרה (האישית שלי בכל אופן) היא ליצור חפיפה שונה בין 2 הגלים וכך לנסות ליצור צבעים שונים... או למשל, דוגמא אקראית,לטפל בתדרים הנמוכים של ערוץ השירה ע"י הכפלת הערוץ והיפוך מופע חלקי של אחד מהערוצים.
_________________
Sartre knows it
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 24 פבר',03 15:34   
כשאתה אומר "היפוכי פאזה" למה אתה מתכוון?
או שקודם תקרא את מה שכתבתי בעניני פאזה וחזור עם שאלה מעודכנת.
תודה.
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שני 24 פבר',03 16:06   
AMIT :
המטרה (האישית שלי בכל אופן) היא ליצור חפיפה שונה בין 2 הגלים וכך לנסות ליצור צבעים שונים... או למשל, דוגמא אקראית, להפוך רק את התדרים הנמוכים בערוץ השירה..


בהנחה כמובן שערוץ השירה בסטיראו, אתה יכול להפוך ידנית את הL או הR.
אם הם לא יתחילו באותה נקודת מוצא, תקבל פשוט אפקט של Chorus/Flanger, תלוי בהפרשי הזמן בניהם.
לגבי הפיכת פאזה רק בתדרים הנמוכים- נסה להשתמש ב-Waves S1 Shuffler, שאיתו תוכל לשנות פאזה בתחום תדרי מצומצם (בMid-Low).
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שני 24 פבר',03 16:18   
תודה רועי. אין לי את הפלאגין הזה. אבל הבאת לי רעיון שאני רחוק מלאמת אותו תאורטית:
... להוציא את ערוץ השירה לקונסולה ולנסות להשאיר את התדרים שאיני רוצה בהם. לצורך העניין... לעשות LPF נגיד מ350 הרץ ומטה ולהקליט את התוצאה בערוץ נפרד. כעת כל מה שנותר לי לעשות הוא להניח את הערוץ במדויק היכן שהערוץ המקורי נמצא להפוך את המופע של בררת הנמוכים הזאת,, ולקבל את התוצאה.. אני מקווה שאני בדרך הנכונה, אני מנסה לתרגם את מה שכתבתי למעלה תאורטית ולא מצליח. הרי הגלים לא יהיו זהים יותר לכן יכול להיות שלא יקרה דבר חוץ מתוספת נמוכים מרגיזה. כמו גם העוצמה של הערוץ השני (ה"מעובד") תהיה חייבת להיות מדוייקת לעוצמת התדרים הנמוכים המושמעים בערוץ המקורי (אם אכן כל הדרך הזאת אפשרית)
אני ינסה את זה.. למרות שאני מרגיש שאני מפספס כאן משהו משמעותי הרי נוכחתי לדעת שהדבר אפשרי גם ע"י שינויי מופע של אותו הגל (הגל המקורי) . לא פעם נתקלתי בזה שלא במכוון. אנא, שמשהו ישפוך כאן אור ולא הרהורים. אני מקווה שראובן לא בדרך לכאן להכריז על סלט..#smile
לשואל השאלה הראשונה,שוב מתנצל על ההתפרצות.
_________________
Sartre knows it
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 24 פבר',03 16:27   
אני ממליץ להימנע מהשימוש במילה "היפוך מופע" אם לא מדובר בהיפוך, אלא ב"שינוי מופע", וזה, להבדיל, יכול להיות בין 0 לאינסוף מעלות, וכמובן, מתייחס להפרש בזווית בין שני אותות מינימום. "הפוך" יכול להיות מובן כ=180 מעלות, 360, 900 וכו', וזה גם לא יהיה מדוייק, שלא לדבר על הנשוא, שהוא סאונד דינמי, ולא רק טון.
השימוש ב"הפוך" אמנם שגור בפי ציבור רחב, ותיק ושלא, אך הוא עשוי להטעות דור שלם המנסה להבין במה מדובר, ומכאן להחמיץ את הבקשה הנפלאה של עמית ורבים אחרים, המנסים לרקום סאונד, מדהים ואיכותי מבחינת תמונת סטריאו - לעניות דעתי - תוך שימוש בכלים מאוד זמינים ופשוטים.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 24 פבר',03 19:23   
לשואל הראשון:
אם אתה מתכוון שגיליתם בשלב המסטרניג שמשהו נפגם או לא מתקבל בצורה המכוונת שלו עקב בעיות מופע, התשובה הפשוטה היא: לא ניתן.
התשובה המורכבת יותר:
לרוב לא.
לתקן במסטרינג משהו ש'צרוב' לתוך תמונת הסטריאו, כאשר המדובר בזווית מופע, צריך:
- שהקטע הפגוע יהיה קיים בצורה של לפני המיקס בצורה זמינה ומדוייקת (כוללת כל העיבוד והאפקטים, מה שנקרא: כמו שהופק מהמיקסר בזמן המיקס)
- לשנות לו את המופע בצורה שתמחק את הקיים במיקס (אם ידועה הזווית או שזה אכן 'הפוך' ב-180 מעלות עקב בעיית חיווט, חיבור או מיתוג, אבל לא בעיית קליטה ממיקרופון, ומדובר בשניים לפחות!)
- למזג אותו לתוך המסטרינג כדי למחוק את הקודם
- להחדיר אות למסטרינג בצורה הרצויה

מכאן, שעדיף לחזור ולעשות את המיקס מחדש, לא?!
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
dudy_m
הצטרף: 29 מרץ 03
הודעות: 13
הודעה פורסם: ראשון 30 מרץ,03 00:57   
העניין של היפוכי פאזה ברור לי אבל אני לא סגור על משהו אחד:
בהקלטת שירה, כאשר מקור הסאונד קרוב למיקרופון מסוים ובצד השני של הסטודיו מוצב במרחק מסוים עוד מיקרופון סביר להניח שיהיה היפוך פאזה(לא מחייב שיהיה מלא)
השאלה שלי למה זה קורה? ואני מתכוון מבחינת גלי הקול ביחס לציר הזמן.
לפי מה שאני מבין הגל יתחיל להצטייר בערוץ של המיקרופון הקרוב,כגל חיובי,שלילי,חיובי,שלילי וכן הלאה.למיקרופון השני הסיגנל יגיע בוא נגיד לאחר מחזור אחד ולאחר מכן הגלים יהיו באותו פאזה אלא רק שאחד מקדים את השני ויוצר delay מסוים.
תקן אותי אם אני טועה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 30 מרץ,03 08:36   
הדרך שעושה הסאונד למיקרופון המרוחק, תגרום לו לשנות מופע כמה פעמים.
אך לא רק מופע ייכנס כאן כנתון, אלא החזרים ומיני-השתקפויות מהחדר, מה שיוצר את מה שמכונה, ורוצים לעתים להגיע אליו:
אמביינס
הבעיה תהיה לרוב עם מיקרופון קרוב יותר. ראו דוגמת קריינים באולפן, הסמוכים זה לזה, ומשתמשים במיקרופון שולחני ולא צווארי.
ואם נניח לרגע שאין חדר והחזרים, וגם אין היחלשות של הגל בדרך - חלל - ויש שני מיקרופנים מרוחקים, אז אם הגל המגיע למיק' המרוחק יהיה במופע זהה לזה של הקרוב, האות יתחזק. אם הוא יהיה במופע הפוך (כפי שתיארתי למעלה) האות ייחלש.
אם הוא יהיה בכל זווית מופע אחרת, התוצאה תהיה שתדרים מסוימים יתחזקו ואחרים ייחלשו.
וזה אם לא מדובר בטון בלבד, כזה המכיל תדר אחד..
אפקטים כמו פאייזר ופלנג'ר עושים שימוש בשינויי מופע, או השהייה מזערית ביותר (שזה כמו 'המרחק בין מקרופונים' הנ"ל) של האות, ממוזג אל האות המקורי. מי שמכיר אפקטים אלו גם מבין איך זה נשמע (רק ללא התנועה של ה-LFO).
תומר אסולין
Act Compatible
הצטרף: 07 דצמ' 01
הודעות: 992
מיקום: תל אביב
שימוש מעניין בהיפוך מופע
הודעה פורסם: ראשון 13 אפר',03 07:52   
מתוך הרצאה ששמעתי על הפקה מוזיקלית של אני לא בטוח אם זה היה דיוויד בואי או בוב דילן (סביר להניח שעל פי הסיפור זה דילן) היה הדבר כמו שהיה :
המפיק והאומן רצו להקליט הכל חי באותו אולם/חדר רק הבעיה היא שלמיקרופון של האומן זלגו כל כלי הנגינה הסובבים אותו.
ישבו יודעי דבר (המפקי וצוות הטכנאים) ופתרו את הבעיה בדרך הבאה.

לקחו מיקרופון זהה למיקרופון השירה והניחו אותו בערך בגובה מפתח הלב מול הזמר והפכו מופע ב 180 מעלות, התוצאה :
כל מה שהגיע אל המיקרופונים היה במופע כמעט זהה פרט לשירה שהייתה קרובה יותר למיקרופון השני (מיקרופון קרוב).
בהיפוך המופע התבטלו רוב כלי הנגינה בערוץ השירה פרט לקולו של הזמר שהגיע ישירות למיקרופון העליון.

לא אשקר, לא ניסתי בעצמי אבל תודו שהרעיון מקורי ומעניין
אני אשתדל לחפש חומר כתוב על העניין

תומר
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון