הצטרף: 25 דצמ' 02
הודעות: 51
פורסם: שלישי 25 מרץ,03 16:42
לייבלים וטראקים כמה זה עולה לנו?
יש לי שאלה והיא לא טפשית בכלל והיא מכסה את כל היוצרים החדשים בבקשה עזרה מיוצרים ותיקים
אז יפה אנשים יוצרים טארקים בבית בכל הדרכים האפשריות כמו
cubase logic rs7000 yamaha mc909 roland emu7 tracktor buzz remix tools ושלל חומרות ותוכנות בכדי להוציא טראק פצצה לאיזשהוא ליבל אחרי שעשינו מאסטרינג וmixdown ובלה בלה
עכשיו מה יוצא לנו שורה תחתונה כלכלית
כמה ליבל מוכן לשלם על טראק טוב?
נא לנקוב במספרים זה מעניין וזה שאלה מרכזית לכל היוצרים שלא הגיעו עדיין לשלב הזה.
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
פורסם: שלישי 25 מרץ,03 16:56
כמה משכורת מרוויח מישהו בעולם?
לא..
אבל תגיד לי בערך..
בכלליות..
הצטרף: 25 דצמ' 02
הודעות: 51
פורסם: שלישי 25 מרץ,03 17:03
אני יכול לומר לך שהשכר הממוצע במשק הוא 7000 ש"ח
ציינתי בהודעה שכל עניין כספי הוא לא מדע מדויק אך ביקשתי עזרה מיוצרים שכבר מכרו טארקים לליבלים ואפשר לעזור באופן כללי שיבהיר את התמונה לנו היוצרים הטריים אנחנו מוציאים ימבה כסך על מיכשור ותוכנות ולימוד ולא יודעים בסוף כמה יצא לנו מזה צריך גם לחיות לא....
אפשר לומר שאם לייבל קונה טארק הוא משלם לפי מכירות הדיסק במידה ויצא דיסק שלם או אוסף של כמה יוצרים אן רק טארק אחד בודד וניתן לומר סכומים שהם בטווח הנורמלי
כלומר מכרת 10000 עותקים מדיסק שלם שלך יכול לצאת לך 1$ לדיסק אחרי כל ההוצאות
או מכרת רק טארק אחד שנכנס לאוסף קיבלת 2000$ לטארק
הסכומים הם לצורך דוגמא
נא עזרו
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
פורסם: שלישי 25 מרץ,03 17:33
איזה סגנון מוזיקה?
מה הפוטנציאל המסחרי של הקטע?
איזה סדר גודל לייבל?
איזה חברת הפצה?
איזה חברת קידום?
באיזה ארץ יושב הלייבל?
לאיזה ארצות הקטע מיועד?
איזה סדר גודל אומן?
כמה וותק יש לאומן?
האומן מיוצג ע"י חברת ייצוג/אמרגן?
ועוד
ועוד
ועוד
ואחרי זה מתחילים לדבר על-
מקדמה.
אחוזי מקדמה להחזר.
חישוב הכנסות אחוזי תמלוגים על סינגל.
חישוב הכנסות אחוזי תמלוגים על ויניל.
חישוב הכנסות אחוזי תמלוגים על אוספים in-house.
חישוב הכנסות אחוזי תמלוגים על אוספים צד שלישי.
ניכויים על הדפסות דיסקים.
ניכויים על הדפסות ויניל.
ניכויים על ניהול.
ניכויים על קפה וביסקויטים.
ניכויים על רמיקסים.
ניכויים על קליפ.
אופציות לאלבום/2 / 3.
מקדמות לאלבום (גם בחוזה לקטע אחד.)
אופציות לסינגל הבא/2 / 3.
חישוב עלויות הפצה.
ערך חוזה הפצה.
חוזי חברת הפצה.
חוזי חברת קידום.
חוזי רשיון.
חוזה ניהול אומן.
תמלוגי אומן.
תמלוגים מכאניים.
תמלוגי השמעה.
ועוד
ועוד
ועוד.
בגדול-
זה נע בין סכום חד-פעמי של 1000 ש"ח (לקטע של יוצר מתחיל שמוציא משהו בארץ ו"דופקים אותו".)
למיליוני דולרים (על קטע.), שזה מה שהרוויחו iio עם Rapture.
בתור מתחיל, עם קטע בינוני/טוב, שלא נעשה להיט היסטרי,
נשק את הרצפה עם תקבל יותר מ-3,000 ש"ח (במצטבר, עם כל האחוזים)
ורק כדי לסבר את אוזנייך-
דברתי פה בכלליות.
הצטרף: 25 דצמ' 02
הודעות: 51
פורסם: שלישי 25 מרץ,03 17:47
כבר סידרת לי את הראש
אז מה הבנתי שלא כדי לשלוח לליבל בארץ בשום מצב
הרי שהגדולים כמו infected mushroom ו-astral projection הלכו על חברות לא בארץ
הגיעו לרמה של תותחים וכשבאו לארץ כולם רצו לעבוד אתם
תודה רבה עזרת לי ואני מקווה שגם לאחרים
את החומר שלי אני אשלח לחו"ל והם כבר יעשו לי את הכסף בתנאי שהטראקים טובים....
בשביל 1000 ש"ח לטארק שאני עובד עליו חזק ומכוון כל ערוץ אפקט וכדומה לא שווה להתכופף עדיף לעבוד עם לייבל בחו"ל שההצלחה והקהל שם הרבה יותר רחב
בעצם אתה צודק אני טיפש שחשבתי שחברות פה מעוניינות ביוצרים מקומיים ככה זה ישראלים
אנני מוכן לעבוד עם חברות בארץ שיגלגלו אלפים על הטארקים שלי ויתנו לי 1000 ש"ח שלא מספיק אפילו לסיגריות
אגב אסיים בזה שיש בארץ יוצרים בתחום המוזיקה האלקטרונית שלא מוכרים ששמים בכיס הקטן תותחים מוכרים מסביב לגלובוס
לכל היוצרים הטריים שיש להם את זה ויש להם את זה
שלחו לחברות בחו"ל ותצליחו.....
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
פורסם: שלישי 25 מרץ,03 18:10
נדבקת ל-1000 ש"ח.
זו הייתה דוגמא.
שווה להוציא בחברות בארץ ואפילו כדאי.
אין לייבל למוזיקה אלקטרונית בארץ שלא מוציא את הדברים שלו בחו"ל.
אתה מוזמן לקרוא את הקטע הדביק העליון (מדריך למתחיל) בקומת המוזיקה האלקטרונית.
אינפקטד משרום התחילו בארץ,ממשיכים בארץ והם עדיין מוציאים בBNE.
אסטרל התחילו בארץ, משם עברו קצת לארה"ב וחזרו והם כל השנים מוציאים קטעים עם "פונוקול".
אין שום רע בארץ ונהפוך הוא, יש טוב.
יותר קל בהרבה להגיע לחברת תקליטים -> החברות תקליטים בארץ מקושרות כבר ללייבלים גדולים בחו"ל -> החומר שלך יוכל לצאת במקומות הכי גדולים.
הכל שאלה של איכות הקטע.
אל תזדרז להסיק מסקנות,
חבל שתשב בבית חצי-שנה עד שתזכה לשמוע מלייבל בחו"ל את התשובה-
"לא תודה."
אם בכלל.
הצטרף: 03 מאי 03
הודעות: 20
פורסם: שלישי 03 יונ',03 18:10
במקרה אני יודע על מה אתה מדבר...
אני שיחררתי מספר טראקים בלייבלים בחול ובארץ... ואני מבין שאתה מדבר על טראנס ...
אז ככה מה שאני יכול לתת לך מנסיוני זה שאם אתה מצפה בסצינה הזו לכסף גדול אז אל תצפה לזה... מן הסתם יציעו לך בתור אומן מתחיל עסקה על בסיס אחוזים בלבד (16-20אחוז) ובמקרה הטוב מקדמה עד סכום של 200-300 דולר במקרה הטוב...
אז אל תצפה להתעשר... כיום מצבי יותר טוב לאחר כמה וכמה ריליסים
ואני יכול לדרוש קצת יותר. אבל עדיין הכסף בא בעיקר מהופעות , סטים וכדומה
עוד נקודה למחשבה :
תשאל את עצמך בשביל מה אתה עושה את זה?.... אם הכסף הוא המרכיב הכי חשוב... עצתי היא תחפש סצינה אחרת....
Art Reviewer
הצטרף: 29 יונ' 03
הודעות: 1530
מיקום: haifa
פורסם: שני 30 יונ',03 14:10
לאיזה סגנונות של מוזיקה יש שוק בלייבלים השונים? האם אפשר למשל לעשות כסף מצ'יל אאוט או מאלקטרוניקה קצת יותר מוזרה מאשר האוס וטראנס?
_________________
There is nothing right in the left brain
and there is nothing left in the right brain
Act Compatible
הצטרף: 08 יונ' 01
הודעות: 779
פורסם: שני 30 יונ',03 20:16
אני לא קם מהמיטה למכור טרק עבור פחות מ 10000$
:-)
האמת
כל מה שנותנים תיקח