תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 02:18
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אקו"ם - כמה, למה, ואיך.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

האם מה שקראתם על אקו"מ הפתיע?
כן, מאוד
50%
 50%  [ 12 ]
קצת
4%
 4%  [ 1 ]
לא מפתיע
25%
 25%  [ 6 ]
ידעתי כבר קודם
20%
 20%  [ 5 ]
סך-הכל הצבעות : 24

  TROY  
הצטרף: 28 פבר' 02
הודעות: 962
מיקום: פלורנטין TELAVIV
אקו"ם - כמה, למה, ואיך.
הודעה פורסם: שני 12 מאי,03 14:46   
ההתכתבות הבאה שניהלתי במייל בימים האחרונים עם אגף החברים של אקו"מ מלמדת כיצד מתנהלת שיטת התמלוגים. זה עונה לכמה שאלות שנשאלו כאן על ידי חברים בצורה די מדוייקת.
או במילים אחרות עונה לשאלה - מדוע אנחנו, היוצרים הפחות מוכרים, לא מקבלים אף פעם תמלוגים על ההשמעות שהיו לנו.

------

זה מתחיל בפניה הבאה שלי אל אגף החברים של אקו"מ:

>
> לפי הפירוט האחרון שקיבלתי מכם - "פליטי החיים", סינגל שלי שיצא בנובמבר
> 2002 הושמע - כביכול - רק פעם אחת ב"קול ישראל".
>
> בפועל, במהלך נובמבר 2002:
> היו לפחות שלוש השמעות שידוע לי עליהן ברשת גימל.
> לפחות שש השמעות שידוע לי עליהן ב - 88 FM. (רובן בתוכניתו של בועז כהן)
> לפחות השמעה אחת שידוע לי עליה בגל"צ. (אצל קוטנר) אלה רק המספרים שידוע
> לי עליהם בפועל. סביר להניח שהיו יותר השמעות. וסביר להניח שהיו גם
> השמעות באזוריות.
>
> הדו"ח שלכם - לא משקף מה שהיה בפועל במציאות.
>
> בתודה
>
> רועי הראבן
> TROY
>
>
------

לתשובה מאת שרון באגף החברים לוקח כמה ימים להגיע, אבל היא עונה.

------
> רועי שלום,
> לגבי ההשמעות -
> את שידורי רשת ג' אנו מקליטים במערכת מחשובית שנקראת קש"א - קליטת
> שידורים מהאויר. המערכת מזהה את השיר ומעבירה את המידע למחשב, ע"פ זה
> נרשמים הדיווחים. שירים שהמערכת אינה מזהה מועברים למה שקרוי "פענוח
> ידני", שנערך במדגם, לכן יתכן מאוד שהמערכת לא זיהתה את השיר ולכן הוא
> הועבר לפענוח, אולם לא עלה במדגם. לגבי גל"צ - כנ"ל, אולם כרגע אנו במשפט
> מולם לכן התשלומים חלקיים. ההמשך יהיה ע"פ ההסכם שייחתם מולם בסופו של
> דבר. 88FM - קול הדרך לעסקים - התשלום הוא לפי מדגם של 1:5 כלומר שבוע
> אחד מתוך 5 שבועות אנו רושמים את דיווחי ההשמעות, וזה מוכפל פי 5, וכך
> משולם ליוצרים שעלו במדגם. לכן כפי הנראה יצירתך לא עלתה במדגם התחנה.
> לגבי האזוריות - אנו נמצאים מולן במו"מ, נכון להיום , פרט לשתי תחנות, הן
> אינן משלמות ו/או מדווחות. חלקן מעבירות דיווחים חלקיים, חלקן מעבירות סכומים
> קטנים כ"מקדמות" - את כל הכסף שאנו מקבלים מהתחנות האזוריות אנחנו מחלקים
> ליוצרים, לפי הדיווחים שאנו מקבלים וגם לפי ההשמעות של רשת ג'. מתבצע שקלול
> של כל הגורמים הללו ולבסוף הכסף הקיים באקו"ם מחולק בין היוצרים. מכיוון שאין
> ממש דיווחים מדויקים, יכול בהחלט להיות שיוצר שכן מושמע הרבה בתחנה אזורית
> מסוימת לא יתוגמל מן הסיבות שציינתי.
> בברכה
> שרון
> מרכז השרות לחבר.
>
>

----------

זה ההסבר הכי מפורט, אני חושב, והיא ברור שתוכלו למצוא לעניין התמלוגים. ומאחר ומשהו פה קצת צורם, אז שלחתי את המייל הבא:

--------
תודה על התשובה שרון.
לפי ההסברים שנתת לי כאן - יוצא שיש מאות יוצרים באקו"מ שמוציאים סינגלים
ולא מושמעים באופן קבוע ברדיו שכלל אינם מקבלים תמלוגים עבור ההשמעות שהיו להם. מפאת
הסיבות הבאות: הם לא הושמעו בשבוע שבו נערך ה"מדגם" של 88 FM, מערכת קש"א שלכם לא זיהתה
אותם (מה קרה לר"שים הטובים והישנים?), גימל לא משדרת אותם אבל האזוריות כן. כמוני יש
עוד הרבה יוצרים שמושמעים בתדירות נמוכה במשך השנה, בתקופות מאוד ממוקדות (כשיוצא סינגל
או אלבום). כשמדובר ביחיד, הסכומים האלה כביכול - מתבטלים. אבל מדובר פה בהרבה יותר
מאדם אחד, כל שבוע יוצאים עשרות סינגלים חדשים, ובאקו"מ חברים אלפי יוצרים, והסכומים -
עשרות אלפי ש"חים (אם לא יותר מזה). יותר מזה. תקני אותי אם אני טועה, אבל בהגדרת היסוד
- בתור הגובה הכמעט בלעדי של תמלוגים, אקו"מ אמורה להעביר את התמלוגים עבור השמעה גם
עבור יוצרים ישראלים שאינם חברים באקו"מ. בלי קשר לתחקיר האידיוטי של ידיעות אחרונות.
משהו כאן קצת עקום,
לא? שלך, רועי


---------

שרון מיהרה לענות.

----------




רועי שלום,
לשאלתך - אכן כן, כל זאת נובע מאילוצים שונים, כלכליים ולוגיסטיים.
לגבי מי שאינו חבר אקו"ם - אנו מחלקים תמלוגים ללא חברים רק עבור שידורים בקול ישראל
וערוץ 1, ורינגטונים.
בברכה
שרון



==========

מסקנות: אתם לא חברים באקו"מ - תשכחו מתמלוגים (אלא אם כן יתמזל מזלכם ומישהו במקרה יצליח "לזהות" אתכם ידנית).
אם אתם יוצרים לא מוכרים, תשכחו מתמלוגים. לא מגיע לכם. מסיבות לוגיסטיות וכלכליות.
ואת הכספים שלכם נא תירמו לאקו"מ. למה?, ככה. מסיבות לוגיסטיות וכלכליות.
bass
Act Compatible
הצטרף: 15 אוג' 02
הודעות: 512
מיקום: רמת גן
הודעה פורסם: שני 12 מאי,03 15:23   
צודק TROY,

אותו הדבר קרה לי. #thumbsdown

אני יודע על לפחות 5 השמעות שלא הוזכרו בדו"ח של אקו"ם וחלקם אני יודע שדווחו ע"י השדרנים . התשובה של אקו"ם
הייתה שחבל שלא שמרתי את התאריכים, הזמנים ואיפה הם הושמעו, אולי הייתי צריך לעבוד אצל "קשבנו" מיכאל גורדוס.
לך תדע כמה השמעות עוד פיספסתי ולא דווחו ומעניין אם הייתי "סליברטי" הייתי מקבל אותו יחס ?

מזל שאני לא מתפרנס מהם, אחרת מה הייתי עושה שביתה ?


אלי
_________________
כל ביקורת תבורך וכך נעזור למציאות להישמע טוב יותר
https://facebook.com/groups/baliband
http://baliband.co.il
http://astroforum.org.il
שראל
הצטרף: 24 דצמ' 02
הודעות: 38
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 12 מאי,03 16:07   
באמת נורא..
לא ידעתי על זה...

שאלה יחידה לי...
אקו"ם לא מחויבים לספר לך את כל זה בחוזה שנחתם איתם?
או שלא שמת לב כשחתמת?

אני יודע שהשאלות האלו לא הכי רלוונטיות כי אם אתה לא חבר אצלם לפי מה שאני מבין אתה בכלל לא מקבל כלום...

לדעתי יש להקים קול צעקה בנושא.

שראל.
  TROY  
הצטרף: 28 פבר' 02
הודעות: 962
מיקום: פלורנטין TELAVIV
הודעה פורסם: שני 12 מאי,03 16:38   
מי שלא שואל לא יודע. אקו"מ לא מפרטים לך מראש איך הם מחלקים את נושא התמלוגים בין החברים.

אתה חותם על כתב העברת זכויות אליהם כשאתה מצטרף. זה לא חוזה, ואקו"מ זה לא חברת תקליטים. זה מסמך שמקנה להם את הזכות המשפטית לגבות את הכספים עבורך (ועבור יורשיך) ולנכות אחוז מסויים מתוך התמלוגים עבור האירגון עצמו.

יש איזה מסמך שמסביר את הפעולות של אקו"מ בצורה יותר מפורטת, גם שם - למיטב זכרוני, זה לא ממש מופיע.
ml
Supporter
הצטרף: 31 דצמ' 02
הודעות: 812
מיקום: Police Room 619
שאלת תם
הודעה פורסם: שני 12 מאי,03 16:57   
לא שידרתי ברדיו אף פעם אבל לא נראה לי שישנו שדרן שעולה לאוויר בלי Play List שאותה קיבל מהעורך ובמיוחד אם התוכנית הוקלטה מראש. ואם אלה פני הדברים למה עקום (לא שגיאת כתיב) לא מסתמכים על ה Play List האלה :question: :question: :question:

בנוסף: אני מכיר לפחות תחנה צבאית אחת ברפובליקת הבננות שמקליטה באופן רציף את עצמה. אז נכון שהצבא תפר את הכיס ועקום במשפטים איתם אבל בכל זאת לקחת את השידורים מהאוויר וגו'... :question: :question: :question:

ואם אתם חושבים שעקום היא "תופעה" אז תתנחמו המקבילה שלהם אצל סופרי ומשוררי ישראל גרועה מהם שיבעתיים... אני לא ראיתי שקל רעוע ושחוק אחד מהם על משהו שנמכר בלמעלה מ 5K עותקים... התיאשי ועברתי לעיסוק אחר......


חומר למחשה.

ML
עדי זילברברג
הצטרף: 01 דצמ' 02
הודעות: 702
בושה וחרפה וחוצפה
הודעה פורסם: שני 12 מאי,03 20:20   
לקחת דמי חבר הם יודעים. נראה לי שבקלות ההשמעות הבודדות היו מכסות אותו ועוד קונות לי כמה צ'ופרים נחמדים.
אני כמעט מזועזע
מצטער - אבל הייתי בטוח עד עתה שיש עורך מוזיקלי שמעביר רשימות מסודרות
_________________
האתר המרהיב והמלהיב שלי: http://www.virtualadi.com
איזי
הצטרף: 20 אפר' 03
הודעות: 30
כואב לי הלב לשמוע על הדברים האלה
הודעה פורסם: שני 12 מאי,03 20:58   
ממש כואב לי הלב לשמוע על הדברים האלה #cry
א ב ל האם זה רק אקום עושים זאת או גם חברות דומות בחו"ל כמו ה-ASCAP ?
כי אם עושים כך רק בארץ, אז עדיף להירשם לחברה מחו"ל כדוגמת ASCAP כמו שאיטרנל גריי (להקת דת מאטל מישראל) עשו.
ואני רק רוצה לומר שאים אלה שאמורים לשמור על זכויות האומנים לא שומרים אז באמת כבר
לא נישאר כלום!!! לא פלא שמדינתינו בין המקומות הראשונים בעולם בזיופים (דיסקים ,תוכנות,ועוד..) ואף אחד כולל בתי המישפט שיש להם את הכוח לתת עונשים כבדים
לא עושה כלום בנידון השופטים קלי דעת וזה רק מחמיר #cry
nadav
Act Compatible
הצטרף: 13 ינו' 02
הודעות: 303
מיקום: TA
הודעה פורסם: שני 12 מאי,03 21:19   
הצד השני בבעיתיות הידועה של הנקודה אותה אתה מעלה היא כזו
לא רק שאמנים מוכרים פחות רואים רק חלק קטן מהכסף (הלא גדול) שמגיע להם -
הבעייה היא שהכסף הזה, שמגיע לך בגין השמעות ברדיו, הולך בסופו של דבר לרמי קליינשטיין, שלמה ארצי ושאר אנשי המיינסטרים המוכרים.
זה אותו דבר בחו"ל - מועדונים גדולים, כמו המיניסטרי אוף סאונד, נניח, משלמים כסף למקבילה האנגלית של אקו"ם, בשביל הזכות להשמיע במערכת שלהם את הטראקים שהדי.ג'יים מנגנים שם.
אבל אף די.ג'יי לא עורך רשימה של הטראקים שהוא מנגן, ואף אחד לא עורך מעקב כזה. לכן, הסכום שמועבר שם לגוף האנגלי, מחולק לפי אחוזים מסויימים לאמני מיינסטרים מקומיים (מאול סיינטס ועד אלטון ג'ון).
אם תרצו, זו עוד דרך שבה המיינסטרים משעבד את השוליים.
  TROY  
הצטרף: 28 פבר' 02
הודעות: 962
מיקום: פלורנטין TELAVIV
הודעה פורסם: שני 12 מאי,03 21:37   
מה שמתבקש היה - ברגע שיש מערכת של זיהוי קולי, זה שאקו"מ - באופן אוטומטי עם כינונה של המערכת הזאת - ידרשו מכל יוצר ויוצר לשלוח אליהם עותק מכל סינגל שיוצא, במקביל לרדיו. אחרת, איך בעצם הם אמורים לזהות את השירים?, לפי מה?

88FM לצורך העניין - היא רשת שמשדרת אולי הכי הרבה מוזיקה אלטרנטיבית, מבין כל התחנות הממוסדות. ככה שה"מדגם", שבוע מתוך חמש, הוא דרך מתוחכמת כדי להתעלם מכל היוצרים הפחות מוכרים, שזוכים בתחנה הזאת לנתח יפה של השמעות.

בירוקרטית - זה הרבה יותר פשוט שלא להתעסק בכל המספרים הקטנים, השמעה פה השמעה שם - יוצר כזה, יוצר אחר. הרבה יותר פשוט - להעביר את התמלוגים הגדולים לאמנים המוכרים, משהו סימלי ביותר לכל השאר (כדי שתדע בכל זאת שאתה חבר באקו"מ, שלא תחשוב שזונחים אותך חס וחלילה)- וכל השאר הולך למנגנון אקו"מ - אנשים שמקבלים משכורת על עבודתם, כדי שיוכלו להסביר לך למה קשה להם לשלם לך תמלוגים. מאחר וזה אני שמשלם את המשכורת לאנשים האלה, צריך לאמר שהם עושים את מלאכתם הזאת בצורה נאמנה ביותר. שווה לי להעסיק אותם, לא? :razz:

לגבי אול סיינטס - הם התפרקו... לא?
123
Act Compatible
הצטרף: 21 מאי 01
הודעות: 303
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 12 מאי,03 21:42   
נו באמת מה כבר ציפתם כול מי שפותח חברה רוצה לראות את הכסף בכיס שלו.
אם אתה לא אמן ידוע לא תתחלק בשלל.
וגם הממשלה נוצרה בשביל לדאוג לנו ותראו איפה אנחנו ואיך אנחנו חיים ואיך הם.
#thumbsdown
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 1 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון