תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 19:28
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בעיית הארקה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (80) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
  bashan  
הצטרף: 19 אוק' 01
הודעות: 22
מיקום: להבים
בעיית הארקה
הודעה פורסם: ראשון 22 יונ',03 14:38   
יש לי מיקסר ווסטקס אשר ידוע בכך שהוא מחובר באמצעות שנאי(מוריד רעשים). הבעיה היא ככה.
יש לי מארז עץ למיקסר וחיבור חשמל אליו(הקרוא כבל קומקום). שאלתי היא ככה.
האם לחבר את הארקה מ 220V לארקה של המיקסר(איפה שמתחבר הארקה של הפטיפון???).
אשמח לקבל תשובה מלומדת
עמית
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 22 יונ',03 15:23   
סליחה, אבל לא הבנתי מה הבעיה.
אנא תאר אותה, ולא את מה שצריך לעשות.
"מוריד רעשים"?! אם הכוונה שיש לו ספק כוח המכיל שנאי, מספיקה עובדה זו.
"כבל קומקום" הכוונה לכבל יצוק כשבקצהו תקע עם שלש רגליים?! הוא מעביר הארקה אם אין מעביר/מתאם בין התקע לשקע בקיר (שלשת הרגליים מחוברות לשקע).
חיבור הארקה במיקסר תקליטן יהיה טוב עבור מכלול הפטיפון (ראה כאן בפורום בענין זה), ואם אין שינוי "עם-ובלי", אז עדיף בלי. זה לא חיבור הגנה (יש "האמממם" מהפיק-אפ?).
אם החשש שלך מהתחשמלות: כל עוד אף אחד לא מקמבן לך את כבלי החשמל והחיבורים בקיר, ואתה לא דוחף יד לתוך מוליך של זרם גבוה, הסיכוי להתחשמלות אפסי.
  bashan  
הצטרף: 19 אוק' 01
הודעות: 22
מיקום: להבים
הודעה פורסם: ראשון 22 יונ',03 20:57   
ראובן,
א. תודה על התשובה המהירה !!!
ב. לאחר חיבור קומפקטים למיקסר נגעה ידי בחיבור הארקה של המיקסר והתחשמלתי קלות.
ג. בחיבור המיקסר שלי למיקסר הסאונד נוצרו רעשי זמזום(אדמה כנראה).
ד. לפי דעתי הבעיה היתה נעוצה בציוד המארח(מיקסר הסאונד) מאחר ואצלי התופעה לא התרחשה כלל.
ה. שאלתי היא האם נכון לחבר את רגל הארקה מ 220V אל הארקה של המיקסר.

בתודה מראש
עמית
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 22 יונ',03 21:20   
כדי למנוע טעות בין הקוראים, אין הכוונה להארקה "של 220 וולט", אלא להארקה המגיעה משקע החשמל, זו הרגל האמצעית - שלא אמור להיות עליה שום מתח.
אם התחשמלת, עצור ואל תנסה להמשיך עד שלא תתוקן הבעיה, אחרת היא תיגרר הלאה, ולא משנה איזה פלסטר תשים!
בדוק:
- האם הפאזה של שקע החשמל מצויה במקום הנכון (מול השקע בקיר/כבל מאריך: זו החור הימני, בודקים עם מברג/טסטר.
- האם כבל החשמל מהקיר לציוד מחובר נכון (הקומפקטים)? אם הוא מהסוג של 2 רגליים/פינים, ניתן להכניסו בטעות בצורה הפוכה לשקע, מה שיכול לגרור התחשמלות גוף הציוד והימהום.
- אפשר לנקז חשמל צף מגוף הציוד להארקה, אבל זה בפרוש לא פיתרון, אלא הסתרת הבעיה.
- האם מדובר בציוד 110 וולט המחובר דרך שנאי? (אם כן, עצור, וחזור לכאן מהר).
- האם ניתוק מציוד 'מארח' מפסיק את ההתחשמלות? אם כן, יש לבדוק את כל הנ"ל לגביו - מיידית.

הסימפוטמים הנ"ל דורשים תיקון מהיר של המצב, לפני שממשיכים בעבודה.
  bashan  
הצטרף: 19 אוק' 01
הודעות: 22
מיקום: להבים
הודעה פורסם: שני 23 יונ',03 08:59   
ראובן,
לא ידעתי שיש חשיבות לתקע עם 2 רגלים(זה באמת משנה איך מכניסים אותם ?? למה אין סימון).
התופעה מתרחשת רק כאשר הציוד מחובר ולכן סביר שהתופעה אצל המארח כפי שאמרת(ושיערתי לעצמי). לפי דעתי אחד המגברים גורם לתופעה אני אאלץ לבדוק על ידי ניסוי(ניתן אחד אחרי השני). בבדיקה ע"י רב מודד הפאזות בסדר גמור. כנראה אחד המכשירים תקול !
עד לפעם הבאה ....
עמית
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 23 יונ',03 09:52   
ציטוט:
לא ידעתי שיש חשיבות לתקע עם 2 רגלים(זה באמת משנה איך מכניסים אותם ?? למה אין סימון).

90% מהאנשים לא משערים שיש חשיבות, ומבחינתם הם בסדר.
במקרים רבים זה לא משנה כלל, ביחוד אם היצרן דאג למערך אלקטרוני תקני בתוך המכלול שלו.
הבעיה: אנו עוסקים באודיו, וכל פאשלה של יצרן מתגלת בצורה של הימהום שמיע ומטריד (או התחשמלות).
במקרה של תכנון שמזמין בעיות (כמו חיבור שנאי-הכוח הפנימי לגוף המכשיר ללא בידוד), גוף מכשיר העשוי מתכת יכול להיכלל כעוד ליפוף של השנאי ו'להינות' מהשראה של מתח גבוה (מ-90 וולט ומעלה אנחנו מתחילים להרגיש דיגדוג...).
במקרה זה, כמו גם הבדלי פאזות-חשמל בין שני מכשירים המחוברים ביניהם באודיו (כל אחד מחובר אחרת לשקע החשמל)- נוצרים רעשים, ניצוצות בעת חיבור/מגע וכו'-תופעות.

כמו כן קרא בענין חיבורי חשמל תקינים, צבעים, האמים... כאן בפורום
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שני 23 יונ',03 14:31   
האמת אם אנחנו מדברים כבר על הארקה, לחבר שלי יש סינטי MOTIF 6, וכאנחנו לוקחים אותו לכל מיני מקומות, חלקם כדי לעשות חזרות וחלקם כדי להופיע, אז בחלק מהמקומות הוא עושה האם ממש עצבני ומטרטר ובחלק מהם הוא לא עושה בכלל. ניסינו להחליף כבלים ולשחק עם כל מיני גורמים אחרים לנסות להעביר ליציאות חשמל נפרדות למשל. לנתק ולחבר מכשירים לראות אם יש שילוב מסוים של מכשירים שגורם לזה. בדרך כלל היינו מתגברים על הבעיה אבל הייתה הופעה אחת שבה לא משנה מה ניסינו לא הצלחנו לפתור את הבעיה וזה נכנס לסאונד של ההופעה וזה היה מאוד מעצבן.

כשאנחנו מנגנים בבתים שלנו איתו אין את הבעיה הזאת כך שלא יוצא לנו להיות בסביבה שבה זה קורה מספיק זמן כדי לשחזר את הבעיה. יש רעיון אולי מה לעשות כדי להימנע מזה לקרות עוד פעם? כל פעם שאנחנו הולכים להופיע עם זה אני מפחד... באמת חבל כי חוץ מזה זה סינטי ממש אחלה.

פרט חשוב - היציאת חשמל היא תלת-רגלית מתחברת לכבל חשמל דומה לזה שמשתמשים לחבר מחשב למשל (מנסה להימנע משימוש במונח כבל קומקום #biggrin ). אני לוקח איתי איזה חמישה כבלים שונים לנסות כל פעם והם כולם עובדים מצוין עם כל מכשיר אחר, קשה לי להאמין שכולם לא תקינים...

בועז
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הראשונה על הפיסי הראשון שלי !
הודעה פורסם: שני 23 יונ',03 15:08   
יפה, זה בערך הסימפטום הקלאסי, הנובע מהבעיות שהזכרתי מעלה; מחברים, מנתקים, מנסים כבלים (חשמל ואודיו) ומצפים למזל. אם הוא מגיע, עוזבים הכל מהר וממשיכים בעבודה, כי זו היתה מלאכת התשה, ולא תמיד יש זמן בנמצא.

אם נתחיל מהתחלה והלאה, שרשרת המוקשים מכילה את האפשרויות האלה (הערה: לא נלקחה אפשרות של מכשיר/ציוד שביקר במעבדה סוררת או אולתרו תיקונים בשטח, כי במקרים אלה השמיים הם הגבול למה שיכול לקרות):

- שקע חשמל, בקיר או מאריך, המוביל אספקה לא תקינה;
1. מתח גבוה או נמוך מדי (יוצרים בעייה בספק הכוח המובנה של המכשיר המהמהם)
2. קוטביות הפוכה (פאזה ואפס הפוכים). במקרה זה התופעה היא התחשמלות, ניצוץ בחיבורים, או הימהום בהתחברות למכשיר נוסף, כלשהו.
3. חוט הארקה חסר, דק, קרוע, מוליך חשמל מתקלה...

- מכשיר/ציוד/כלי נגינה שהיצרן היה עסוק בטלפון בעת התכנון/בניה/הרכבה, וזה לרוב מתבטא בספק הכוח, מחברי האודיו וחיבורי החשמל.

- חיבורי אודיו לא תקינים או לא מספקים את החיבוריות המתבקשת, או מושרים סביבתית.

- הציוד המשני אליו מחובר ההתקן המרעיש (והוא יכול להציג כל אחד מהתנאים מעלה, בתורו).

- השראה סביבתית (הקרנה חזקה על כבלי אודיו, ביחוד אלה המציבים אות הדורש הגברה חזקה, כאלה שאינם מאוזנים, ארוכים, דקים או נטולי סיכוך). השראה אלקטרו מגנטית עשויה להגיע מכל התקן הפולט שדה מגנטי.

בנקודה זו מומלץ לגשת לפורום מונחים ולקרוא את ההבדל בין סוגי הרעש השונים.

מה עושים?
1. בודקים שהציוד המדובר עומד בשינויי המתח, לאמור, שאינו מהמהם אם מתח הרשת יורד בקצת, כמו על במה, איזור תעשייה, מבנה ישן ועוד. לבדיקה זו מנתקים אותו מכל מכשיר אחר ומחברים אוזניות: יש האם?! יש בעיית ספק-כוח או מתח רשת נמוך מ-10%. בדיקה זו צריכה להיעשות בתנאי צריכה אמיתיים בסביבה, במקרה של לפני-הופעה (אחרת המתח יכל להנמיך רק בהדלקת שיא של האירוע).
ניתן לתיקון.
2. מוודאים שכל כבלי החשמל, התקעים והשקעים - בכל - סביבת האירוע, עומדים בדרישות איכות (נראים כמו שצריך), בטיחות (מחוברים נכון, הברגים מהודקים בתוך השקע/תקע, אין גידים חופשיים ואין קרעים), צרכים (עובי למשל).
ניתן לתיקון.
3. מוודאים שהציוד המתחבר, המשני או הראשוני באירוע/סביבה, עומד בתנאים מעלה.

ואם בדקתי את הכל (נשבע שלא חסכתי בשום שלב, גם את הכבל-מאריך ואפילו פתחתי שקעים ותקעים...), (וכלום לא עוזר ואני לא רוצה למסור את הכלי למעבדה ואין לי זמן ואין לי כסף, ואת המפתחות של האוטו שכחתי בתוך הדירה הנעולה, ואין לי מושג מה אכלתי, אבל מהבוקר יש לי גזים נוראיים)?
- עדיין באותו הפורום (חפשו בידוד רעשים, רעשים בכרטיסי אודיו, השראה והאם-hum), חפשו את התקני הבידוד, אם זו קופסת חיבור ישיר המשמשת לבידוד, שנאי בידוד בנפרד וכל מה שמבודד אלקטרונית/חשמלית בין יציאת אודיו אחת לכניסת אודיו שניה. שמים בדרך, ללא גישור 'אדמה', ועוברים את ההופעה/הקלטה.
טוב תמיד שיש בבית ובארגז.
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שני 23 יונ',03 15:37   
אגב השילדה של המכשיר הזה עשויה ממתכת חתיכת בן-זונה כבד... בטח "עוזר" הרבה להשראות... אני זוכר באמת עוד סינטי שגם היה ממתכת ועשה בעיות דומות. חוץ מזה באמת הסינטים האחרים שראיתי לא עשו בעיות וכמדומני הם היו בנויים ממשהו פלסטיק או דמוי פלסטיק...

בקשר לכבל אודיו גם הבאתי הרבה כבלים משלי לשם העניין גם הם לא סביר שכולם בעייתיים. נראה לי מוזר שלא ישקיעו בהארקה של מכשיר שמוכרים ב12000 ש"ח אבל מצד שני לך תדע... לא רשום בשום מקום אם החיבורים מאוזנים או לא אז אני משער שהם לא (ספר הוראות כזה ענק של 300 עמודים ואפילו לא כותבים מה סוג החיבורים).

הבעיה העיקרית היא שאין לי איך לבדוק את כל הדברים הללו עד שאני לפני הופעה ואז גם ככה יש מליון בלגאנים אחרים לארגן. אני בהחלט לא אוכל לבוא למקום ולהתחיל לבדוק בשביל הסאונדמן את כל הכבלים שלו ואני לא יכול להביא מספיק כבלים כדי להחליף את כל אלה שהוא צריך בשביל כל המערכת שלו. בכל זאת אני גם אמור לנגן ולשיר ולהשתתף בבניית הסאונד של הלהקה וזה אומר להיות בבמה. וגם אם היה לי זמן לעזור בעבודה של הסאונדמן הוא בדרך כלל גוער בי שאני מנסה בכלל...

הבעיה פשוט לא קיימת במקומות שבהם אני מנגן באופן קבוע - בבית או בחדר חזרות הקבוע. רק מתי שהולכים לאולפן חזרות (שאגב חלק מהשקעים שם חצי יוצאים מהקירות אז ברור ששם יש בעיה) או מתי שהולכים להופעה אז לפעמים זה בסדר לפעמים לא מסתדר בכלל. המקומות היחידים בהם זה קורה בחיים לא יתנו לי לקחת על עצמי פרוייקט בדיקה מקיף שכזה.

באמת תהיתי אם יש דבר כזה - תייבת בידוד... המממ מעניין...

בועז
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון