תפריט
שלום אורח ::: Wed, 12 May 2021, 07:12
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine

ה-Symphony Desktop - ממשק שולחני חדשני, כלכלי וסופר איכותי מ-Apogee

Wednesday, 28-04-21, 00:00, מקור: ACT @ RM ::: ::: נושא: אולפן והפקה

ממשק אודיו באיכויות סאונד של המובילה בתחום, עם אמולציות וינטאג', DSP, פלאגינים פרימיום, ערוץ הקלטה אולפני ומסך מגע צבעוני

 
ה-Symphony Desktop הינו ממשק אודיו שולחני המגיע מאחת היצרניות הכי נחשקות בתחום, Apogee, ושכך הוא מכיל את ממירי הדגל הטובים והחדישים ביותר בתעשייה, וזאת בנוסף לאמולציות של קדם מגברי מיקרופון ידועים בצורה היפר-ראליסטית, ומעבד אות (DSP) חזק מסוגו.
 
ה-Symphony Desktop למק, אייפאד-פרו ו-ווינדוס, מביא את הסאונד האגדי והאיכויות של אחיו מותקן הארון, אך במארז שולחני וכלכלי לארנק. מוזיקאים ומפיקים יכולים כעת להקליט ולערוך מיקס ומאסטרינג באמצעות ממירי-על מכובדים וכניסות מיקרופון שקופות, ליהנות מהסטנדרט המוביל בתעשייה בכל הקשור לסאונד דיגיטלי, ובאיכות של 24 ביט על 192 קה"ץ, בעוד רכיבים אנלוגיים אשר נבחרו בקפידה לתכונות של שקט, שקיפות ומינימום עיוותים אחראים על האות האנלוגי ויחדיו יוצרים סביבה אולפנית בדירוג גבוה מאוד.

הדמיית קדם מגברי המיקרופון מאפשרת הענקת סאונד בעל אופי כבר בדרגת מקור האות, שזו תכונה חשובה וחדשנית כאחד, ועל כל אלה נוספים הפלגינים היוקרתיים מסוג Apogee FX, אותם ניתן להפעיל פנימית באמצעות מעבד האות החזק, או באמצעות תוכנת ההפקה/הקלטה של המשתמש, וזאת בגמישות רבה ותזרים עבודה בשיהוי (לטנסי) נמוך.
 
שילוב של ה-Symphony Desktop במערכת הוא קל להפליא בעזרת מערך של אופציות כניסה ויציאה אנלוגיות ודיגיטליות, בעוד מסך מגע דינמי, חדשני בתחום הממשקים, מאפשר פעולות אינטואיטיביות ישירות משולחן העבודה.
Touch Screen Control Home View
ניתן גם לשלוט על הממשק באופן מלא ישירות מתוך Logic Pro X, מה שמאפשר לכל המערכת תזרים עבודה אולפני מדהים מסוגו. לא רק, הממשק הזה מגיע עם ערוץ הקונסולה ECS של בוב קלירמאונטיין בתצורת פלגין, כך שמדובר בשילוב הכי נוח לעבודת הפקה, הקלטות מיקרופון וכלי נגינה, ברמה של אולפן מסחרי.
על קצה המזלג, ה-Symphony Desktop מביא את האיכויות והביצועים ברמת Symphony I/O (הממשק הגדול מותקן rack) בתוך יחידה שולחנית קומפקטית הכוללת ליבת מעבד אות עוצמתי, המסוגלת להרים אולפן רגיל לרמה אחרת לגמרי.
וזה לא פלא - Apogee הקדישה את כל כולה לאודיו באיכות קצה-עליון עוד משנת 1985, ומובילה מאז את השוק, בעוד היא הופכת לשם דבר באיכות הממירים ומעגלי האודיו שלה. ה-Symphony AD/DA האגדית בליבת הממשק הינה מערכת המרה עם סאונד ללא תחרות ומשמשת כסטנדרט בתחום הפרו-אודיו.
 
כמו המערכת המותקנת ארון, גם ממשק הנוכחי מציב דרגת המרה חיונית במערכת, היכן שנקבעת איכות האודיו, רמת העיוות, היכולת להעביר מעברי-גל מהירים ומעגלי אודיו אנלוגיים מאוזנים בצורה מוקפדת (performance-enhancing dual-sum configuration), כאשר הכל מגיע ליציאה המציגה דרייבר חזק ונטול עיוותים בהתאם. הודות לתכנון המבריק, ניתן ללכוד כל מקור צליל בראליזם מפתיע, והלא הכל מתחיל מכאן.
 
הממשק השולחני מגיע בתזמון מושלם לעבודה מאולפן הפקות אישי הדורש איכות קצה במחיר לא מטורף, ומעניק תג מקצועי לכל סביבת עבודה אולפנית - הקלטות, מיקסים, מאסטרינג ובקרת צליל שקופה לפרויקטים מכל סוג.
 
כאמור, ה-Symphony Desktop מציג קדם מגברי מיקרופון עם ביצועי-על מכל מקור צליל. ממירי ה-AD/DA המפורסמים של החברה כה נחשקים, עד שלעתים הם לוקחים את אור הזרקורים אליהם, בעוד מעגלי האנלוג הכלולים שווים פוקוס בזכות התכנון המבריק. אך יש כאן צדק מסוים, שכן קדם מגברים אלה תמיד הטריפו את הטכנאים. אפילו Bob Clearmountain האגדי ציין לא אחת שהפרה-אמפ'ס של Apogee הם החביבים עליו מכל הזמנים. לאחר הכל, המרה קצה-עליון אליה מקושר מעגל אנלוגי משובח הם מה שגורם לכל הסאונד האיכותי הזה.

היכולת של כניסות המיקרופון/כלי ללכוד את הצליל בניקיון ובמינימום עיוות, עם כיוון רגישות מדורגת, מבטיחה תקורה דינמית המאפשרת לכידה מושלמת מעוצמת תוף רגל ועד רחשי פריטה על מיתרים. חשוב לציין כאן את יכולת התאמת העכבה של הכניסות (מיקרופון וכלי גם יחד) מול המיקרופון או כלי הנגינה המתחבר, כך שאין עומס המנחית מהאיכות, תופעה הידועה בהרס מקור צליל, בעיקר בתחומי הקצה של הנמוכים והגבוהים.
 
Apogee AP-57 Preamp
גם אם הכניסה שקופה, יש מקרים רבים שרוצים להעשיר את הסאונד של מקור הצליל עם אופי של קדם מגבר וינטאג או כל מעבד כניסה אגדי, וכאן נכנסת לתמונה האמולציה שמציע הממשק, ומה שהופך אותו לאולר השווייצרי באולפן: האמולציה של AMP הכלולה, מדמה עיבוד ומעגלים אנלוגיים ודיגיטליים של כמה מדגמי הקדם מגברים האותנטיים בעולם.
רמת הפרטים שהוכנסה בתכנון היא לא פחות ממדהימה, כאשר היא מסוגלת לדמות את מעברי האות מדרגת הכניסה והעכבה שלה, פרופיל נשיאת הגל ואפיוני עיוות במתחם האנלוגי, ולאחריה דיוק נוסף במתחם הדיגיטלי, אשר יחדיו מניבים תוצר מהפנט באמינותו.
 
 
ה-Symphony Desktop מאפשר בחירה בין סאונד טרנזיסטורי Class A שקיבל את השראתו מהקונסולות הבריטיות האגדתיות, לבין סאונד שפופרות אמריקאי מבושל היטב. שתי האמולציות מגיבות בראליסטיות מידית, כמו המקור הפופולרי.
 

אם מעולם לא השתמשתם בפלגינים המפורסמים FX של אפוג'י, יתכן שהחמצתם את הדבר האמיתי. אלה עוצבו נמרצות בידי אותו צוות מוכשר המתכנן את מוצרי החברה (תוכנה וחומרה), ולהם קהל מעריצים נלהב בפורומים מקצועיים ברחבי האינטרנט. הם ממש טובים.

שכך, ערוץ הקונסולה המושלם ECS המגיע בדמות פלגין, כולל איקיו חלומי, קומפרסור ורוויה, כולם עוצבו בידי בוב קלירמאונטיין. הערוץ האולפני הזה פועל הדדית עם האמולציות שעל כניסות המיקרופון, כך שהמשתמש מוצא עצמו מול קשת של מעבדי צליל לתמונת סאונד מלאה, ועם סאונד בריטי של קונסולות עם מעגלי Class A, שנבנו עם רכיבים נפרדים, שנאי כניסה וקדם מגבר כמוה- Class A Neve 1066, או עם קדם מגבר מסוג AX-601 עם סאונד גדול מהחיים של ה-Ampex 601 - כולם עם הרכב ההרמוניות והתחום הדינמי המקורי.
בנוסף גם הריוורב Spaces המתובל של Clearmountain להעשרה מרחבית של התפקידים, כולל האקו-צ'אמבר שבו הוא השתמש במיטב הלהיטים לאורך השנים, ומה שהבדיל את התוצאות שלו ממיקסים אחרים.
Desktop Control Expanded
הפלגינים של Apogee מאפשרים זרימת עבודה במינימום שיהוי בזמן הקלטה. במצב שהם מופעלים בתוך תוכנת המשתמש, יש רק להפעיל אותם ולכוון את אוגר האודיו (buffer) בהתאם לכל תוכנה - זו הדרך הקלה ביותר ללא צורך ב'הדפסת' האפקט (הקפאה) על האות. במקביל, מצב 'הדפסה' מאפשר הקלטה נטול לטנסי ישירות לתוכנת ההקלטה וזאת באמצעות ה-DSP המובנה, בדומה להקלטת ערוצים דרך מעבדי צליל חיצוניים, לאמור, האווירה והאופי של האפקטים מונצחים על האות. זו האחרונה היא הדרך של המקצוענים, שרוצים את הסאונד הסופי המבוקש כבר במקור האות, כחלק בלתי נפרד מהאופי שלו, וגם החלטיים במה שהם בוחרים.
 
..ואז מגיעה אשרות נוספת:
אלה שעדיין לא החליטו "עם-או-בלי" עיבוד, יכולים להשתמש באפשרות חכמה נוספת של הממשק - DualPath - הסאונד והאופי שבחרת ללא 'הדפסה' בהקלטה, ושימור קביעות הפלגינים שהשתמשת לעיבוד זהה של סאונד בעתיד, בעת מיקס לדוגמה. כך נהנים מכל העולמות; אות מעובד עם אווירה וכו', אך מוקלט נקי לתוכנה, וכל קביעות האופי נשמרות למועד החלטה סופי. האמת - אפשרות כזו עוד לא הייתה לנו בשום ממשק אודיו, ואם אתם משתמשי Logic Pro X, תוכלו ליהנות מהיכולות האלה במערכת שליטה אחת אחידה, ללא מיקסר או יישום נוסף.
 
למטרות בקרה מכיל הממשק 2 יציאות אוזניה עוצמתיות, בלתי תלויות אחת בשניה, שתיהן ניתנות לניווט מקור אות, ושתיהן מצוידות בממירי יציאה עם סיכום כפול מסוג ESS. היציאה מהפנל החזיתי יכולה לספק כל אוזניה, בעוד האחורית תוכננה ספציפית לאוזניות נצילות יותר.
 
תכונות ראויות של ה-Apogee Symphony Desktop
  • ממשק שולחני בתקן USB-C עם 10 כניסות/14 יציאות
  • ממירי Symphony AD/DA ריאליסטיים, 24 ביט על 192 קה"ץ
  • 2 קדם מגברי מיקרופון עם קביעת רגישות מדורגת ועד 75 דיבי הגבר נקי
  • עכבת כניסה משתנה למיקרופון וכלי נגינה להתאמה מושלמת ללא פחת
  • אמולציות אותנטיות של קדם מגברי מיקרופון
  • פלגינים Apogee FX (אופציה) עם מעבד אות מובנה, עם או בלי הדפסה על האות
  • ערוץ קונסולה אולפנית מלא ECS כפלגין הכולל כל מה שצריך לעיבוד המקור
  • ערוץ הקונסולה מסוגל לעבוד בשיתוף פעולה עם הדמיות הכניסה
  • מסך מגע אינטואיטיבי זמין לעבודה ישירות מהשולחן
  • שילוב מעולה עם Logic Pro X

 

 

 

 

 

 

 

  • פלגינים חינמיים מומלצים
    "ואהבת לבייסך כמוך" - Analog Obsession LOVEND
    DrDataMiner: משחק מילים יפה... LOVEND... גם LO (תחילית Lo-End) גם LOVE.. גם סאב. גם הרמוניות. קישור אין מה לספר הרבה. זה מעשיר לקצ לשרשור המלא אחרון
  • כללי - כל החנויות
    RE: בננה לרמקול ריצפתי
    acidhead: היי שמעון, אם אתה מתכוון לחיבור שיושב על הכבל רמקול ולא ברמקול עצמו, תמצא אותו בכל חנות שמוכרת רמקולים. אביזר סטנדרטי לשרשור המלא אחרון
  • כרטיסי אודיו כללי - Audio Cards
    RE: הבדלי מיקס בכרטיסים שונים
    acidhead: יש מתאמי thunderbolt to pci (קופסה חיצונית) זה עובד יפה ב pcie אבל סביר שיהיה קשה למצוא היום pci. מבחינת ביצועים אם אתה לא מא לשרשור המלא אחרון
  • גיטרות - Guitars
    RE: איקולייזר לגיטרה אקוסטית
    Avodaraba: גם זה פתרון אבל זה ידרוש שימוש במחשב או פדאל כמו ה HX STOMP למשל לשרשור המלא אחרון