תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 12:31
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת קחון - איך אפשר לגרום לזה להשמע עשיר?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  MsSivanA  
הצטרף: 29 אפר' 12
הודעות: 12
מיקום: הנגב המערבי
הקלטת קחון - איך אפשר לגרום לזה להשמע עשיר?
הודעה פורסם: שני 10 ספט',12 11:18   
היי לכולם,
לפני שאתחיל, אקדים ואומר שחיפשתי בפורומים שרשורים בנושא הנ"ל, לא ראיתי משהו שקשור להקלטת קחון ויתכן מאד שפספסתי. לכן - אם חזרתי על נושא שכבר דובר כאן - עמכם הסליחה. #smile

אני בשלבים ראשונים של הקלטת אלבום בכורה. הוחלט שכמה מהשירים באלבום (לא כולם ולא רובם, אבל בהחלט כמה מהם) יוקלטו עם קחון, ולא עם מערכת תופים. ומכיוון שמדובר בכלי מאד "ממורכז", הייתי רוצה לדעת האם ישנן טכניקות הקלטה כאלו ואחרות, שיעזרו בהגדלה והעשרת התמונה הסטריאופונית של הכלי, כדי שהשיר לא ישמע ריק?

תודה לכל העונים,
סיון
_________________
Sivan Amran,
Bassist, vocalist, lyricist, composer.

www.soundcloud.com/mssivana
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: שני 10 ספט',12 11:47   
אני לא מומחה להקלטת קחון אבל:
ציטוט:
ומכיוון שמדובר בכלי מאד "ממורכז", הייתי רוצה לדעת האם ישנן טכניקות הקלטה כאלו ואחרות, שיעזרו בהגדלה והעשרת התמונה הסטריאופונית של הכלי,

בעיני המשפט הזה הוא שגיאה, בהסתייגות הרגילה ש"זו אומנות ואין חוקים". אם הכלי ממורכז (ואני מסכים עם הקביעה הזאת) לא נכון לתת לו תמונת סטריאו. זו לעניות דעתי משמעות ההחלטה להקליט קחון ולא מערכת. בריוורב (סטריאו) אפשר להשתמש כמובן.
ציטוט:
ו כדי שהשיר לא ישמע ריק?

זו תהיה תוצאה של העיבוד. יהיה לך קחון ושירה בלבד?

הייתי מנסה "מיקרופון בייס דראם" לטעמך מול החור ומיק נוסף מול הלוח הקדמי (ושולח רק את הקדמי לריוורב) .
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שני 10 ספט',12 11:51   
אין תשובה ברורה.
חיפוש מהר ברשת העלה גם את ה thread הזה :
http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/59144-how-record-cajon.html

באופן כללי לקחון 2 "מאפיינים" במיוחד כאשר מדובר ב"חלופה" למערכת תופים במוזיקת רוק/פופ/וכדומה - האיזור הנמוך שדומה יותר ל Bass Drum והאיזור החריף יותר.

ממליץ לך להקליט עם 2 מיקרופון כאשר זה המכוון לתוך החור יהיה דינמי המסוגל לאפיין נמוכים (RE20, SM7 , אפילו 421 וכדומה).

מקדימה - דינמי כמו 57 יכול לתת איפיון "סנרי" עם הצבה נכונה וגם שווה לבדוק איזה קונדנסר במרחק/OH.

ההבדל המשמעותי בהקלטה כזו הוא עדיין במרכזו הקחון והחלל האקוסטי...
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 10 ספט',12 12:02   
  MsSivanA  
הצטרף: 29 אפר' 12
הודעות: 12
מיקום: הנגב המערבי
:)
הודעה פורסם: שני 10 ספט',12 12:14   
תודה על התגובות, עזרתם לי מאד. #smile
_________________
Sivan Amran,
Bassist, vocalist, lyricist, composer.

www.soundcloud.com/mssivana
gurspiegel
Act Compatible
הצטרף: 01 ספט' 06
הודעות: 582
מיקום: עכו
טיפים לקחון בלייב?
הודעה פורסם: שני 10 ספט',12 15:44   
תדרים להדגשה,הצנעה?מיקרופונים אופציאונליים?

מדובר בהרכב של שתי גיטרות ובס.
_________________
The only Good System Is The Sound System

http://akkojam.co.il/
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: שני 10 ספט',12 19:46   
מיק' בייס דראם - בהתאם למה שיש לך ולטעמך על החור. אבל גם 57 אוכל את זה. בהרבה מקרים זה מספיק. אפשר לפי הצורך לשים 57 לכיוון הידים. בגלל שזה לייב תצטרך להתקרב כדי שיהיה משמעותי ויש נגנים שזה מפריע להם. היתה פעם שפיצלתי את המיק האחורי, שהיה 57, כדי לטפל אחרת בגבוהים ונמוכים, עם תוצאה לא רעה.
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שני 10 ספט',12 20:14   
בד"כ מתחיל עם U87 על הצד הקידמי, מתקרב ככל האפשר עד שאני מתחיל להגביל את התנועה של הנגן אז חוזר קצת חזרה אחורה. אני בוחן כמה אופציות למיקרופון אחורי, כל קחון שונה לגמרי בהעדפה שלו למיקרופון אחורי.. בד"כ מציב ER20 ו Beta52 ו Opus99 ובוחר ביניהם, במיקרים רבים מוסיף מיקרופון Subkick אם הקחון מחליף לי תפקיד של מערכת תופים, אם יש ממש נגינת בייס דראם סנייר אז אני לפעמים מוסיף מיקרופון PZM בתוך הקחון כדי לקחת את המיתרים, זה נשמע די דומה למיקרופון רשת של סנייר. מעדיף פראמפים של SSL או API להקלטה הזאת. חשוב מאוד לציין שאני עושה המון עבודת גייט על המיקרופונים האחוריים ועל המיקרופון הפנימי וכמו כן משתמש ב EQ די רדיקלי כדי לחתוך את כל התדרים שגורמים לכלי להשמע כמו קופסא קטנה עם מלא רזוננס. דוגמה להקלטה ומיקס מהתקופה האחרונה:
http://youtu.be/AmwvyrL3-go
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שני 10 ספט',12 20:14   
קודם כל שהקחון יהיה משובח , שיהיה לו צליל עשיר מראש , שמעתי בעבר טובים , גרועים ומדהימים.

מעבר לזה במיקס , תוסיף קצת הרמוניות מלוכלכות במידה , מה שיכול להעשיר מאוד את הצליל.
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שני 10 ספט',12 20:21   
הנה סאמפלר מתוך האלבום החדש של יסמין לוי שמבוסס בשירים רבים על קחון שניגן איתמר דוארי המעולה מעולה מעולה מעולה. חלק מהשירים עם מברשות וחלק עם ידיים:
http://youtu.be/JSvn5IFfG44
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון