תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 12:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
היפראקוזיס Hyperacusis - בעיות שמיעה נפשיות
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (195) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בריאות
  astond  
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
היפראקוזיס Hyperacusis - בעיות שמיעה נפשיות
הודעה פורסם: שישי 08 יונ',07 14:41   
>>>השרשרת פוצלה מתוך הדיון הזה לטובת שימורה לעתיד<<<

אני מצטער, אבל חלקכם פה בהגזמה ובהיסטריה מסויימת. אולי זה לא ימצא חן בעיני חלקכם, אבל אולי מרוב רצון להגן אתם גורמים לעצמכם נזק אחר. עצם זה שהאוזן נעשית רגישה יותר בזמן שאתם בלי אטמים לא מעיד על שיפור דווקא, אלא על הורדת הסיבולת וכל רעש קל גורם לאי נוחות וכאבים ואז מה? תלכו עם אטם כל הזמן ותאבדו תדרים? לפי וודו כנראה שכן..
מבחינתי אפשר להשוות את זה לשימוש בסמים או לחילופין במשכחי כאבים. מי שעל כל כאב ראש קטן, ישר בולע אדוויל, מהר מאוד מגלה שאדוויל אחד כבר לא עוזר וכאבי הראש נעשים נפוצים יותר וחזקים יותר.
עד כמה שידוע לי, וזה לאחר שיחה עם קלינאית תקשורת ממש לא מזמן בעת בדיקת שמיעה שעשיתי לפני מס' שבועות, נזק לאוזן, לשערות, נגרם אחרי חשיפה ממושכת וקבועה לעוצמות גבוהות. הסיכון הוא למי שעובד בתחנת כוח, או שדה תעופה או עם פטיש קונגו לדוגמא. וזאת במשך ימי עבודה ארוכים לאורך זמן. נכון אולי גם לאנשי הגברה שעובדים במקצוע ימים רבים במשך שעות ארוכות. למוזיקאי ממוצע שמופיע כמה פעמים בשבוע למשך שעתיים שלוש או נמצא בחדר חזרות, הסיכון הרבה יותר נמוך. אלא אם כן אתם מנגנים עם גיטריסט שחייב לשים את המגבר על 11 ועם מתופף שמכסח על הקראש (מתופפים שמכסחים על הקראשים עושים זאת כחיפוי ומיסוך על חוסר קצב) ואם החדר חזרות כה קטן עד כך שאתם צריכים לשבת בתוך הבייס דראם או ההיי-הט( אני מכיר חדר כזה בת"א) אז אם אתם ממש חייבים, מספיק להשתמש באטמי הסיליקון של ה 5 ש"ח מהסופר פארם. עושים יופי של עבודה. אבל מראש עדיף להמנע מנגינה בסיטואציות כאלו... או שאתם מנגנים במטאליקה..
ולא לבלבל עם טיניטוס.
בכל מקרה אני מנגן במשך לא מעט שנים והייתי בלא מעט סיטואציות של הופעות וחזרות רועשות וגיטריסטים כסחנים ומתופפים מפציצים וסאונדמנים מפדבקים, וגם אני לא תמיד מנגן בעדינות ובשקט על הבס ויש לי תמיד בקייס של הגיטרה קופסא של אטמי סופר פארם שאני מעדיף לא להשתמש בהם אלא רק במקרי קצה, ובבדיקת השמיעה שערכתי לפני מס' שבועות, נמצא שהשמיעה שלי תקינה לגמרי בערכים מצויינים בכל התדרים.
אז אל תתנו לפרסומות במגזינים אמריקאים שידועים בסאקריות של ציוד יקר, להכניס אתכם להיסטריה ולגרום לכם להוציא מאות שקלים על משהו שלא בטוח בנחיצותו. אטמים למוזיקאים זה מאוד מפתה. אתם רוצים להיות מוזיקאים? עזבו אתכם אטמים, תלמדו תווים #lol

אילו היו שני השקל שלי..
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
danny_bar
Supporter
הצטרף: 11 אוג' 02
הודעות: 1231
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 08 יונ',07 18:48   
אני כבר הרבה זמן דוחה אתה זה... אבל בפוסט של אסטונד יש כמה דברים מאוד חשובים, וגם כמה תאורים שאני לא כ"כ מסכים איתם.
בקצרה עכשיו וכשאחזור הביתה אפרט יותר -
יש כאן ערבוב של הרבה תחומים. רגישות לרעש (בד"כ בקבוצת תדרים מסוימת) ברמה יותר גבוהה משאר האוכלוסיה נקרא Hyperacusis. לרבים שחווים טיניטוס יש רגישות לתדרים מסוימים ולעוצמות.
אני אספר לכם (לא עכשיו כשאחזור) על המקרה שלי כי הייתי די חזק בעניין הזה עד לא מזמן ומצאתי משהו מעניין מאוד לגבי זה, רק אבקש עד שאני אכתוב לא סתם לחפש על זה באינטרנט כי אני רוצה שתשמעו על זה קודם ממישהו שהצליח להתגבר על זה ולא סתם להכנס לפורומים שיוצרים פוביות מיותרות. תסמכו עלי #thumbsup

לגבי האטמים, ה ER-20 (של בועז) יכולים להיות מצויינים למי שלא רוצה להכנס להוצאה גדולה. הם מכילים אותו פילטר כמו הER ופשוט מתאימים לכולם (מדורגים בהכנסה שלהם לאוזן).
על ה ER למיניהם אני אכתוב גם כן כשאחזור כי זה קצת ארוך.
וגם לגבי מתי כן ולא ללכת עם האטמים יש סיפור שלם עם זה וזה קשור קשר ישיר לHyperacusis וטיניטוס(!). ואני מתכוון למה שאסטונד רשם על שימוש יתר באטמים.

נמשיך מחר.
_________________
East of Eden
danny_bar
Supporter
הצטרף: 11 אוג' 02
הודעות: 1231
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 11 יונ',07 03:53   
אוקי, זה קצת אישי ואולי יראה אופטופיק אבל זה לא (אולי נפתוח ת'רד נפרד בהמשך).
נתחיל מההתחלה - גם אני הייתי ממאוכזבי האטמים של אודיולוג'יק. כמעט ולא הלכתי איתם ובמסיבות וגיגים הייתי ללא אטמים.
בגלל שהנושא של אטמים וחשיבותם מדוסקס - לפחות פה בפורום די רבות, הייתי מודאג מזה שאני פוגע לעצמי בשמיעה במסיבות, הופעות וגיגים, כבר מגיל 15 אני מתקלט ונחשף לעוצמות גבוהות. לא הצלחתי להסתדר עם שום סוג של אטמים ופשוט המשכתי תוך הקפדה אך עדין נחשף.

לפני כחצי שנה התחלתי להרגיש פגיעה בשמיעה שלי, במיוחד בעוצמות גבוהות , כמו דיסטורשן של קליפינג. החלטתי שאני מנמיך עוצמות, אך המשכתי לתקלט (בר לא מאוד רועש שניתן לדבר בו) ולנגן עם הלהקה + מסיבות וכד' אך עם האטמים של אודיולוג'יק לסרוגין. תוך 3 שבועות, בצורה די מהירה הגעתי למצב קטסטרופלי, לא יכלתי לתפקד, השמיעה היתה מאוד מעוותת ורגישות מאוד גבוהה לרעשים - אפילו שיחה או כלים בכיור כאבו ממש. ממש תוך יומיים זה קרה בקיצוניות כזו.
אין צורך לציין שהפסקתי כל פעילות והייתי עסוק בלברר מה יש לי ואיך ניתן לשפר את המצב (שלא נראה אייאיאי בכלל).

רופאים (6-7 מומחים, עזבו אני יספר לכם רק על הטובים #faint ) התיעצויות, אני בבית מסתובב עם אטמים, כל רעש כואב באוזן.
האור היחיד שראיתי היה בכך שבכל יום המצב היה משתנה מעט. כלומר היה יום שזה היה היסטרי וכל דבר הציק + טיניטוס מטריף, וימים אחרים שהייתי פחות רגיש לזה. הרגשתי שיש כאן משהו שהוא לא נזק פיזי בלתי הפיך.
זה התחיל להשתפר, כפי שאחד הרופאים אמר (בניגוד לאחרים שאמרו שזה בלתי הפיך ושקרעתי לעצמי את עור התוף..), אך חזר bigtime אחרי שבועיים.
הייתי בטוח שהאוזן כ"כ רגישה שאפילו רעשים של דיבור של חברים ורחוב גרמו נזק. החלטתי להתנזר מרעש לגמרי, שיניתי את הרגלי החיים שלי (ספורט, יוגה, אוכל וכד') והחלטתי שאני מוצא מה זה הקקה הזה ואיך יוצאים מזה.
בדיקות שמיעה, אינטרנט, התחלתי לחפש מה יש לי כי עד עכשיו (חודשיים) שום רופא לא ידע מה זה חוץ מלהבין (או לא להבין) שיש לי רגישות גבוהה לרעשי יום יום.


מצאתי, דרך שני אתרים שיש לי מה שנקרא Hyperacusis, בדרגה הכי חמורה ושעברתי דרך כל השלבים תוך כמה ימים.
( כאן על הדרגות של היפראוזיס, וזה גם אתר טוב למידע - אבל קחו בערבון מוגבל את הפורומים והשיטה של טיפול ב pink noise - זה מקבע את המצב לדעתי )


מצד שני התחלתי לראות פורומים וכד' של אנשים שיש להם את זה, של מוסיקאים שיש להם את זה (אפילו ניל יאנג סובל מזה). הרבה סיפורי זוועות, באמת אתם יכולים לחסוך את זה ממכם זה לא נותן כלום חוץ מלהכניס לדפוסי חשיבה פראנויים. הדבר היחיד היה שבמקום או שניים ראיתי אנשים שאמרו שהם יצאו מזה דרך שיטה שנקראת TRT (הרוב סובלים מזה שנים רבות, וזה בא והולך או נשאר קבוע, תלוי מאוד בטיפול).

כאן יש הסבר מצויין שלוקח דברים בפרופורציה (חשוב.. ) ומסביר נפלא את התופעה של טיניטוס והיפראקוזיס ומה ניתן לעשות בכדי להקל על הסימפטומים ועל שיטת ה TRT.


תשמעו, בקצרה - אטימת יתר ופאניקה מלפגוע בעצמך זה לא דבר טוב! אני הבנתי בעזרת האתר הזה (Tinnitus.org) שהכל זה עניין תפיסתי וממש תוך כדי שקראתי את האתר ראיתי איך זה משתפר. מדהים למה המוח מסוגל.
הכול עניין של תפיסה, ובעיקר איך אתה תופס טיניטוס או רגישות לרעש כשאתה חווה את זה לראשונה. אח"כ הדפוס חוזר על עצמו בין אם הוא חיובי או שלילי.
אני הייתי מוצף מידע מהאינטרנט ובפוביות של אנשים שחוו את זה כך שזה חילחל לתודעה. הייתי בטוח שזה משהו בלתי הפיך וכד' + העובדה שהייתי מלא עם אטמים ביומיום גרמה לרגישות להקצין! וזה היה בהמלצת רופא שפשוט לא הבין (כמו רובם) מה זה היפראקוזיס ושצריך בדיוק להפך - להחשף לצלילים בכדי שזה יתאזן ולגרום לאדם להבין שזה לא פוגע ולעבוד על התפיסה של זה.

אם אתה חווה טיניטוס והיפראקוזיס בתור מנגנון של הגוף, שכל אחד בעולם הזה רגיש יותר ופחות לרעשים בתקופות שונות של היום ושל החיים. החיים המודרנים רועשים, וזה מנגנון של הגוף וצריך לקבל את זה ולא להבהל מזה ובעיקר להקשיב לגוף. מתי שלא נוח פשוט להתמגן, אך עם פרופורציות ולהשתדל לא עם אטמים שחוסמים גבוהים, או לעבור מרעש גבוהה למקום שקט לגמרי, המוח לא בנוי לזה. צריך להשאר כמה שיותר קרובים למצב הטבעי , כלומר רעש רקע תמיד יהיה בטבע (אין חלונות כפולים בדירה מבודדת עם מזגן מרכזי). לאטום את האוזן לגמרי לגבוהים ואח"כ להסיר את האטמים זה כמו לעבור מחדר חשוך למואר מאוד, להשתדל להמנע.

בעזרתה של דר. טליה מרקס, ובכוונה אני רושם את השם כי לקח לי המון זמן למצוא את מי שבאמת הבין בכלל מה קורה ואיך לטפל בזה (מופיעה באתר כמי שהשתלמה בשיטה הזו - הרופאה היחידה בארץ שמתעסקת עם זה ברמה כזו, והייתי אצל הרבה לצערי) התחלתי להבין מה יש לי ומה עושים ומה לא עושים ובכלל מה קורה שם בין האוזן למוח.

אני שיפרתי את המצב שלי מדרגה 4 לדרגה 0-1 (שמיעה נורמלית לגמרי, רגישות קלה בלבד) תוך כמה שבועות. כל מי שחווה קצת מהסימפטומים יכול לטפל בעצמו. אצלי זה היה קיצוני - ומיותר וניתן להמנע מזה, צריך לדעת ולהכיר את הנושא! אחרת יוצרים נזק לאנשים וגורמים להחמרה במקום שיפור. יש אנשים (פורומים של פוביות) שנתקעו עם זה 20 שנה, הוציאו מקרר מהבית וחיים ללא רעש סביבם, סתם מתוך חוסר ידע איך לטפל בזה. פשוט כואב הלב. אני לקחתי זמן לפני שרשמתי על זה כי עדיין הייתי בתהליך עם זה, אבל עכשיו שאני כבר חזרתי לתקלט ולנגן , עם ה ER המצויינים או בלי כלום כשלא צריך רק טפו טפו לא לפתוח פה #thumbsup .. משתדל להפיץ כמה שניתן ידע מהנסיון שלי לאנשים שהשמיעה חשובה להם (למי לא) שאנשים ידעו מול מה הם עומדים.

חשוב לשמור על השמיעה, וכל עוצמה גבוהה אכן יוצרת נזק מצטבר - אבל צריך לשמור על פרופורציות. אני מאמין בניגוד לאסטונד (עד כמה שהבנתי) שגם בחזרות הופעות וכו' אם זה רועש ואתה מרגיש שזה רועש - לשים אטמים.
כאן היתרון של ה ER גדול, מפני שכשאתה איתם אז ניתן אפילו לשמוע ציוץ ציפורים, או hihat כמו שצריך.. דיבור הופך להיות ברור יותר בווליום גבוהה ולא להפך. ניתן אשכרה להנות מערב של מוסיקה עם עוצמה כאילו אתה בלאונג'.
יש לי שני סוגי פילטרים - 15 dB ו 25dB.
שום אטם לא יכול באמת להוריד 25 דיבי אלא אם אתה חוסם את האוזן לגמרי + מסביב על הגולגולת (כמו אוזניות טרקטור).
אבל ההנחתה היא טובה לחזרות וכד' ובמועדונים אני איתם , וכבר הייתי איתם גם 4 -5 שעות, ואחרי מועדון להכנס לאוטו בלי צפצוף אחד באוזן (מקרה קיצוני אפילו באומן 17 אללה איסטור) זה משהו מבורך.
לרוב אני משתמש ב 15, באומן חד פעמי הייתי עם ה 25. האמת גם איתן אחרי כמה שעות זה היה לי יותר מדי ופשוט חתכתי משם.


___
פרטים טכניים לגבי האטמים ואיך עושים אותם :

הולכים לכל מכון שמיעה ויצורים תעתיק של האוזן מסילקון, חשוב שיהיה איכותי ( סיליקון כחול ולא ירוק). באתר של ultimate ear הם אומרים לעשות את ההטבעה עם פה פתוח קצת (למנוע תופעה שאתה לא יכול לחייך עם אטמים, כולנו מכירים את זה).
האמת ככה עשיתי אבל אני לא יודע אם אני ממליץ על זה. האבסורד הוא שכשאני עם הפה פתוח אני מרגיש ששומעים ממש טוב (מתאימים בול.. ) וכשעם הפה סגור אז זה כמעט.. המלצה שלי תהיו במצב הטבעי שלכם.

שולחים את ההטבעה למי שעושה את האטמים - וכאן יש הרבה חברות שונות (לינק למטה) ופשוט מקבלים בדואר אחרי קריעה של UPS +מכס ישראל את האטמים ..
או בארץ כמו הלינק מעל, הם נראים איכותיים.

עוד המלצה - ותרו על UPS ולכו על USPS. תשלחו אימייל ובקשו את זה אם זה לא מצויין. אולי יקח עוד יומיים, אבל לרוב ללא מיסוי וללא עוד 147 שקל ל UPS על שחרור מהמכס (+ מכס של כמה עשרות שקלים).

המלצה אחרונה - לגבי החוט שנקשר ולגבי בולטים / לא בולטים. כאן תוכלו לראות מה ההבדל. אם אתם מתכוונים להסתובב איתם מחוץ לחדרי חזרות, תשקלו שנית את עניין החוט המקשר. אני הייתי מעדיף את שלי כמו האלה של אודיולוג'יק, בלי חוט וקטנים מאשר אלו הבולטים עם החוט כמו שיש לי.


זהו לעכשיו, קצת לינקים -

http://www.ultimateears.com/custom/ER-15_earplugs.htm

http://www.etymotic.com/


http://www.protectear.com/products/list_products.asp


http://www.bernafon.ca/eprise/main/ca_en/Consumers/Earmolds/NoiseProtection/Medical


http://earplugstore.stores.yahoo.net/er915and25pr.html
_________________
East of Eden
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
הודעה פורסם: שני 11 יונ',07 10:01   
דני - מרתק ומועיל!
אולי כדאי להעביר לת'רד נפרד?
_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
  astond  
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: שני 11 יונ',07 12:33   
דני. באמת מרתק מה שכתבת פה.
אז אני מבין Hyperacusis הוא תופעה פסיכוסומטית? או ממש פיזית? (לא קראתי עדיין את כל המאמרים)
בכל מקרה, מכיוון שהזכרת את מה שאמרתי בפוסט שלך, רציתי להדגיש, שאכן יש סיטואציות שכן אשים בהם אטמים. וציינתי שיש לי קופסא של אטמים פשוטים בגיגבאג של הבאס.
אך לפני שאשים אטמים, אנסה פעולות מונעות אחרות. אשתדל לא לנגן בחדר חזרות צפוף ששם את המגבר באס דווקא מילימטר מהסט תופים. במסיבה במועדון (לא הייתי שנים אך בכח זאת) לא ארקוד בטירוף דווקא מול הסאבים, בהופעה אשתדל לעמוד באמצע או מאחור ולאו דווקא מול ה PA. במיוחד לא במופע איצטדיון.
בחזרות אנסה לגרום שהחברה ינגנו אולי יותר בשקט. זה יתכן וזה אפשרי. אבל לפני כמה זמן , הייתה תקופה שניגנתי עם הרכב "רוק אלטרנטיבי" שהגיטריסט זמר, היה חייב לשים את המגבר ב 11 כדי להוציא את "המיטב מעצמו", והמתופף הופיע לכל חזרה עם אוזניות של טרקטוריסט, וכתוצאה מכך חבט בזעם רב בתופים המסכנים ועוד התלונן על הווליום. ושימוש באטמים היה הכרח. אבל שאמרתי אולי פשוט ננגן יותר חלש, הסתכלו עלי בבוז. אבל אני כבר לא בהרכב הזה וטוב שכך...

בכל מקרה הדיון מזכיר לי את השיר הבא..

התותח מצלצל פעמיים

משינה

לחן: שלומי ברכה

הצלצולים באוזניות
הפריעו לו לחשוב
תקפו אותו בצהריים
ולפעמים ברחוב
המצב הלך והחמיר
שילם את המחיר.

חברתו לשעבר הבטיחה לעזור
כששב הביתה מן הספר
כבר לא היה גיבור
היא נעלמה לו
מן האופק מן הגבול
נשאר רק הצלצול
כואב וגם צלול.

לא ידע לאן לפנות
היה חצי חרש
לא הוא לא היה נשוי
וכבר הוא מתגרש
דוקטור הנרי סלומון אמר
עכשיו כבר מאוחר
אולי תבוא מחר.

כך עברה לה עוד שנה
והוא נשאר בנוף
עד שיום אחד בהיר
קיבל מכת אגרוף
הצלצול פתאם נפסק לבד
נישק לו את היד, אתה כל כך נחמד
אני כבר לא לבד
החבר'ה של חדד
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: שני 11 יונ',07 15:56   
דני מה שאתה אומר באמת מעניין, רציתי לשאול אותך אם אפשר להגדיר את הקרעכצים שיש לי לפעמים באוזן ימין בעוצמות גבוהות כהיפרקאוסיס (בהחלט מדובר במצבים רגעיים ולא קבועים) ואם יש דרך להימנע מהם או לטפל במצב?

אני חייב לציין שאני משתדל לא להשתמש באטמים איפה שבאמת לא צריך אלא רק בחזרות והופעות (או שאני ליד המתופף שמרביץ או שאני ליד הסאונדמן שמפציץ..). למרות זאת יש לי הרגשה שהרגישות באוזניים שלי פחות או יותר עלתה (או שזה גם עניין פסיכולוגי).
Vek
הצטרף: 28 יול' 03
הודעות: 54
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 11 יונ',07 16:25   
אני רוצה להוסיף עוד נקודה לסיפור של דני :
עד לפני שנתיים לא היו לי שום בעיות באוזניים , והייתי הולך להמון מסיבות עם ווליום מאוד גבוה , אך כאשר התחלתי לעבוד בשירות לקוחות זאת אומרת עם אוזניה הופיעו לי כאבים אחרי כמה חודשים , והכאביםהלכו והחמירו לא עזר שהחלפתי אוזנייה או ששיחררתי אותה ככה שלא תלחץ על האוזן , באותו זמן האוזניים שלי נהיו מאוד רגישות לרעש ,ואז באותה תקופה הייתי באיזה מסיבה שניגנו שם בעוצמה חזקה (הייתי ביותר גרועות) ובאמת הרגשתי איזהשהוא כאב ומאז הופיע לי טיניטוס קבוע והלך החמיר עד שהיום זה די רציני כבר , אז אמנם למדתי לחיות עם זה אבל מה שיותר גרוע זה הרגישות לרעשים שהופיעה אצלי שגורמת לכאבים גם שאני שומע מוזיקה בעוצמות נורמליות לחלוטין - אתם בטח יכולים לתאר את הפגיעה באיכות החיים , האמת שגם אני הייתי אצל איזה 6 רופאים בניהם גם מומחים רצינים הם לא מצאו שום בעיה גם בדיקות השמיעה תקינות למרות שתזכרו שהם בודקים תחום תדרים מצוצמם יחסית וגם יש להם טווח פגיעה שנמצא בנורמה ככה שיכול להיות שנפגעה השמיעה שלכם אבל אתם עדין בנורמה אז מבחינת הרפואה זה תקין .
בכל מקרה לי הבעיה הפכה להיות מאוד רצינית וכן אני מודע לזה שכמו שדני אמר יש לזה גם אלמנטים פסיכולוגים ופאניקה לא תעזור אבל חשוב לי להדגיש לכם שאל תתעלמו מסימנים פיזים ואם אתם מרגישים כאב או רגישות תלכו עם אטמים איפה שצריך .
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: רביעי 13 יונ',07 21:39   
דני,
סחטיין על ההודעה. מאוד הזדהתי עם הסיפור האישי שלך, עברתי ממש תהליך זהה. אני סבלתי מטיניטוס ומHyperacusis .היום אני מבין שהפאניקה (ואני, יש לציין, היפוכונדר על הנייר) היא זאת שהובילה אותי למצבים אבסורדים, היום אני הרבה יותר רגוע , טיניטוס כלל לא מטריד אותי , רק שאני נפגש במאמר או שומע את המילה , אני נזכר שיש לי את זה #smile . לגבי Hyperacusis , שלדעתי זה יותר בעייתי, אני הייתי במצב שלוש, לפי הלינק שלך, הייתי משתגע. היום אני במצב אחד, משקיף אל האפס . עדיין יש דברים שמטרידים אותי . במיוחד רעשים פתאומיים, כמו צפירת רכב קרובה או צלחת שמתנגשת בצלחת בצורה אקראית. אבל אני מבין יותר מתמיד שזאת תוצאה של טראומה שמבילה לאובססיה . זה לחלוטין מצב נפשי . אני מרגיש שהגוף שלי ממש נכנס להלם שאני פוגש צליל פתאומי מרגיז. אני מניח שזה נפוץ אצל מוזיקאים כי קיים בנו הרצון להגן בצורה כפייתית על השמיעה שלנו אבל אסור לצאת משליטה, לחלוטין אסור, צריך להיות רגועים ובשליטה תמידית. כבר קרוב לשנה וחצי שאני כמעט ולא שם אטמים, כדי להתמודד עם הבעיה עצמה, הבעיה הנפשית, רק במקרים חמורים אני משתמש בהם או בנגינה ממושכת בחדר רועש למשל. אגב, סבלתי גם מדלקת גידים, או תבחרו אחד מהמונחים שהדביקו לזה, ומצאתי את הפתרון זהה לחלוטין.

חשוב לי לציין שבזמן שסבלתי מאחת הבעיות, תמיד קראתי על הצד הנפשי של הבעיה , אבל הדחקתי את זה . חשוב לי להבהיר למי שסובל מבעיות מהסוג הזה שיבין כמה שיותר מהר שהתרכזות בבעיה הנפשית תציל אותו יותר מהר מכל זריקת קורטיזון, תחבושות , אטמים או המנעות מרעש.
_________________
Sartre knows it
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 19 ינו',12 08:57   
אני מחייה את השרשרת הנדירה והחיונית הזו, רק לציין שעברתי/עובר את אותן בעיות (הכל התחיל מפידבק עצום בחדר חזרות חסר אחריות שסתם לי אוזן אחת להרבה זמן ולאחריו רגישות יתר לגבוהים), והחומר שדני (זכרונות לברכה #sorry #sorry , צדיק אמיתי וחבר יקר) רשם פה דורש ריענון בתודעה עבור כל מי שנתקל בבעיות כאלה, רובם גם מהתחום שלנו.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בריאות

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון